Rozvody, prasklinka na kole
Napsal: 30 lis 2011, 16:10
Zdravím všechny,
potřebuju poradit a možná Váš názor na závadu ve velkém rozvodovém kole. Při rozebírání motoru na K750 jsem zjistil že clona přefuku motoru měla držet na dvou klínkách zasazených ve velkém rozvodovém kole. Dopadlo to tak že jeden klínek jsem vůbec nenašel, druhý byl volný a obroušený provozem do špičky. Obě díry v rozv. kole byly vymačkané do elipsy a ještě hůř byly vymačkané díry v té cloně. Díry ve cloně jsem zvětšil na průměr 6mm a 8mm s tím že vyrobím na soustruhu přesné nové klínky. Díry v rozvodovém kole jsem musel zvětšit na průměr 6mm (původní 5mm) ale před úpravou jsem zjistil že z jedné díry vedou dvě prasklinky vodorovně proti sobě směrem do velkých otvorů kola. Klínek se musel asi nějak zpříčit a materiál kolem díry praskl. Díry jsem opatrně zvětšíl o 1mm a po výrobě nových klínků tyto nové klínky zalepil loctitem. Loctite dokonce vylezl po mírném zahřátí horkovzdušnou pistolí z těchto prasklinek. Clona na klínkáh sedí bezvadně bez vůle ale nevím jestli rozvodové kolo takto upravené mohu dát zpět do motoru. Jinde poškozené není, alespoň to není okem viditelné.
Jaký máte na to názor? Mám jej namontovat zpět a jezdit?
Možná to moc řeším protože na co vše jsem narazil při rozborce Dněpra by zahltilo tohle fórum.
Díky za rady a názory
Karlos
potřebuju poradit a možná Váš názor na závadu ve velkém rozvodovém kole. Při rozebírání motoru na K750 jsem zjistil že clona přefuku motoru měla držet na dvou klínkách zasazených ve velkém rozvodovém kole. Dopadlo to tak že jeden klínek jsem vůbec nenašel, druhý byl volný a obroušený provozem do špičky. Obě díry v rozv. kole byly vymačkané do elipsy a ještě hůř byly vymačkané díry v té cloně. Díry ve cloně jsem zvětšil na průměr 6mm a 8mm s tím že vyrobím na soustruhu přesné nové klínky. Díry v rozvodovém kole jsem musel zvětšit na průměr 6mm (původní 5mm) ale před úpravou jsem zjistil že z jedné díry vedou dvě prasklinky vodorovně proti sobě směrem do velkých otvorů kola. Klínek se musel asi nějak zpříčit a materiál kolem díry praskl. Díry jsem opatrně zvětšíl o 1mm a po výrobě nových klínků tyto nové klínky zalepil loctitem. Loctite dokonce vylezl po mírném zahřátí horkovzdušnou pistolí z těchto prasklinek. Clona na klínkáh sedí bezvadně bez vůle ale nevím jestli rozvodové kolo takto upravené mohu dát zpět do motoru. Jinde poškozené není, alespoň to není okem viditelné.
Jaký máte na to názor? Mám jej namontovat zpět a jezdit?
Možná to moc řeším protože na co vše jsem narazil při rozborce Dněpra by zahltilo tohle fórum.
Díky za rady a názory
Karlos