Stránka 1 z 3

na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 03 zář 2011, 12:19
od Mira3.0.9
Zdravím všechny.Tak už sem posháněl snad všechny díly.Zajímalo by mě na co si dát pozor při skládání.Myslím časování,orientace pístu atd..Já vím,že je to v manuálu,ale ta azbuka je pro mě španělská vesnice

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 03 zář 2011, 20:01
od Jarda
zkus http://translate.google.com/#auto|cs| někdy to sice mele blbosti,ale třeba to pomůže.

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 06 zář 2011, 19:26
od Mira3.0.9
Potreboval bych poradit s polohou pístu.Na videu pisou sipkou k vyfukovemu ventilu.ale ja mam sipku bud nahoru nebo dolu.Je to jedno jak to dam?

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 06 zář 2011, 19:35
od Michal
Liší se nějak velikosti výřezů na ventily? Jestli ne, tak je to fuk. Ono i ty průměry ventilů se liší jen málo.

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 08:07
od Dneprstein
Mno... Jde o to, jesli Ural má a nebo nemá posunutou osu pístního čepu jako to má Dněpr. Pokud osa posunutá není, tak nejspíš jediný rozdíl může být ve výřezech pro ventily (ale nevím to jistě, Uralí píst jsem v ruce nikdy neměl). Nicméně, pokud písty, s takhle umístěnou značkou, nejsou prodávány jako pravý a levý, tak ta šipka neznamená vůbec nic...

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 08:22
od Míra
dnepr stein: šipka znamená snad jen to, že vývrt pro sací ventil je větší než pro výfukovej, L a P píst je úplně stejnej, ale šipka musí k výfuku,

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 09:50
od Dneprstein
To je jasný, jenže u těch pístů co jsou na obrázku ta šipka nesměřuje k ventilu, alébrž ke svíčce (nebo naopak - podle otočnení pístu). Takže pokud nějaký význam má, tak mě napadnul jediný a to směr otáčení klikovky. Ale myslím si, že tahle konkrétní žádný význam nemá...

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 09:54
od Dneprstein
Ještě jen takový nápad. Není značka na dně pístu (zevnitř)? Některé dněpří to tak mají...

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 15:12
od Mira3.0.9
Právě ten směr ty sipky mi přisel divnej.Změřím ty výřezy pro ventily.(Na původních žádné značky nejsou a ani ty prohlubně nemají tak hluboke).

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 19:21
od Michal
Pokud by byl čep vyosený, šipka by musela být ve směru otáčení kliky (tedy u každého válce naopak).
Je to vůbec šipka? Není to přeba písmenko A nebo nějaká obecná značka?

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 20:05
od Dneprstein
Dle toho co je na fotce, tak je to jakýsi šipkoidní trojuhelníček v kterém je napsáno DIN (což taky může být označení německé normy). Pokud by čepy byly vyosené a šipka by označovala směr otáčení, tak i vzhledem k zábrusům pro ventily by byla správně. Na jednom válci by směřovala nahoru a na druhém dolu, přičemž zábrusy pro ventily by pokaždé byly dobře. Větší ke karbci, menší k výfuku... Otázka tedy je, jestli má Ural posunuté čepy. Protože pak by (ať už už zábrusy pro ventily jsou nebo nejsou totožné) bylo nutné dodržet směr montáže...

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 20:31
od Mira3.0.9
No ty zábrusy jsou stejny.Nakonec jsem to dal tou "sipkou"nahoru.Ty čepy jsou ve stredu.Nasadil sem krouzky,valce,slo to celkem snadno.Zkousel sem i motorem zatocit a jde celkem z lehka.

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 20:38
od Mira3.0.9
Ted sem stahnul nakej obrázkovy manual.Náky upozorneni tam je.Tak jestli umite dobre rusky,tak to muzete prelouskat.Diky

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 22:11
od Dneprstein
No, já tam našel jen ty značky které maj směřovat po směru jízdy. O jiných jsem tam nic nenašel...

Ty starý písty maj ty zábrusy pro ventily taky stejný? Jseš si 100% jistej, že ty pístní čepy nejsou posunutý jako u Dněpru?

Re: na co si dát pozor při skládání motoru

Napsal: 07 zář 2011, 23:07
od Michal
Rusky umím dost minimálně. Dočetl jsem se tam jen o šipce na dně pístu, co má ukazovat ve směru jízdy, tedy k výfuku. Důvod jsem tam nenašel. Ono taky všechny písty pro konkrétní motor nemusí mít vyosený čep. Výrobce pístu může udělat píst klidně symetrický, motor s tím bude fungovat taky.
Dněprsteine, o kolik jsou ty čepy vyosené? Já na mých pístech v Dněpru žádné vyosení nepozoroval. 2mm mimo osu bych už těžko přehlédl.