Lítá přední kolo

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Martin21
Příspěvky: 20
Registrován: 20 úno 2012, 00:17
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Martin21 »

Zdravím všechny. Právě jsem si pořídil K-750 ještě starej typ s přední kyvnou vidlicí a otočenýma páčkama na řidítkách. Motor šlape, svítí, brzdí, dokonce i klakson trochu funguje a tachometr taky v pohodě. Zatím jsem s tím ujel sotva kilometr a byla to pěkná posilovna. Když se rozjedu, tak mi začne přední kolo lítat ze strany na stranu a mám co dělat, abych to udržel a nevyskočil z toho. Vůle v předním kole není tak hrozná a ani z něho není osmička. Zadní kolo má trochu osmu. Může to mít tak velký vliv na jízdu? Když už se pak jelo trochu "rychleji", myslím tak 15km/h tak se mi to zdálo být lepší, ale stejně jsem to musel fest držet. Vůle v uložení předního kola mi nepřišla tak hrozná. Co jsme vypozorovali, tak se jedna strana s tím hliníkovým vahadlem dotkne dřív gumového dorazu. Jde nějak nastavit poloha předního kola nebo ne? A další věcí co mě překvapila je, že mi kardan skoro dře o zadní kolo. Je tam sotva 5mm místa. Dá se nějak seřizovat poloha zadní kola, třeba jak je to u normálních motorek s řetězem? Nekamentujte mě za případné dotazy, teprve se s motorkou seznamuji;-) Díky všem za odpovědi.
Jen tak mimo: Je někdo z Vysočiny, okolí Jihlavy, Třebíče apod, kdo má tento samý stroj?
Připojil bych obrázek, ale nějak to nejde. :-(
K750-1964
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Dneprstein »

Telegraficky:

Kardan je od kola kousek normálně. Pokud není kolo šišatý, tak s tím žádný problém neni. Dotáhnul bych všechny šrouby držící motor a vzadu diferák, to by eventuelně mohlo nějaký milimetr nahnat, pokud je vůle ve šroubech. Motor má mít z levé strany mezi blokem a rámem podložky (je trochu vyosený doprava). Pokud tam nejsou, nebo mají jiný rozměr než má být, je to špatně...

Pokud se ti klepou řídítka a všechny uložení na vidlici jsou v pořádku, tak dotáhni tlumič řízení (ten "kohoutek" pod přístrojovkou). Pokud někdo segment tlumiče vymontoval, nebo je zničený, tak nezbývá než pořídit nový. Bez tlumiče se s tim moc jezdit nedá. Jinak bych zkontroloval geometrii sajdy. Pokud je sbíhavost moc velká, nebo naopak moc malá, nebo je dokonce nastavená rozbíhavost, pak to dělá psí kusy...
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od drumbas »

mam moto se stejnou vydlici a to co popisuješ sem měl taky
problem byl ve vybitych ložiskach a v tom przdovym bubnu byly nějake gumy tak sem je nahradil ložiskama a ted super
a hlavně dotahnout projet a zase dotahnout ale jen tak aby se normalně točilo kolo
ted ani ten tlumič řizeni nepouživam pokud zrovna nechci zafrajeřit jizdou bez drženi ale i tak to pěkně drži stopu
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Blahopřeji ke koupi a souhlasím s Dneprsteinem, jen bych doplnil vycentrování kol. Vždy když mi to začne škubat s řidítkama, tak je to pro mne jasný pokyn ke kontrole a docentrování kol (všech). Prasklý drát v zadním kole a dokonce i na sajdovém dokáže své, o předním nemluvím. Prostě vycentrovat, seřídit tlumič řízení a pak hledat další příčiny, ale myslím že se to tím vyřeší. :P
Martin21
Příspěvky: 20
Registrován: 20 úno 2012, 00:17
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Martin21 »

Díky za rady. Až bude slušnější počasí a čas (momentálně dělám dvě diplomky) zkusím se do toho kola na ty ložiska podívat. Zkusím ještě ten tlumič řízení víc dotáhnout a uvidím, jak se to bude při jízdě chovat. Takhle abych to udržel, musel bych sníst hodně knedlíků. No je pravda, že jeden drát v předním kole chybí. Jsem si říkal, že u takového stroje to nemůže vadit, když jeden chybí, ale asi na tom něco bude.
K750-1964
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Michal »

Vzdálenost gumy od kardanové hřídele se dá seřídit pouze přecentrováním ráfku na potřebnou stranu. Takto jde bez následků nahnat asi centimetr.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Míra »

martin21: kolo nesmí házet na vejšku, do boků to moc nevadí, všichni co viděli moje přední kolo ví :-) háže mi asi o 2cm do boků, chybí v něm asi 6 drátů, a stejně to s řidítkama netřepe. u tebe bych viděl spíš problém v krku řízení, uložení bude posmrti, a proto se ti všechno přenáší do řidítek. pokud je krk !absolutně! vpořádku, tak jakýkoliv kmitání utlumí masa motorky - poněvadž se s otáčením řidítek mění výška krku, tuto změnu kompenzujou tlumiče protože motorka se nechce hnout, a pokud to probíhá bez vůlí, tak pak už záleží na tlumičích, pokud tluměj, tak se utlumí i kmitání.pokud jsou zadřený, nebo suchý nebo někde i málá vůle je problém. tlumič řízení zatím nemám, protože sem ho k moto nedostal, a nad 10km v hodině už řidítka nekmitaj. pod 10km jsou změny v geometrii moc pomalý, pak už se to rozkmitává i když je to ok, pak už je třeba ten tlumič řízení.
Dněpr 11 solo/side
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od drumbas »

ještě to muže dělat ten tlumič řizeni a to v tom že ten tlumič se sklada s takovych vysekanych plechu a ten jeden je na konci ohnuty a ma takovou vydličku co zapada do takoveho plochačku no a ja sem měl tu vydličku roztahlou a pak to kmytalo
vydličku jsem srovnal a těsně pod ni navařil zesileni aby se už neroztahla
Martin21
Příspěvky: 20
Registrován: 20 úno 2012, 00:17
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Martin21 »

Zkusím se na všechno postupně podívat. Ale když tak o tom přemýšlím, tak na tom může mít určitě velký vliv i zadní kolo, z kterého je trochu osma. Protože to, když se rozkmitá, tak se vše přenese na přední kolo. V sobotu to zkusím ještě projet a dám případně vědět, jak jsem dopadl. Díky za odpověď s tím kardanem, musím to všechno překontrolovat, jestli je vše v pořádku.
Konečně se mi podařilo připojit fotku, takže toto je můj stroj :-D
Přílohy
2111185988.jpg
K750-1964
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od drumbas »

pěkny docela
a co se na něj chysta
renovace nebo to nechaš tak
ja když sem dovez sveho tak sem hned chtěl mit všecko zrobene ale pak sem si řikal proč sem to nenechal tak origoš
Martin21
Příspěvky: 20
Registrován: 20 úno 2012, 00:17
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Martin21 »

Nechám ho tak jak je. Vypadá vcelku slušně, tak by byla škoda to renovovat. Už mám doma motorky zrenovovaný a pak mi je líto, aby někde nepřišly k nějaké újmě. Takže s Káčkem si chci užít zábavu a neřešit, když se někde něco odře. Jediný co chci tak udělat je poštelovat motor, aby dobře šlapal. A samozřejmě, že projdu celou motorku a očistím, namažu atd. Jediný co mi trochu vadí je, že jsou propáleny a celkem zrezlý kolena výfuku. Takže nevím co s tím, jestli jenom propálený místa omotat azbestovou páskou, či nějak zatmelit nebo zavařit. Ale to jsou detaily.
K750-1964
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od drumbas »

časem chci koupit pro sebe nove vyfuky i kolena tak ti ty moje mužu poslat sou celkem v poho
v dubnu tušim je burza v brně tak pak
Martin21
Příspěvky: 20
Registrován: 20 úno 2012, 00:17
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Lítá přední kolo

Nový příspěvek od Martin21 »

Tak to by bylo fajn. To se pak nějak domluvíme. Kolena mám úplně zrezlý a je strach na to vůbec šáhnout. Zatím díky.
Jinak jsem se v sobotu byl projet už trochu víc (už jsem se ani tolik nebál :-)), přitáhl jsem jenom tlumič řízení a o hodně se to zlepšilo. Ale pořád to cukání tam je. Raději nebudu motorku pokoušet a rozhodl jsem se, že musím celej stroj kompletně projít, vyčistit, rozdělat, vyměnit ložiska apod. S motorem zatím nic dělat nebudu, dokud šlape, tak ho nechám být. Včera mě začala akorát zlobit spojka. Když zařadím jedničku, motor chcípne. Takže jsem musel držet hodně plyn, abych se rozjel. No a pak málo vypínala, hodně ztuha šla páčka spojky. Ono je těžký, když o tý motorce skoro nic nevím,něco někde opravovat, takže půjdu hezky od začátku a asi vás tu budu občas bombardovat dotazy co a jak. :-D
K750-1964
Odpovědět