oleje
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: oleje
k tej polosyntetice a mineralu: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Do motoru M8AD, pokud se ti jeste podari ho sehnat.
Do motoru M8AD, pokud se ti jeste podari ho sehnat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: oleje
M8AD normálně v pohodě koupíš. Záleží na výrobci (Paramo a ještě jeden..), někdy má označení 15W-50 ale ty oleje jsou stejné.
Don't give in without the fight!
-
Jakub-MT9-SWD
- Příspěvky: 29
- Registrován: 25 bře 2013, 22:49
- Bydliště: Chrudim
Re: oleje
Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: oleje
a jakou mas pri tom ridkym oleji spotrebu oleje? bzhledem k tomu kolik dolejvam oleje, tak bych si to s cenou syntetiky rozmyslelJakub-MT9-SWD píše:Ahoj
Proč do svých motoru lejete takové zastaralé oleje ? Každý tvrdí čím hustčí tím lepší, což určitě není pravda. Já jezdím na plnou sintetiku Castrol 5W30 a uplně bez problému, motor krásně čistej a maže nejspíš taky hezky. Jinak muj motor 750sv
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
-
Jakub-MT9-SWD
- Příspěvky: 29
- Registrován: 25 bře 2013, 22:49
- Bydliště: Chrudim
Re: oleje
No tak vzhledem k tomu že hustčí olej je jen flám. pač při zahřátí stejně zřídne jak ta syntetika. Akorát ta syntetika lépa maže už studená. bere mi to cca 2dcl na 100km a motor má najeto kolem 1500km takže není zajetej ještě. Chvilku jsem jezdil na minerál a je to značně znát na přehřívání motoru a i výkonu oproti syntetice. A navíc další věc řídkej olej se lépe roztřikuje a tím lépe maže a podstatně snáz ho kroužky setřou z válce a navíc tvoří olejový film. Což u nekvalitního oleje nelze
Re: oleje
Taky mě to už napadlo ,když jsem čistil v tech. benzínu olej. čerpadlo a zatočil hřidelkou čerpadla tak mi ten benzin stříkal 30cm do výšky proč mám lít do motoru takovou hustou "sračku" olej

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: oleje
Motocyklový olej 20W50 mi při vysoké teplotě v Dněpru selhával. Při určité teplotě ztratil viskozitu a tekl jak voda, dokonce i z měřící tyčky. S takovouto vodou olejové čerpadlo a celá soustava s Dněpří těsností nebyla schopna vytvořit dostatečný mazací tlak pro šály. Tlak byl tak nízký, že se mi rozsvěcela kontrolka mazání i při vysokých otáčkách.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).
Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.
Oproti tomu M8AD je teplotně velmi stabilní, ani za vysokých teplot neselhává. Maže zcela bezproblémově. Je to tedy lepší olej než průměrný motocyklový 20W50. Výhody motocyklového oleje, tedy to že maže jen tak, aby neklouzala spojka, na našich strojích nevyužijeme. Nepleťte si M8AD s M6AD, je to velký rozdíl. M6AD je opravdu sračka. Mimochodem 2 deci na 100km není žádný zázrak, mě Dněpr žere něco přes deci na 1000km (ano, na tisíc, ne na sto).
Ural 750 je pak něco jiného, to je oproti Dněpru 650 naprosto primitivní motor. Nemá šály, všechna uložení kromě pístních čepů jsou valivá, pružiny na ventilech jsou poměrně slabé, vačka není nijak moc namáhaná, nemá tlakový rozvod, čerpadlo vede olej bez tlaku jen do spodních ojničních čepů a na rozvodové kolo. Veškerý zbytek motoru se maže pouze rozstřikem od kliky (to ale u Dněpru taky). Ural je konstrukčně jen M72 s vrškem předělaným na OHV. Požadavek na viskozitu a čerpatelnost žádný, nároky na olej minimální, každý dnešní olej vyhovuje. Jediný důvod, proč tam neleju M8AD je protože chci univerzální olej co funguje nejen při vysoké teplotě, ale i ve velkém mrazu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Jakub-MT9-SWD
- Příspěvky: 29
- Registrován: 25 bře 2013, 22:49
- Bydliště: Chrudim
Re: oleje
Ahoj
Rozhodně neber že se těma dvouma deckama chlubím. Tátova emka nebere vubec nic. Ale jde o to že je to přijatená míra. Navíc bych chtěl sehnat ještě jeden motor abych měl čas shodit válce udělat náběhy na pístech a dát tomu pořádný kruhy a je po spotřebě oleje. Jelikož mě to momentálně nevadí že to něco žere tak jsem to ještě neřešil. Je jasné že motor Dněpr je koncepčně uplně něco jiného. Ale určite což semnou budeš asi souhlasit. Když se povede dát čerpadlo do takového stavu aby bralo i syntetiku s kloudným tlakem tak to bude určitě pro motor lepší než nějaký paramo. A jelikož mám motor spodový a mám přístup k velice kvalitnímu oleji tak nevím přoč bych ho tam neměl dávat když je to znatelně lepší.
Rozhodně neber že se těma dvouma deckama chlubím. Tátova emka nebere vubec nic. Ale jde o to že je to přijatená míra. Navíc bych chtěl sehnat ještě jeden motor abych měl čas shodit válce udělat náběhy na pístech a dát tomu pořádný kruhy a je po spotřebě oleje. Jelikož mě to momentálně nevadí že to něco žere tak jsem to ještě neřešil. Je jasné že motor Dněpr je koncepčně uplně něco jiného. Ale určite což semnou budeš asi souhlasit. Když se povede dát čerpadlo do takového stavu aby bralo i syntetiku s kloudným tlakem tak to bude určitě pro motor lepší než nějaký paramo. A jelikož mám motor spodový a mám přístup k velice kvalitnímu oleji tak nevím přoč bych ho tam neměl dávat když je to znatelně lepší.