Stránka 1 z 2

spravny postup skladani motoru

Napsal: 23 črc 2012, 12:20
od hipik634-750
Cau, zajima me, jak je vymyslene vlozeni/vlisovani kliky do motoru, jak je spravny postup.

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 23 črc 2012, 19:54
od drumbas
ta jak loni

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 23 črc 2012, 20:04
od Benďa
Nechci vypadat jako hnidopich ale než stále zakládat nová témata, nebylo by lepší využít už stávající???
Např. pro tento případ http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=320
Neber to jako útok na tvou osobu, jen takový postřeh.

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 23 črc 2012, 22:26
od hipik634-750
pro tento pripad, kdyz se ptam na kliku, tak proc mi davas link na pisty ? chci ulozit kliku jinak nez kladivem

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 23 črc 2012, 22:38
od hipik634-750
jinak jsem teda proklikal celou tuhle sekci fora a nenasel jsem

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 24 črc 2012, 00:02
od Michal
Postup trochu závisí na tom, zda drží více přední ložisko na klice nebo v ocelovém držáku a jak moc drží ocelový držák v karteru.
1) plechový držák drží v karteru velmi pevně:
Nalisovat ložisko na čep kliky nebo do ocelového držáku - tam kam jde nasadit víc ztuha. Pomoci si tepelnou roztažností.
Ocelový držák nalisovat do karteru (opět za pomoci horkovzdušky) a přišroubovat.
Strčit kliku do karteru metodou Ježek v kleci.
Nalisovat kliku do předního ocelového držáku.
Zadní čelo se liší, postup pro Ural 750, u K750 to může jít i snadněji:
Nasadit ložisko do čela (tepelně), zajistit v čele segerovkou.
Nalisovat čelo s ložiskem na kliku, zajistit segerovkou na čepu kliky. Nasadit gufero.
Doklepnout vnitřní kroužek ložiska na jedné nebo druhé straně tak, aby ložiska nebyla napnutá a klikou šlo točit zcela volně. Nepřehnat, ať se nenapnou opačně.
2) ocelový držák drží v karteru volně, převážně jen na šroubech: (zjednodušeně)
Naježkovat kliku do karteru.
Nalisovat čelo s ložiskem.
Nalisovat ocelový držák s ložiskem.

Na veškeré lisování čehokoliv, co je na/v něčem uloženo s přesahem, vždy použít metodu tepelné roztažnosti a vnější díl řádně prohřát. Nejen, že to jde nasadit snadněji, někdy i bez lisování jen tak rukou, ale navíc nedojde ke strhání přesahu, který je na mnoha místech nutný pro dlouhodobou spolehlivost uložení. Extrémním případem je rozvodové kolo, které drží na vačkovém hřídeli pouze tím přesahem

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 24 črc 2012, 00:45
od Vici

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 24 črc 2012, 07:46
od hipik634-750
Jezka uz zvladam :-) diky za osvetleni

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 14:10
od Naposled
Ave, dneska jsem složil motor svého miláška podle dobrých rad. Všechno fungovalo a klaplo přesně podle rad. Na nic jsem nemusel použít kladivo. Ale, po namontování válců mi jde velce těžce protočit motorem. Před namontováním válců mi klika šla točit rukou. Generálkoval jsem kliku, ložiska, nový výbrus s pístama a kroužkama. Otáčel jsem pře setrvačník ve směru hodinek. Je to vlastnost kroužků, než si sednou? Nebo jsem něco opomenul? Díky za každou radu. Nechci to rvát na tvrdo.

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 15:29
od Honda Wanderer
To jsem měl taky. GO kliky kdesi v Polsku. Tak jsem válce a písty zase sundal, do ok dal jenom čepy, začal měřit a nestačil se divit. S největší pravděpodobností nemáš vyúhlované ojnice nebo jsi je ohnul (při montáži, přepravě apod.). Eventuelně můžeš mít křivě vystružená pouzdra (tj. písty nabíhají šikmo). To prostě musí běhat jak loďka. Ale může to být taky něco jiného. Jestli chybu nenajdeš a přesto to zprovozníš, tak se ti to do 500km stejně vysype.

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 15:45
od Naposled
Ave, díky za odpověď. Teď jsem ještě prolistoval fórum a napadlo mně, jestli můj dněpřík nemá obráceně písty. Dal jsem je číslama dolu hlavou. Původní písty měli mezi čepovýma okama rozdíl 0,3 mm. Žádna šipka na pístech ovšem neni.

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 16:06
od Honda Wanderer
Nevím, ale myslím si, že je to jedno, tohle není dvoutakt, kdy jsou důležité zámky kroužků. Sundej válce a písty, dej čepy, otoč do horní úvrati a změř si každou stranu šuplerou vůči bloku a budeš vidět na čem jseš. Můžeš to třeba zkusit protočit jen s písty bez kroužků, podívej se kam ty písty nabíhají v horní a dolní úvrati... Prostě motor má běžet lehce, v podstatě by s ním mělo jít otáčet jedním, dvěma prsty, když máš venku svíčky. Podle toho popisu se ti tam spíš něco kříží, viděl bych to na ty ojnice. Kde ti tu kliku dělali? Jsou firmy, co zgenerálkovanou kliku ani nechtějí poslat poštou, protože se obávají poškození, právě třeba kvůli ohnutým ojnicím. Pak dej vědět, zajímalo by mě, co tomu bylo. ;)

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 19:19
od Dneprstein
Dněpr posunuté písní čepy má, píst tedy patří namontovat pouze jedním směrem. Buďto je šipka na ploše pístu nahoře, nebo uvnitř na dně. Buďto ukazuje z výfuku, nebo po směru otáčení kliky... Pokud si měl celý motor rozebraný a vyčištěný, je možné, že to není pořádně mázlé. Měl jsem motor přes půl roku bez oleje, postavený "na spojku" a po smontování se choval velmi podobně - a to jsem dělal jen čerpadlo... Pokud si dělal výbrus, tak může být problém s tím, pokud v brusírně vzali dosedací plochu válce za rovinu k níž má být výbrus kolmý. Já u svého motoru dosedací plochu (buďto na karteru nebo na válci) kolmou nemám a vím minimálně ještě o jednom motoru, kde to bylo podobně. Takže i když budeš mít ojnice vyúhlované, může píst chodit "za roh"...

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 19:47
od Honda Wanderer
Dneprstein píše:Buďto je šipka na ploše pístu nahoře, nebo uvnitř na dně. Buďto ukazuje z výfuku, nebo po směru otáčení kliky...
V čem ten píst není symetrický?

Re: spravny postup skladani motoru

Napsal: 28 úno 2013, 20:58
od Dneprstein
Pístní čep není v ose pístu, ale je posunutý asi o 2mm z osy. Je to kvůli tomu, že místo kdy je ojnice kolmá na kliku pak není zároveň v ose s pohybem pístu. Má to nějak řešit překlápění pístu ve válci, či co...