Stránka 1 z 2

Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 02:44
od Napuram
Zdravím pánové
Potřeboval bych poradit, jakou vůli mají mít ve válci pístní kroužky, aby se to nekousalo, případně nežralo víc oleje než benzínu. Pokud možno nejlépe ještě v jaké části válce tyto vůle měřit (kupuji pouze nové písty a kroužky, 3 výbrus tuším).
Druhý dotaz bych směřoval na karburátory K63, jenž mám na svém motocyklu naroubovány. Chystám se koupit si opravné sady, jelikož už jsou ve své podstatě neseřiditelné a běží si víceméně asi podle toho, jak se vyspí. Tudíž by mě zajímalo základní nastavení (jehly, směs), na kterém bych měl začít, než je doladím k obrazu svému.
Děkuji všem kteří se mi rozhodnou ulehčit život radou, či zkušeností se svým vlastním strojem, případně se omlouvám, pokud již tato témata byla milionkrát probírána.

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 06:32
od drumbas
no dle meho vule kroužku
musi byt naopak nulova jinač to nebude těsnit
nastaveni karbce
bohatost sem daval 1a čtvrt otačky a jehla uprostřed ale to mužeš po seřizeni mit i jinač je třeba to zkoušet
nastartovat projet a sledovat

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 08:03
od bobanbob
já koupil písty a kroužky u Pavla Kučery Ural.cz. přišly pěkně zabalený včetně papírku na kterém byl ideální rozměr výbrusu a pár slov o tom že se u dněpra dělá trochu větší vůle než jso brusiči zvyklí :D

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 09:43
od hipik634-750
pokud vim, tak pokud nechas brousice vybrousit valce, tak 1) k tretimu vybrusu patri pisty pro 3. vybrus a krouzky pro treti vybrus. jejich vule bude vhodna, pokud brusic vi co dela. vule ma byt podle me nenulova, protoze pri ohrati se musi roztahnout a utestnit ..., ale nekdo me milerad opravi, pokud to tak neni. Vybrusy jsem daval udelat padalikovi i s klikou, pisty a krouzky mi dal k tomu. pred vybrusama jsem mel vuli v krouzku 2 mm a taky to jeste jelo ... :)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 11:36
od zdeněk
Bez vůle to nelze :oops: Pro sovětské stroje je optimální vůle v zámku 0,20 až 0,35 :)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 14:29
od Jirka-MT9
:P Když se podívám do bible (ruská příručka od Pavla - používání a opravy Ural Dněpr) tak tam je udáváno pro K-650,MT9,MT10 - vrchní kroužek 0,4 a ostatní 0,25. Pro MT10,M63,M66,M67,M72,K-750 vrchní kroužek 0,5, druhý 0,35 a stírací 0,25. Jinak v té tabulce na straně 31 jsou hodnoty posunuté o 1 desetinné místo (0,04 interpretuji tudíž jako 0,4 - podle mne jde o tiskovou chybu).

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 14:35
od Naposled
Ave, nás ve škole učili minimální mezera 0,2 -0,35. Takže bez mezery je to špatně. Hlavně si dávej pozor na správne otočení kroužků. Nedají se tam dát jakkoli.

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 16:55
od arno77
Naposled píše:Hlavně si dávej pozor na správne otočení kroužků. Nedají se tam dát jakkoli.
Něco mi uniklo? jak to myslíš? :o

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 17:53
od fapeko
Pokud vím tak u 4T motoru je to tak, že zámky maji být vytočené vůči sobě o 120° a pokud má kroužek sraženou obvodovou hranu tak tá se dáva vždy dolů.
Oni ty kroužky se stejnak sami točí při chodu motoru , takže je skoro jedno kde bude začínat první zámek (až na nějaké vyjímky) ale Michal to umí lépe vysvětlit ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 18:16
od Naposled
Ave, ano Fapeko má pravdu jak s pootočením kroužků o 120°( aby neutíkal tlak), tak i orientace kroužků: vršek - spodek. Na nových kroužkách může být i napsáno, co je vršek (TOP...), nebo podle průřezů. Je více profilů, ale základní myšlenku Fapeko popsal dobře. Pro příklad posílam odkaz, kde v půlce stránky jsou jedny z možných typů kroužků. Kroužky jdou materialově furt dopředu, proto bych se řídil spíš minimální mezerou mezi koncema kroužků.
http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... /pista.htm

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 18:39
od serpico-3
Já jsem si na již jeté písty nandal novodobé pístní kroužky s expandérem/je to to pérko ve stěráku/a jelikož jsou užší než drážka, na kraj kroužků jsem nandal vhodné "lamely" ,ktéré jsou koupitelné. Bylo to u firmy Buzuluk Komárov u Hořovic..Byl jsem až překvapen, jak se zastavilo žrání oleje , spotřeba je minimální a motor pomalu nekouří..Co se týče vůle, samozřejmě u vzducháče jsou vůle větší než u kapalinou chlazeného a jde i o to, zda je kroužek chromovaný, nebo jen čistá litina. Ten chromovaný nahoru je vhodný., ale déle se zabíhá.
Fapeko, z čeho usuzuješ, že se kroužky točí? Že by dělaly výbrus? A např. u kroužků Goetze pro opotřebované motory /spíše ale pro automobily/je vrchní kroužek s hranou, která se dává hranou nahoru, aby kroužek nedorážel do hrany vzniklé opotřebením válce. ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 19:10
od Michal
Otočením kroužku je myšleno správnou stranou směrem k hlavě. Kroužky pro 4T jsou v naprosté většině kónické. Horní strana (k hlavě) je označená buďto důlkem, nebo potiskem který se po nějakém čase provozu setře a následně je nutno si při demontáži označit, která strana je nahoru.
Minimální vůle nového kroužku je 0,2mm, je potřeba ji změřit spárovou měrkou, protože pro výbrus s mínusovou tolerancí může vyjít menší. Výbrus se brousí samozřejmě na konkrétní průměr pístu, nikoliv podle kroužků.
Ve válci s čerstvým výbrusem se po zajetí vůle přirozeně trochu zvětší. Pokud by byla vůle příliš malá, při zahřátí motoru pístní kroužek popraská na několik kusů.
Že se kroužek točí, si myslím taky. Kdykoliv jsem s čerstvým výbrusem po prvních pár stech km sundal válec abych zkontroloval případný číhající problém, kroužky byly natočené úplně jinak než když jsem je tam dával.

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 27 úno 2013, 20:13
od fapeko
serpico-3 : ty kroužky se museji točit za chodu motoru ,jinak by ti vydřeli podélne drážky do válce . Jak říka Michal taky jsem to viděl až po rozborce válce že jsou pootočené. U 2T motoru jsou přece často vidět vydřené drážky ve válci , jenže tam se tomu neda zabránít z důvodu zámku na pístu a kanálu ve válci (sací,výfukový)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 28 úno 2013, 17:06
od serpico-3
Pánové a proč se asi pootáčejí při montáži o 120stupˇnů ? /ten slabší nebo s jiným profilem by se jistě točil rychleji než ten druhý, ne/? Proč je doporučováno montovat stěrací kroužek "vůlí" mimo díru pístního čepu, protože tam má olej větší turbulenci a motor by mezerou/vůlí/ žral olej? Proč se montuje vrchní kroužek u jetého válce mezerou do strany a ne nahoru/u boxera/, kde je tak trochu šiška. Patrně se kroužek při montáži trochu posune, ale určitě se netočí..Jak dlouho by asi vydržela drážka kroužku/hliník/kdyby se kroužek točil? Kdo by ten kroužek roztáčel, když jej drží jeho pružnost, tření ve válci a v pístu? Samozřejmě u vymlácené drážky v pístu, 2mm vůle kroužku , kdy i kroužek praskne, se patrně posune, ale jak se třeba můžou kruhy zapéct v pístu a ani se nehnout , když se točí? ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Napsal: 14 bře 2013, 18:55
od Napuram
Jo díky za informace. Ta vůle tam 100pro musí být. Když jsem tomu nechal před lety udělat výbrus, tak mi brusič ještě přibral zámky. Stejně se mi levý válec kousal (mazal jsem to i vrchem), ale to bylo i tím jak jsem byl natěšený a hlavně to teď budu zabíhat bez sidecáru, ten tomu záběh určitě neulehčí...