Stránka 1 z 1
Cívka Ural 750
Napsal: 12 úno 2012, 20:50
od Tom
Ahoj, potřebuji poradit jakou máte na svým uralu zapalovací cívku, nějak mě to vynechává, pokaždý jiný válec, tak nevím jestli mám koupit origo nebo nějakou jinou. Mám rok 2003.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 09:24
od Jirka-MT9
Zkus nejdříve vyměnit svíčky, já jsem dal do Dněpra v dobré víře NGK8 a chovalo se to obdobně. Včera jsem vrátil zpět staré PAL14 a najednou se to chová úplně jinak. Ty svíčky je nejmenší investice. Jinak bych řekl že cívka co prodává Pavel asi za 750,- je dobrá a snad bude i trvanlivá, já jsem s ní spokojen.
http://shop.ural.cz/elektricka_zarizeni ... ?ItemIdx=0
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 12:44
od Tom
Svíčky jsem měnil už několikrát,těma to není asi tu cívku zkusím objednat.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 21:40
od Michal
Na Uralu 2005 mám origo ruskou schovanou pod deklem zapalování v motoru. Vypadá jako Dněpří cívka s vybíječema, ale je zalitá v černém plastu. Mě funguje (zatím) dobře. Doporučuji zkontrolovat vybíječe. Především očistit jejich okolí od špíny. Pokud tam v zimě zateče slaná voda, vybíječe začnou probíjet po povrchu plastu. Měl jsem s tím problémy, tak jsem přilepil víko zapalování silikonem. Jediná výhoda těch vybíječů je, že na nich jde sledovat stav kabelů a fajfky. Pokud na některém z nich přeskakuje jiskra, je kabel nebo fajfka na té straně špatná. Vzdálenost hrotů má být asi centimetr. Ten vybíječ je ochrana vinutí před průrazem přepětím, ke kterému dochází při poruše kabelu nebo fajfky a také při odpojení fajfky od svíčky. Tedy když se energie nemůže vybít normálním přeskokem na svíčce, přeskočí na vybíječi. Moderní zapalování mají tuto ochranu polovodičovou na primární straně v elektrické části. Ta je ale dělaná na mnohem vyšší napětí, protože chrání hlavně tranzistor, moderní cívky vydrží vyšší napětí, než elektronické zapalování dokáže vyrobit.
Pokud máte uhlíkové kabely, které se montovaly origo na některé ročníky Uralu 750 a možná se montují dodnes, tak je preventivně vyměňte za klasické měděné. Uhlíkové kabely jsou do aut, na motorku nejsou vhodné, špatně snášejí vibrace a uvnitř se pak rozpadají. Mě v Uralu jeden selhal už po 2000km. Tyto kabely se montují do aut kvůli vnitřnímu odporu, který snižuje intenzitu elektromagnetického rušení produkovanou zapalováním, což je jedna z věcí, které se přísně sledují při homologaci. Samozřejmě to otupuje i jiskru. Jakékoliv jiskření produkuje elektromagnetické rušení ze své podstaty, nelze ho tedy odstranit, aniž by to odstranilo i funkci zapalování, ačkoliv se o to úřady EU pokoušejí
Pokud budete měnit svíčky, do Urala doporučuji Brisk N14YC. Jsou lepší než NGK, především jsou nezničitelné ulitím ani olejem. Tepelná hodnota 14 je pro Ural 750 optimální, teplejší N15YC se tam přehřívají. Ty 15 jsou naopak ideální pro Dněpra.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 22:29
od Lasky
S těma svíčkama souhlasím s Michalem. NGK není zrovna žádná špička.Už jsem viděl,že ta svíčka odešla i po prvním ulití. Měl jsem jich doma nějakou zásobu,tak jsem taky používal do terénu,ale někdy ta svíčka odešla hodně rychle,někdy vydržela dýl.Jak kdy.Teď taky používám Brisk a řekl bych,že je to lepší.Dost kluků používá na endurech iridiový svíčky Denzo,ty prej vydrží opravdu hodně,ale cena je taky dost vysoká.Já myslím,že ty Brisky jsou ideální.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 22:54
od Tom
Já mám s Briskama taky dobrý zkušenosti, zkusím mrknout na ty vybíječe, teprve se s Uralem seznamujem

.
Na Dněpru mám cívku z polskýho fiata a maká perfektně akorát nevím jestli by fungovala se zápalkem v Uralu.
Závada je taková že třeba 20 kiláků jede perfektně, pak jenom na jeden válec, vypnu , mrknu na svíčku , nebo dám druhou a pak jede třeba jen 1 kilák a přestane pálit druhý válec, vypnu dám cigáro apak jede zase na dva. Ve středu se na něho dostanu tak ho zkusím ukecat

Re: Cívka Ural 750
Napsal: 13 úno 2012, 22:55
od Míra
Se svíčkama souhlasím též, brisky vydržej dost, a maj normální cenu, taky na ně jezdím. celkem snesou i svíčky BOSCH.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 14 úno 2012, 21:33
od Oněgin
Svíčky Brisk = jistota plamene ve válci.
Jinak Tome, mrkni, jaký tam máš zapalování, pokud je tam ruský bezkontakt - montoval se cca od roku 98, honem ho velikým obloukem zahoď pod vlak do rybníka, aby ho žádnej chudák nenašel a nepokoušel se ho do něčěho implantovat - je to strašná pomsta soudruhů z Irbitu. 100% varinta je dvouvývodová cívka od Pavla ve spojení se zapalováním Ignitech - též k zakoupení u Pavla (sice to nějakou korunu stojí, ale kolik jsi už zahodil svíček x 70,-?), nebo samozřejmě u motorů 750 SV rozdělovač.
Z vlastních zkušeností s Uralem 650 z roku 1994 a 1999 mám jasno.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 14 úno 2012, 21:38
od Oněgin
http://www.oldtimergarage.eu/store/popu ... hp?pID=723
Tohle je ta strašlivá věc vč. tý cívky jak psal výše Michal.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 14 úno 2012, 21:59
od Tom
Tuto šílenost tam nemám, už je tam modernější bezkontakt, s diodou, která si myslím že by měla blikat když jde jiskra, dneska jsem na to hleděl a nedělá nic. Byli tam volný káble na cívce ke svíčkám a mohlo to probíjet všude kolem. Při zkušební jízdě jsem neměl problém, tak uvidím po cestě do třebové snad dostal rozum a pojede. Ještě jsem zahodil faje s odrušovačem a dal obyčejný.
Na SV i dněpru mám polský bezkontakt který funguje taky bezproblémů.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 14 úno 2012, 23:28
od Michal
Provedení s diodou uvnitř pod krytem zapalování je Typ 4, provedení s venkovním pukem s diodou je ruské uralí zapalování Typ 5. Ani jedno nemá moc dobrou pověst. Typ 4 selhával na přehřátí, tak udělali stejné zapalování s elektronikou ve venkovní části, ale občas někomu odejde a začne třeba pálit jen na nízký předstih. Z ruských zapalování byl bezproblémový pouze Typ 3.
Doporučuji si o tom přečíst zde (anglicky)
http://www.goodkarmaproductions.com/htm ... ystems.pdf
Já sám mám Typ 5. Ačkoliv s ním nemám žádné problémy, na daleké cesty si raději vozím sebou jednoduché odstředivé zapalování z Dněpra. To sice funguje vždy mizerně, ale spolehlivě.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 15 úno 2012, 06:47
od Tom
V tom případě já mám typ 4.
Má blikat ta dioda ?
Zapalování si myslím že je v přádku max. spálená dioda.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 15 úno 2012, 08:26
od Lasky
Jak píše Oněgin,Ignitech je dobrý zapalování. Umí tam ti hoši udělat hodně věcí,co se elektriky týče.Snímače,prej snad i cívky.Já už s nima řešil několik motorek a jsou opravdu ochotní.Místo,aby mi hned tlačili,ať si hned koupím jejich výrobek,tak mi ještě pomohli a poradili,jak co proměřit,vyloučit závady a případně to opravit,bez nutnosti kupovat. Jednou jsem si taky nebyl jestej,jestli je CDI v pořádku,tak mi pan Krejzl,řekl ať mu to pošlu až mi ho za 200kč proměří.Pokud si pak ale od nich koupím zapalování,tak ty 2stovky účtovat nebude. Jediná nevýhoda je,že toho mají opravdu hodně a někdy jim to docela trvá.Taky není nejjednodušší se tam dovolat telefonem.Lepší psát emaily. Tím pádem by asi mohlo bejt lepší obrátit se na pana Kučeru,když má jejich oficiální zastoupení.To by zřejmě měla být stejná cena a asi by to bylo rychlejší.
Ještě pak možná Vape.cz. Ty taky vyrábějí kompletní zapalování,cívky,snímače,regulátory atd.Oni se tedy zaměřují hlavně na Jawu,nevím jestli to jde do Uralů a do Dněprů. Já ho mám v Jawách a teď se zrovna chystám jejich regulátor nacpat do rejže.Taky jsou to dobrý výrobky za rozumný ceny.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 15 úno 2012, 18:18
od Saša
Čest soudruzi.
Přidám taky nějakou radu. Mě taky vynechávaly zápaly, nakonec jsem na to přišel náhodou. Můj Ual 2007 osazen ruskou cívkou s postraními plíšky, na kterých lítaly zápaly na kostru (přeskakovala jiskra) tudíž válec nepálil. Pomohla až výměna kabelů ke svíčkám, měl jstem tam takové měkké uhlíkové.
Jinak si dovolím volně parafrazovat vyjádření servismena ze Sovmotcentra. Vývody na cívce jsou prý z důvodu ochrany, aby se nepoškodila a dioda na zapalování lže. Tak hodně štěstí.
Re: Cívka Ural 750
Napsal: 15 úno 2012, 21:09
od Tom
Saša píše:Čest soudruzi.
Přidám taky nějakou radu. Mě taky vynechávaly zápaly, nakonec jsem na to přišel náhodou. Můj Ual 2007 osazen ruskou cívkou s postraními plíšky, na kterých lítaly zápaly na kostru (přeskakovala jiskra) tudíž válec nepálil. Pomohla až výměna kabelů ke svíčkám, měl jstem tam takové měkké uhlíkové.
Jinak si dovolím volně parafrazovat vyjádření servismena ze Sovmotcentra. Vývody na cívce jsou prý z důvodu ochrany, aby se nepoškodila a dioda na zapalování lže. Tak hodně štěstí.
Mě dioda vůbec nebliká, takže ani nelže
