Stránka 1 z 1

množství olejových náplní

Napsal: 07 úno 2011, 15:48
od Mira3.0.9
Zdravím všechny.Jaký olej používáte a jaké množství do motoru,převodovky,hlavního převodu a do tlumičů?Děkuji za radu

Re: množství olejových náplní

Napsal: 07 úno 2011, 17:25
od Míra
tlumiče: TL15 (zadek 105ml, předek myslím že 140ml)
motor: M6AD, M7ADSIII (2,2-2,5l)
převodovka + hlavní převod: PP80, PP90 (1,5 + 0,1l)

Re: množství olejových náplní

Napsal: 07 úno 2011, 21:44
od Dneprstein
Motor: postupně jsem použil: Valvoline 20W-50, Mogul Super 15W-50, Sunoco Forza 20W-50, teď tam mám Sunoco 20W-60. Od té doby co tam mám hlubokou vanu, tak je obsah cca 3 litry...

Převodovka: převodový 80W-90

Hlavní převod: převodový 90H

Tlumiče: dělal jsem jen přední teleskopy. Zkoušel jsem normální tlumičák (dnes těžko sehnatelný) - řekl bych, že je moc řídký. Zkoušel jsem motorový 15W-50 - hustý. Nejlépe to fungovalo s M2T, ale jen v létě, kdy je přiměřeně řídký. Navíc záleží na tom, v jaké výšce se utáhne kontramatka omezující zdvih pístku tlumiče, kteroužto "defaultní" hodnotu se mi nepovedlo nikde zjistit. Jednou jsem dal zdvih moc nízký, teď mám zase spíš vysoký... Teleskop se mi za celou dobu co Vepříka mám nikdy nepodařilo seřídit ke spokojenosti, tj. aby pěkně pružil, ale zároveň měl dostatečný útlum v odskoku i na velkých nerovnostech...

Re: množství olejových náplní

Napsal: 07 úno 2011, 22:18
od Mira3.0.9
dneska sem něco našel o tlumičích http://www.youtube.com/watch?v=Mkfovwj_1Gk a tam píšou olej 5w10 135ml u nás je tlumičový olej k dostaní(ptal sem se na něj) ,ale vím,že jsou i různé hustoty,tak nevím jak vybrat tu optimalní.Tak stejně nejdříve musím vyřešit prdlou pružinu v teleskopu asi by se měli měnit obě co myslíte? a měnily jste manžety?

Re: množství olejových náplní

Napsal: 07 úno 2011, 22:44
od Míra
pavel: pružiny určitě obě, manžety podle stavu, já měl třeba dobrý. jinak s olejem TL15 (viskozita 0W) sem naprosto spokojenej, tlumí mi to suprově, až sem tomu nevěřil. nejvíc k tomu přispělo srovnání předních vydlí, byly ohnutý a zasekávali se.
dneprstein: v knize píšou, že zdvih má být 140mm, což je divný, můj dněpr má asi 180mm.

Re: množství olejových náplní

Napsal: 08 úno 2011, 01:10
od Dneprstein
Já nemám až tak problém se zdvihem (i když s mojí muší váhou to asi těžko někdy propružim až na dno), jako spíš s odskokem po propružení. Vidle mi vyjedou až na doraz a zarazí se až o pístky. Hustší olej tomu sice zamezil, ale zas to bylo tvrdý jak šutr. A to jsem vidle přeleštil, spasoval s pouzdrama, přetěsnil a dělá to furt... Ptal jsem se Pavla Kučery, jestli se nějak nedá zjistit, v jaké poloze by správně měla být zašroubovaná kontramatka vymezující zdvih pístku tlumiče (je tam rozmezí asi 7mm). Ale bohužel to nikde uvedené není...

Re: množství olejových náplní

Napsal: 08 úno 2011, 08:14
od Míra
tyjo, o tom sem něco v chytrej knize viěl, odpoledne se ti kdyžtak podívám.

Re: množství olejových náplní

Napsal: 17 dub 2011, 22:12
od Jarda
Míro ty dáváš do motoru M7ADS?Ptám se,páč ho mám za "dobrou" cenu-vlastně zadarmo....ne že by mě ty 3 litry finančně položily,ale táta by měl radost,že mi může něco dát.Leje ho do Zetoru.

Re: množství olejových náplní

Napsal: 17 dub 2011, 22:40
od Michal
Jarda> Na M7ADS jsem jezdil, připadá mi lepší, než nejlevnější 20W50 od Lujze, který narozdíl od M7ADS při vysoké teplotě ztrácel viskozitu. Je ale poměrně řídký, našel jsem v okolí zdroj viskozitou vhodnějšího M8AD, tak ho vyzkouším.

Re: množství olejových náplní

Napsal: 17 dub 2011, 23:40
od Míra
v zimě jezdím na M6AD, v létě na M7ADS, jak to vyjde.