ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
comfor
Příspěvky: 11
Registrován: 23 bře 2013, 21:59
Bydliště: Jihlava

ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od comfor »

dík
Naposledy upravil(a) comfor dne 11 říj 2013, 20:36, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od Michal »

Jde o to, jestli chcete koně pro maximální výkon, nebo krouťák pro normální jízdu a do terénu. Na Uralu 750 jde nahnat výkon trochu výfukem a krouťák v nízkých a středních otáčkách významně airboxem. Obojí si vyžaduje trpělivé naladění karburátoru vyzkoušením mnoha trysek a pro nízké otáčky i jehly.
To jsou nejsnadnější kroky, protože IMZ zde očividně koukalo víc na krásu než na funkci.
Až pak následují náročnější operace hledání jednotlivých koníků, jako je úprava kanálů, lepší pístní kroužky, pokud máte model vyrobený před 2008.
Hospodsky nejproslavenější operace, jako je zvyšování kompresního poměru a převrtávání nedoporučuji.
Jistý výrobce doplňků na Uraly v USA krátký čas prodával nadměrné písty pro převrtání vložek na 850ccm. Velmi rychle je ale stáhl a už je neprodává ani na výslovné přání, protože způsobovaly krátkou životnost klikovky. Ta klikovka nemá žádné rezervy.
Pokud jezdíte převážně v terénu, kde jsou důležité nízké otáčky, doporučuji namontovat spojkovou lamelu s pružinovým tlumičem rázů. Místo rázů je pak plynulý o to silnější tah a netrpí tolik drážkování převodové hřídele, setrvačníku a celé pohonné ústrojí.
Někteří pociťují mírný přínos v programovatelném zapalování při úpravě křivky předstihu oproti zapalování Ducati Energia. To jsem ale nevyzkoušel, tak k tomu nemůžu nic říct.

Veškeré zmíněné úpravy jsou dohledatelné zde na fóru.

Nejsnadnější cesta k lepší dynamice jízdy je ale samozřejmě ve snížení hmotnosti a aerodynamického odporu. Takže sundat všechny štíty a kryty a hromady líbivých doplňků. Pak také pomůžou gumy s nižším profilem, nebo rovnou menší kola, protože Ural má všechny převody moc do rychla. Ten motor je točivý, ani při maximální rychlosti nedosáhne otáček, kdy má maximální výkon.

Pokud je řeč o Dněpru, raději ho netrapte. Pokud ho budete ždímat, odmění se vám vysokou poruchovostí.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
comfor
Příspěvky: 11
Registrován: 23 bře 2013, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od comfor »

já se pouze informuju na stroje jako takový,motorku takovou nemám láká mě sajda s motorem boxer.Mám zkušenosti jen s jawou 350 takže otěchhle motorech nic nevím.Jelikož pracuju v okrese kde je malý příjem širokodaleko tak bych byl rád za stroj do 30 tis adát to dokupy,ty novější stroje mi nic neřikaj.Hledám stroj co má potenciál a dnes je spousta možností ůprav
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od fapeko »

Jakékoliv zvýšení výkonu na tak zastaralém motoru se projeví na brzkém odporoučení do šrotu.Materiál (bláto) z kterého je to vyrobené má problém co dělat se stávajícím výkonem a to nemluvě o nějaké přesnosti se kterou to je vyrobené .Pokud si někdy koupíš tenhle stroj tak hned pochopíš co se ti tady snažím vysvětlit a na nějaké teorie hned zapomeneš.
Pokud máš přístup ke fréze,soustruhu , atd. a jsi manuálně zručný tak tohle je to největší plus co té motorce můžeš dát.Jestli budeš první majitel té motorky v ČR tak se připrav ,že na co sáhneš tak to bude zralé na výměnu nebo na repasi , protože skoro všechny motorky dotáhlé z Ukrajiny jsou šrot. Takže je jedno jestli za ní dáš 10 000 nebo 40 000kč stejně do ní nacpeš ještě cca 40 000kč aby jsi mohl vyjet z garáže.Neboli kdo neměl ruskou motorku nepochopí
Jak už psal Michal , doporučuji ti taky si pročíst celé tohle forum at víš do čeho jdeš.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od Davy »

U rusu neni cilem uprav zvyseni vykonu ale v prvni rade vytvoreni pouzitelny motorky a v druhe rade zvyseni spolehlivosti. To druhe se da alternovat vhodnym pojistenim asistencnich sluzeb ;)
Nepadla tu jedna vec a to sice moznost montaze bavorackyho motoru. Jak jsme se presvedcili v Pistanech, da se tam narvat i dvanactistovka.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od hipik634-750 »

to abys akorat znova vyrobil vsechny soucastky , ktere prenasi vykon :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
comfor
Příspěvky: 11
Registrován: 23 bře 2013, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od comfor »

To jako to projde veteránskou testací když se tam nacpe motor z BMW ?
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od Dneprstein »

Já nějak nechápu smysl tohoto počínání... Řešit zvýšení výkonu, pokud jsi na Dněpru/Uralu v životě neseděl mi přijde celkem mimo... Mám D-11 12 let a dodnes bych neřekl, že tomu chybí výkon. Ano, na dálniční sprint to není, ale to není až tak záležitost výkonu, jako podvozku a celkové koncepce motocyklu. Sám bych víc než výkon ocenil pátou rychlost, neb osobně bych v 85km/hod řadil další kvalt, který tam však není... Menší, klikatější (a rozbitější) silnice jsou ideální. Jezdil jsem s Dněprem i sólo a tam šlo spíš o to, že poskládat to do zatáčky vyžaduje trochu víc odvahy a násilí, než by člověk čekal. Každopádně jsem vždycky narazil spíš na limity svoje, než na to "že to prostě nejede". A pokud jde o stádium úprav, tak celkem bohatě stačí všechno sestavit a seřídit s maximální pečlivostí a prostě si s tím vyhrát. Ex-soudruh Patočka na svém Dněpru žádné zásahy "nad plán" nedělal, ale jako motorář ho byl schopný uvést do stavu, že jezdil jak pila...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: veteránská testace ,projde s motor BMW ?

Nový příspěvek od Michal »

Drobná poznámka mimo téma:
Funkce "upravit" je určena především k opravě hrubek, formulace, upřesnění dotazu, nebo opravu chybných údajů.
Smazaní celého dotazu a napsání jiného zmate celé téma, protože následující odpovědi jsou na jinou než aktuální otázku.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: veteránská testace ,projde s motor BMW ?

Nový příspěvek od Michal »

Motor BMW Rxx OHV lze do Dněpra i Urala nacpat. Úpravy se týkají zejména napasování Dněpří/Uralí převodovky na motor BMW - jiný středový unašeč spojkové lamely, jinde díry k přišroubování na motor. Zbytek je nenáročný. Zkušnosti s tím má například Zdeněk.
Veteránskou testací to samozřejmě neprojde ani před slepým komisařem, takovéto úpravy se dělají na strojích s normalníma značkama. Ten ale nekoupíte na 30 tis., dobrý motor BMW také sotva.

Výkon a zejména točivý moment lze využít i na stroji se sajdou, ale pouze se zkušeným řidičem. Jízdní vlastnosti sajdy jsou nebezpečné s jakýmkoliv motorem, řidič musí mít stále na vědomí, jaké všechny těžko řešitelné situace umí sajda připravit a nedostat se do nich.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: veteránská testace ,projde s motor BMW ?

Nový příspěvek od serpico-3 »

To je fakt, mě výkon nechybí, spíš ten neustálý for, pro případné brždění..To je velké riziko, že na to někdo šlápne a je to vyřešeno..Takže k čemu výkon, když to nejde pořádně zastavit. A se sajdou si splést zatáčku, nebo zapomenout na rychlost, popřípadě se "zamyslet" může být fatální..Ale na druhou stranu je to lepší než solo kvůli bordelu, třeba štěrku v zatáčce.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od Dněprák »

Ale větší výkon motoru , konkrétně BMW není podmíněno pouze cílem o dosažení jízdy vyšší rychlostí. Já osobně s Dněprem vůbec nepotřebují vyšší rychlost, protože je pravda, že rozjet se není problém. Ale zastavit rychle a včas, to jsou někdy docela krušné okamžiky. Výhody jsou asi spíš ve větší spolehlivosti motoru, menší spotřeba oleje a z jízdních vlastností větší zrychlení, v kopcovitém terénu je každý kůň navíc dobrý a v terénu je výhodnější v tom, že tam kde Dněpr musí mít více plynu, dá se jet pomaleji.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od hipik634-750 »

ja jsem se tedka po nejaky dobe svezl zase na jawe a nechtelo se mi verit, jak blbe jede :) souhlasim s tim, ze rozjetej dnepr kolem stovky se pekne blbe brzdi, ja mam ted docela radost, ze mi brzdi obe dve brzdy tak, ze se da o nejakem brzdeni mluvit ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ano, motorka přibrzdí, zpomalí, ale nemá to konečný efekt...jede stejně dál. Jinak je úžasné, když člověk na to šlápne na rozbité silnici, zadní kolo se rozskáče jako prase, brzda se musí pustit , jinak si hlavně v zatáčce pilot rozbije držku. Je opravdu geniální, když se na kyvce nechá plné táhlo k brzdě jako u péráka, tlumiče nejsou 1A a pak se tohle stane. Zlatá M72
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: ural-dněpr a lze nahnat víc koní ůpravami

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, já z brzdama (zadníma) nikdy problém neměl. Teda dokud jsem drobet víc nenamazal náboje kol (krom jiného i grafitkou)... Ale zas se mi po X letech povedlo seřídit přední brzdu tak, jak nikdy... Nicméně jen a pouze o brzdách to není. Taky jsem zažil situaci, kde jsem sjížděl kopec po namoklé silnici (nic moc rychle, tak 30 - 40 km/h) a všechny kola stály a motorka jela dál. To pak tzv. "přichází čas na modlení"...
Odpovědět