Leštění dílů na moto
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Leštění dílů na moto
Neviděl bych to tak zle... Dněpra mam 14 let a za tu dobu mě vysloveně nechal stát jednou (a to díky poruše na jinak bezporuchovym bezkontaktu). Dvakrát jsem se musel nouzově vracet, kvůli nefunkčnímu alternátoru. Jinak nic... Ne, že by se nedalo dělat (měnit) spoustu věcí, ale většinou je to snadno řešitelný na cestě a nebo to prostě počká (i několik let, v mym případě)...
Re: Leštění dílů na moto
Pánové děkuji všem za příspěvky, zkušenosti, rady. Vážím si toho. Motor je tedy komplet v pořádku demontován. Sítko v olejové vaně bylo na cucky, šroubky víka pod rozvody volné a nějaké prasklé misky pod ventily, leč jinak to vypadá poměrně "zdravě". Zuby všechny, nic prasklého či uraženého jsem zatím po očištění nenašel. Veškeré pružiny jsou vcelku. Chybí úplně gufero pod zapalování, ale to objednám asi přímo dle velikosti na eshopu. Davy radil, že tyčky k ventilům preventivně z feldy,že je to častý kámen úrazu a jak jsem pochopil, častým problémem jsou vymezovací válečky na konících, takže ty asi taky raději nové? Chtěl jsem se totiž zeptat. Jsou díly, které byste z vlastní zkušenosti, když už je vše rozebráno a bude se dělat GO určitě raději dali přímo preventivně nové, než pak litovat a říkat si: To se mělo udělat hned, to je přeci klasika, že to praská a zvlášť, když jsem nevěděl, kolik má motor nalítáno. Nebo pokud není nic vyloženě "vymačkáno", vychozeno, poškozeno apod. můžu pak vše začít skládat po doplnění evidentně špatných dílů. Děkuju a přeji pěkný den. Jirka
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění dílů na moto
Ty tycky ventilu atd., to neni nic co by se mohlo porouchat. Jen je to z blata a proto je interval na ventily 1000km. Kdyz das lepsi, tak ho muzes prodlouzit. Problem je ze ty tycky uz novy nesezenes, jedine na vrakacich. A na stelovaci srouby pak musis vyvarit koniky a preriznout zavit, protoze skodovacky maj M7 a dnepri M8. Cepicky na ventilech odchazej, protoze koniky na ne dosedaj vetsinou dost nasisato. Tim se zaroven hodne nicej voditka. Koniky maj casto axialne velkou vuli a diky konstrukci rozvodu takovy jaka je to znamena ze to silene cvaka. Dobry je to peclive vymezit vymezovacima podlozkama. Voditka se daj pouzit z zigulika, i s guferkama. Maj je napr. v autodilykrc.cz. Zigul ma kazdy jinak dlouhy. Potrebujes saci a pouzijes je na obe strany. Dnepr ma obe stejny. Zkontroluj krouzky. Kdyz budes objednavat drobny dily, tak bys k tomu moch prihodit i novy krouzky. Stojej par korun a casto to tomu motoru dost pomuze. Na ozubenejch kolech zkontroluj nejen pocet zubu, ale taky jejich tvar a pripadny vydroleni (pitting). Ja kdyz jsem dnepra koupil, tak zuby byly sice vsechny, ale znacne opotrebeny. Na okrajich kol byly otrepy jak na konci pouzivanyho sekace. Tady najdes zajimavy tipy http://dnepromoto.com/.
Po nedavnejch zkusenostech s motorem MT10-36 a silenejma unikama oleje bych rozhodne predelal trubky kterejma se vraci olej z hlav na vetsi prumer. Pri delsi jizde v otackach, napr. na dlanici, se mi pravidelne vsechen olej nacpal do hlav a pak se hrnul vsema moznejma i nemoznejma skvirama ven. Na tom dnepromoto.com je to taky popsany.
Po nedavnejch zkusenostech s motorem MT10-36 a silenejma unikama oleje bych rozhodne predelal trubky kterejma se vraci olej z hlav na vetsi prumer. Pri delsi jizde v otackach, napr. na dlanici, se mi pravidelne vsechen olej nacpal do hlav a pak se hrnul vsema moznejma i nemoznejma skvirama ven. Na tom dnepromoto.com je to taky popsany.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz