Úpravy sacích/výfukových kanálů

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od Michal »

Máte někdo zkušenost s úpravou kanálů hlavy na Uralech? Konkrétní věci u těhle hlav? Obecnou teorii nepotřebuji, té je na internetu spousta.
Myslím že Zdeněk měl velmi pozitivní zkušenost s úpravou hlav Ural 750 r.v.2001.
Vím z věrohodných zdrojů, že kanály hlav se v průběhu výroby Uralu 750 několikrát měnily. Máte někdo fotky těch kanálů?

V hlavách 2005 mám zúžení v místě kde se kanál napojuje na prostor ventilu. Jelikož je to stejné v sacím i výfukovém kanále, vypadá to spíš na technologickou záležitost než na funkční záměr. Do odstranění hran na těchto napojeních jsem se už pustil.
Přemýšlím o naopak rozšíření kanálů v těch místech, kde uložení ventilového vodítka zmenšuje průřez. A to tak aby celkový průřez zůstal v celé délce kanálu zhruba stejný.

Uvidíme jestli se zlepší výkon, nebo jestli naopak zkurvím hlavy.

Podělte se o vaše zkušenosti. Nejlépe i s fotkama těch hlav.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od zdeněk »

Ahoj Michale s úpravou kanálů mám pozitivní zkušenosti. U obou kanálů jsem zvětšil průměr kanálů o 1 mm a odstranil jsem nálitky (kam se fréza nedostala). Dokonce jsem upravil i vodítka (do ztracena). Ve spojení s výfukem Creptus a originál airboxem s K&N filtrem jde motor pěkně odspodu a spadla i spotřeba (konkrétní číslo rači neuvádím :D ). Takže dej se do toho :mrgreen:
Naposledy upravil(a) zdeněk dne 16 říj 2015, 08:46, celkem upraveno 1 x.
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od Michal »

Zatím to vidím jen na plynulé napojení kanálu na prostor ventilu.

Na fotkách není finální povrch a ještě líznu boky vodítek.
Origo vs. úprava:
Přílohy
Vyfuk
Vyfuk
Sani
Sani
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od Michal »

Dokonáno jest.

Povrch by si zasloužil lepší úpravu, ale jako obvykle došel čas. Sání nesmí být vyleštěné, špatně by se odpařoval benzín.

Uvidíme, zda se v Irbitu prouděním směsi před rokem 2008 prostě nezabývali a udělali je tak aby se to dobře odlévalo,
nebo to zúžení se schodem je výsledkem pečlivého vývoje a já jsem si právě neodborně zkurvil hlavy.
Přílohy
final.jpg
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Podle mne je varianta A správně. Nikdo se s tím moc nepáral a udělali to tak, aby to nějak jelo a bylo to výrobně co nejjednodušší. Hezká práce Michale, doufám že to do pátku nějak složíš :lol: .
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Úpravy sacích/výfukových kanálů

Nový příspěvek od Michal »

Asi bych měl napsat, jak to jezdí.

Obrovský nárůst výkonu ........... se nekoná :)
Jediná změna, co dokážu pocitově postřehnout, je o něco víc síly při rychlostech mezi 100 a 120km/h. Při těhle rychlostech mi to se šnorchlovým sáním (pro moje ježdění nutné) moc nejelo, teď to 120 udrží i do mírného kopečka. Nad 120 to pořád jede jen za příznivých okolností (vítr v zádech nebo z mírného kopce), nejvíc jsem na dálnici vymáčkl 140.
Při normálních rychlostech to jede naprosto stejně. Co se ale změnilo, rozhodilo mi to bohatost, jehlu (verze Gossie) jsem musel sundat o dva milimetry. Kromě toho to už jezdí téměř stejně dobře i s origo jehlou, se kterou to před tím nikdy nejelo dobře. Skoro mám pocit, že jehlu do Keihinu museli ladit na Uralu s broušnými kanály, to nemůže být náhoda.

Takže za mě to má citelný přínos pro ty co nemají jehly od Gossieho (naladěny na sériový Ural 750), protože sériové jehly na sériovém motoru nejdou nastavit tak aby to v nízkých otáčkách nebylo chudé a zároveň ve středních nebylo bohaté.
Pro lidi s Gossieho jehlama je přínos minimální.

Samozřejmě ty kanály jdou vybrousit mnohem odvážněji, masa je tam dost. Pak by výsledek mohl být jiný (nebo také horší).
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět