oleje

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
špacír31
Příspěvky: 10
Registrován: 17 pro 2012, 19:21

oleje

Nový příspěvek od špacír31 »

Ahoj, mám Ural 750 - nově a řeším co tam nalít za olej. Polosyntetika se mi zdá řídká,ale mazala by líp než minerál.
A jaký dát do zadního diferáku. Píšou hypoidní - jakýkoliv ?
Dík
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: oleje

Nový příspěvek od Davy »

k tej polosyntetice a mineralu: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Do motoru M8AD, pokud se ti jeste podari ho sehnat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: oleje

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

M8AD normálně v pohodě koupíš. Záleží na výrobci (Paramo a ještě jeden..), někdy má označení 15W-50 ale ty oleje jsou stejné.
Don't give in without the fight!
špacír31
Příspěvky: 10
Registrován: 17 pro 2012, 19:21

Re: oleje

Nový příspěvek od špacír31 »

jasan,dík.
Jakub-MT9-SWD
Příspěvky: 29
Registrován: 25 bře 2013, 22:49
Bydliště: Chrudim

Re: oleje

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: oleje

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Jakub-MT9-SWD píše:Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
a jakou mas pri tom ridkym oleji spotrebu oleje? bzhledem k tomu kolik dolejvam oleje, tak bych si to s cenou syntetiky rozmyslel :D
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Jakub-MT9-SWD
Příspěvky: 29
Registrován: 25 bře 2013, 22:49
Bydliště: Chrudim

Re: oleje

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

No tak vzhledem k tomu že hustčí olej je jen flám. pač při zahřátí stejně zřídne jak ta syntetika. Akorát ta syntetika lépa maže už studená. bere mi to cca 2dcl na 100km a motor má najeto kolem 1500km takže není zajetej ještě. Chvilku jsem jezdil na minerál a je to značně znát na přehřívání motoru a i výkonu oproti syntetice. A navíc další věc řídkej olej se lépe roztřikuje a tím lépe maže a podstatně snáz ho kroužky setřou z válce a navíc tvoří olejový film. Což u nekvalitního oleje nelze
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: oleje

Nový příspěvek od fapeko »

Taky mě to už napadlo ,když jsem čistil v tech. benzínu olej. čerpadlo a zatočil hřidelkou čerpadla tak mi ten benzin stříkal 30cm do výšky proč mám lít do motoru takovou hustou "sračku" olej :?: :?:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: oleje

Nový příspěvek od Michal »

Motocyklový olej 20W50 mi při vysoké teplotě v Dněpru selhával. Při určité teplotě ztratil viskozitu a tekl jak voda, dokonce i z měřící tyčky. S takovouto vodou olejové čerpadlo a celá soustava s Dněpří těsností nebyla schopna vytvořit dostatečný mazací tlak pro šály. Tlak byl tak nízký, že se mi rozsvěcela kontrolka mazání i při vysokých otáčkách.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).

Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: oleje

Nový příspěvek od serpico-3 »

Přesně z těch důvodů co popisuješ jezdím se spoďákem..Jednoduchost a trvanlivost u mne vítězí..
Jakub-MT9-SWD
Příspěvky: 29
Registrován: 25 bře 2013, 22:49
Bydliště: Chrudim

Re: oleje

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

Ahoj

Rozhodně neber že se těma dvouma deckama chlubím. Tátova emka nebere vubec nic. Ale jde o to že je to přijatená míra. Navíc bych chtěl sehnat ještě jeden motor abych měl čas shodit válce udělat náběhy na pístech a dát tomu pořádný kruhy a je po spotřebě oleje. Jelikož mě to momentálně nevadí že to něco žere tak jsem to ještě neřešil. Je jasné že motor Dněpr je koncepčně uplně něco jiného. Ale určite což semnou budeš asi souhlasit. Když se povede dát čerpadlo do takového stavu aby bralo i syntetiku s kloudným tlakem tak to bude určitě pro motor lepší než nějaký paramo. A jelikož mám motor spodový a mám přístup k velice kvalitnímu oleji tak nevím přoč bych ho tam neměl dávat když je to znatelně lepší.
Odpovědět