Stránka 1 z 1

Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 19:42
od fapeko
Zdravím ,řeším problém kde mám uchytit pružinu stojanu . Na stojanu mám čep pro záchyt te pružiny (označeny zelenou barvou)ale na rámu ji nikde nevidim .Nevíte kde to má být uchycené ta pružina jestli na rámu nebo někde na převodovce?
stojan.jpg

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 19:47
od Mira3.0.9
ta pružina má byt pověšená na tom zelenem bode a druhý konec na tom kroužku,kterým je provlečený jeden ze svorníku,který drží motor.(alespon tak to mám já

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 19:51
od fapeko
pavel3.0.9 píše:ta pružina má byt pověšená na tom zelenem bode a druhý konec na tom kroužku,kterým je provlečený jeden ze svorníku,který drží motor.(alespon tak to mám já
Myslíš ten dlouhý šroub co svírá motor s rámem a drží na něm i stupačky ? :shock:

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 22:00
od Jirka-MT9
jj přesně tak :D

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 22:41
od fapeko
Jirka-MT9 píše:jj přesně tak :D
A foto by nebylo ?? :roll:

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 10 srp 2012, 23:12
od Mira3.0.9
tak,když jinak nedáš,mám tu foto před rozebráním..jinak foto až zítra

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 11 srp 2012, 10:58
od fapeko
Diky ;)

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 13 srp 2012, 11:18
od stepky
Zdravim,

zrovna tuhle pruzinu jsem v sobotu nasazoval. Dostat ji od stupacky ke stojanu je docela makacka.
Ohnul jsem u toho dva velky sroubovaky, ale nakonec tam sla :-).

Stepky

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 13 srp 2012, 11:24
od arno77
Ano chce to trochu šikovnosti.
Mám původní pružinu na svojí emce, možná je už unavená, taky stojan je mocnějšího provedení než pozdější typy.
Tak bude asi i těžší..
Jen mi ale řekněte.
Stalo se vám někdy, že jedete třeba i po rovné asfaltce, najedete na nějakou i menší nerovnost a stojan se v tom pohne, uvoní, spadne a začne škrtat o zem.. :o

Dá se navrátit pružinám síla třeba nějakým tepelným opracováním, a kdo to dělá - někdo nějaké zkušenosti?

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 10:15
od hipik634-750
ja mam motor centrovany pomoci dvou velkych matek odhadem tak M40. chapu dobre, ze se na tom svorniku ma zahaknout ta pruzina a tim padem tam musi byt mezera, kam tu pruzinu vlozit. to ale bude motor volně ... nebo to tu pruzinu ma skripnout ?

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 10:37
od arno77
ne, chápeš to špatně.
Samozřejmě, že svorníky musí být zataženy, nemůžou být volně, to je pitomost, ten motor by ti za jízdy vibroval až by z toho rámu vyskočil.. ani se nic nikde neskřípá.
Motor je v rámu uložen výstředně, k vůli geometrii kardanu. A z každé strany mezi blokem motru a rámem jsou vymezovací válečky, (12 a 5,5 mm tuším) a na ten vlevo blíže ke stojanu je nastrčeno oko pružiny - proto je jedno oko pružiny viditelně větších rozměrů, právě jde na průměr vymezovacího válečku, tam je to oko axiálně vymezeno motorem a rámem.
už máš jasno? ;)

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 13:07
od serpico-3
arno 77 - u emky je pružina upevněna na šroub převodovky, že? A taky mne z obavy, že jej vytrhnu to brzdilo v tom dát silnější pružinu... :)

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 13:08
od hipik634-750
chápu, ono se to dost blbe predstavuje, kdyz tu pruzinu nemas :) a nemas ani spravnej valecek, ale je tam "velka matka" misto vymezovaku :)

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 17:30
od arno77
ano, u emkové převodovky je záchyt našroubován v hliníkovém nálitku na převodovce, pružina je dle toho jiného tvaru. Tu matku bych vyhodil a udělal místo ní vymezovací válečky na soustruhu, je to hračka. a pak to tam bude aspoň sedět, až tu pružinu seženeš.

Re: Hlavní stojan K 750

Napsal: 23 úno 2013, 19:34
od serpico-3
Ano, je to řešení, ale u BMW je to to samé, tak to musím tak udělat. Ale až budu řešit stojánek , budu král.. :)