Stránka 1 z 1

Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 22:52
od josef
Zdravím, dnes jsem sundal setrvačník a byly pod ním dvě plechové podložky. Po shlédnutí katalogu ND jsem usoudil že tam asi nepatří. Zpět je dávat nebudu.
Setkal se stím někdy někdo? Ocením každou zkušenost a radu :)
Jedná se o MT9 650

Díky Pepa

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:01
od fapeko
Ty podložky tam patří , já je tam mám taky.Jedna zabranuje stříkaní oleje do setrváku a tá druha na vymezení vůle pokud si dobře vzpomínám , popřípadě mě nekdo opravte.Bavíme se doufám o položce 55,56??Obrázek

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:19
od josef
přesně tyhle jsem myslel, ale v katalogu u MT 11 jsem je nenašel http://www.ural.cz/download/katalogy/ka ... e00015.htm , díky za info

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:29
od Dneprstein
Tak záleží, co máš za motor...

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:37
od josef
Dneprstein píše:Tak záleží, co máš za motor...
je to Mt9 650 a právě mě přišlo že tam nepatří, protože setrvačník šel podezřele lehce dolů, jak kdyby mu ty podložky bránily se pořádně narazit na ten kužel

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:42
od fapeko
Bylo by velmi vhodné kdyby si každý diskutujíci hodil do podpisu aspon typ svého mota at víme o čem se bavíme

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 29 dub 2013, 23:45
od josef
fapeko píše:Bylo by velmi vhodné kdyby si každý diskutujíci hodil do podpisu aspon typ svého mota at víme o čem se bavíme
jj to my došlo až jsem to napsal, že jsem vynechal podstatný detail :)

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 30 dub 2013, 04:35
od Naposled
Ave, hlavně při zpětné montáži perfektně očisti dosedací plochy mezi setrvačníkem a klikou. Dotáhni to na krev. Ja to dotáhnul jenom svoji maximální silou a setrvačník mi rozhodil kliku. U druhé montáži jsem radši setrvačník s klikou slapoval pomocí brusné pasty. Sice to trvalo 3 hodiny, ale zatím se setrvačník na klice nehnul :twisted:

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 01 kvě 2013, 13:23
od Dneprstein
No, já myslim, že MT-9 má kliku litou z jednoho kusu, s rozebíratelnýma ojnicema na šálách, takže klasická "Dněpří" koncepce. Tudíž bych se víc držel Dněpřího manuálu, než Káčkovýho, nebo jakýhokoli jinýho... Setrvák v tom případě musí hlavně pořádně sednout na kužel. Takže tam ty podložky zřejmě nepatří (ale chtělo by, aby se k tomu vyjáfřil někdo kdo MT-9 má). Já když stahoval strvačník z kliky MT-11, tak jsem ohnul stahovák vyrobený z plocháče 40x10 a nestalo se vůbec nic. Musel jsem ho vyztužit, napružit co to šlo a pak poklepat, aby se z kuželu odlepil. Jinak na montáž a správný uložení (pokud to člověk nechce lapovat) se dá použít klasickej nástrojářskej fígl (kuželový trny do vrtaček, frézek, apod.) a to "namazat" kužel obyčejnou křídou. Ta dokáže divy... ;)

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 01 kvě 2013, 21:51
od josef
Všem děkuji za užitečné rady, tak snad se to povede :-)

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 02 kvě 2013, 07:59
od Jirka-MT9
Motor MT-9 je téměř stejný jako MT11, takže bych se držel manuálu pro MT11. Rozdíl je v bloku motoru - MT9 má dynamo, MT11 alternátor. Dále je rozdíl ve vačce ventilů a zapalování. Jinak ty motory jsou stejné.

Re: Podložky po setrvačníkem

Napsal: 27 kvě 2013, 23:28
od josef
Tak mašina je složená a už má za sebou první metry. Snad to už bude ok a všem děkuju za užitečné rady a názory ;)