Stránka 1 z 1
Míchání olejů - převodovka
Napsal: 06 dub 2012, 12:19
od Němec
Zdarec,
Tak jsem měnil po roce oleje - motorák neměl nalítáno ani 5k a stejně černej jak bota, počítám mu moc nesvědčí moje zimní couračky a hodně používání sytiče.
Převoďák je naopak krásně čistej - ale nevím, jestli můžu sesypat dvě různý lahve? - jedna Motul, druhá Denicol - oba mají stejný specifikace
SAE 80W-90
API: GL-5
Celkem by mě zajímalo, jestli má co v převodovce ten olej degradovat a jestli dodržujete stejnej interval výměny, jako u motoru..
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 06 dub 2012, 18:18
od Michal
Olej v převodovce degraduje v podstatě pouze absorbováním vody. Pokud nepoužíváš Urala jako ponorku, pak není žádný důvod měnit převoďák tak často jako motorový olej. Míchat ho můžeš, oleje by měli být mísitelné a nároky této převodovky jsou malé. U tohoto konkrétního oleje to ale nemohu zaručit. Já tam leju obyčejný Mogul.
Černý motorák je normální, pokud není nový. Zkus, jak moc ti fouká motor oddechem, dá se z toho usuzovat na sjetost pístních kroužků. To jde i z tlaků. Nevím jak 2008, ale u starších 750 se ruské kroužky rychle sjížděly. Já je měl při 10t.km za limitem opotřebení (vůle v zámcích hodně přes milimetr) a Zdeněk taky. U starších 750 také může špinit olej mírně vyběhané vodítko, protože nemá guferko. Myslím ale že modernizované hlavy od 2008 guferka mají.
Pro stroje před modernizací je dobrá zpráva, že tam pasují vodítka z guferkama z žigula (téměř zdarma) a pístní kroužky z nějakého auta.
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 06 dub 2012, 23:01
od Němec
Vodou nebrodím
Co mě zaráží, tak my Evropani máme servisní interval na olej 5k, zatímco amíci 2,5k. navíc do převodovky používají motorák, tzn. jeden olej motor + převodovka.
Stav motoru neřeším, přijde mi to trochu brzo na necelých 25tis, tak zatím spokojeně jezdím, neb blažená nevědomost. olej nijak zásadně neubývá, i když od výměny do výměny to není - musím dolívat tak jednou mezi výměnama.
Co jsem ještě koukal, tak olej v hlavním převodu je po jízdě celkem slušně našlehanej se vzduchem, to je asi vlastnost, nikoli chyba, počítám?
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 06:01
od Honda Wanderer
Sice Emka je přece jen starší stroj, ale v převodovce už delší dobu používám hustý olej PP44. Vyřešilo mi to většinu úniků (i po výměně gufer). Nejvíc to teklo okolo startovací páky. Osobně nevidím důvod, proč by se u zaběhnuté převodovky měl měnit olej v krátkých intervalech. On tak opravdu nemá jak moc degradovat. Jedině tou vlhkostí, případně odplavit nějaké nečistoty, špony apod. A určitě je dlouhodobě vhodnější převodový olej, než motorový. Dle mého názoru i to smíchání olejů by nemělo ničemu vadit. Když jsem přecházel na tenhle uváděný hustší, tak jsem uvažoval o případném naředění něčím řidčím, např. PP90, pokud si vzpomínám na staré příručky, tak se převodový olej míchal na léto i s vazelínou na zahuštění.
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 15:09
od Wan-Chuan
Už sice nepracuji v oboru. Ale i přez to.
Základ Jakéhokoliv oleje (,otorový/převodový atd..) je Naprosto stejný ! A pro evropský trh se vyrábí (v době školení 5let zpet) ve třech rafinérkách. Je to naprosto čirá tekutina. Nebejt té mastnoty vypadá jako voda. Až samotní vírobci přimícháním vlastních aditiv dají samotnému oleji Konkrétní vlastnosti.
Proto je třeba jakékoliv přilejvání SuperAditiv z TVShopu rovnou do stávajícího oleje defakto rozsudek smrti....
Už si nepamatuji normy. A tak je pálím jen od boku. Zákazníkům jsem je přibližoval jako Evropské a Americké. Vždy se jedno z těch čísel na obalu oleje shodovalo s čísly v servisních knížkách. A jedině podle toho jsem poznával které je to pro Evropu. Jinak je na to přímo Norma která stanoví, že se olej od Elfu nesmí "...Zdrcnout..." pokud ho dolejete olejem od Castrolu.
Jakmile zachováte stejnou viskozitu. a tip samotného oleje.
Pochopitelně pro klid duše je vždy lepší dodržovat pravidlo jedné značky pro jednu náplň.
Nevím jak je to u Rusa. Žádného nemám byť po něm toužím. Ale z motorů se po výměně oleje ten novej po pár otočení zbarvil do uhlové černé. Jen u některých tipů motorů a určitého zacházení se to dělo až po pár tisících, ale to sem teď nepatří. Chci říct, že to je normální a není to nic proti ničemu. Použij test s papírem a uvidíš hnedka rozdíl mezi novím a starým olejem. Občas jsme to také zákazníkům musely ukazovat.
Jak se říká Ukázaná Platí -)))
Wan-Chuan
KRLESS!!!
P.S. : Jo a pozor na mojí Češtinu. Bívá Smrtící -)))
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 16:45
od Dneprstein
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 20:22
od Němec
Díky všem za odpovědi - tak nějak jsem tušil, že to vadit nebude, motorák jsem dolíval v nouzi taky jinou značkou, ale stejnou viskozitou..no ale lepší se raděj dvakrát zeptat a jednou smíchat
Teď už teda zbývá jen rozlousknout záhadu proč amíci mají 2,5 tis interval na olej a my evropani 5 tis
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 20:31
od fapeko
Němec píše:Díky všem za odpovědi - tak nějak jsem tušil, že to vadit nebude, motorák jsem dolíval v nouzi taky jinou značkou, ale stejnou viskozitou..no ale lepší se raděj dvakrát zeptat a jednou smíchat
Teď už teda zbývá jen rozlousknout záhadu proč amíci mají 2,5 tis interval na olej a my evropani 5 tis
No taková blbá otázka :a nemáji to ti amici náhodou v mílich?? 1mile-1,6km
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 07 dub 2012, 22:43
od Němec
nemají
všude na sovietsteeds jsem vždycky četl 2,5k - jen nevím, jestli je to jejich vlastní doporučení, nebo takový mají servisní intervaly -
A. Engine Oil Change: Recommended Every 2500 km's/Filter Change Every 5000 km's
http://myural.com/enggb&fdoilchange.htm
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 08 dub 2012, 08:42
od Němec
Most folks call the "new" era Urals the post-2007 bikes. 2007 was when Ural put in Herzog timing gears and the Herzog gearbox, both of which are much higher precision than the Russian ones and don't generate anywhere near the break-in swarf. Plus the metallurgy is better over the long haul.
I'm not exactly sure when Ural moved to the 5k service recommendation, but it was after 2007. I have a 2007 owner's manual and it still has the 2,5k recommendation. Ural doesn't update its manuals very regularly, so I'll bet that the 5k recommendation came in with the Herzog gears in 2007, but didn't get put in the manual until 2008.
Rougaroo
Re: Míchání olejů - převodovka
Napsal: 09 dub 2012, 22:02
od Michal
Těch amerických 2500km je výsledek zbytečné úzkostlivosti amerického dovozce. Tamním zákazníkům je to zřejmě fuk, připadá mi že oni tento stroj berou spíš jako exotickou hračku než jako normální praktický stroj k normálnímu ježdění.
Takhle často se mění olej jen u motorů bez olejového filtru. Vzduchem chlazené motorky s olejovým filtrem mění olej obvykle po 6000km. Vodou chlazené často po 10.000km. A to jsou v naprosté většině případů stroje se společnou náplní (společným prostorem) motoru s převodovkou a spojkou. Převodovka a spojka má větší otěr než motor. Většinu toho bordelu by ale stejně měl pochytat filtr, olej se špiní hlavně kyselými sazemi.
Těžko někdo najde důvod proč ho v Uralu měnit výrazně častěji než v rejžích.
Navíc ural nemá tlakové mazání ani jiný důvod proč být náročný na olej.