Stránka 1 z 2
Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 06 kvě 2011, 19:17
od Jarda
Dnes jsem byl s Dněprem /650/ strašně moc daleko-až v 35 km vzdáleném Humpolci na evidenční prohlídce...no po ohřátí je dost slyšet takové kovové klepání asi víc z levé strany od válce,za studena nic slyšet není,může to být špatný olej,který netlumí různé rázy?U jednoválcové rejže jsem kdysi měl podobný zvuk,ale ten za tepla ustal-byl to pístní čep.Olej jsem ještě neměnil,jinak všechno funguje tak jak má,akorát mám vyrezlou nádrž,nic hrozného,ale budu jí čistit,tak jí rovnou vyleju epoxidem asi,dělal jsem to u Jawičky,jednou základem a pak jedna vrstva vrchní a drží to,akorát jsem zapoměl,jak dlouho mám základ nechat vytvrdnout,než na něj naleju vrchní vrstvu?
Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži
Napsal: 07 kvě 2011, 06:21
od Vici
Udělal bych ještě jednu věc. Naházej do nádrže nějaké drobné kovové předměty....matičky, šroubky, ložiskové kuličky, prostě skoro cokoliv. Pak ji uvaž na lopatku míchačky a nech tu rez pořádně odrbat. Jinak pokud koupíš nějakou acetonovou základovku tak bych jí dal tak týden. Bude tam při vylívání celkem vrstva tak ať alespoň trošku protvrdne.
Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži
Napsal: 07 kvě 2011, 08:16
od Jarda
jo,míchačku ted zrovna nemám,v ruce to musí stačit,dám si dvouhodinovou masáž

Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži
Napsal: 07 kvě 2011, 20:55
od Jarda
tak jsem provedl menší údržbu,ventily měly vůle místy až 0,4mm,že to vůbec jelo???V knížce píšou,že se mají dávat na 0,07,jenže jsem měl měrku jen 0,05 a 0,1,tak jsem je nastavil na 0,1 a měrka tam šla hodně ztuha,skoro vůbec....stejně se mi časem vymačkají šroubky,a proto-mají mít ty šroubky v hlavě důlek?Předpokládám,že to snad není tak vymyčkaný od tyček,jinak jsem měl vytočenou jednu matku,tu co drží vahadla,to byly možná ty rázy,jak se tam prala s koníkama.No a pokud jde o karburátory-K-65 jsou opravdu nějaké podivné....chvíli se tváří,že jako volnoběh jo,pak že ne...no a ještě se mi ozývají divní zvuky od altíku,jinak si ted šveholí motor pěkně,nechápu,jak jsem to mohl dřív poslouchat...
Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži
Napsal: 07 kvě 2011, 21:18
od Dneprstein
Ďůlky v hlavách šroubků na seřízení ventilové vůle normální jsou. Jak by ti tam asi potom držela ta tyčka zdvihátka? Ta má na konci taky kuličku, ne? Že altíky kvílí, to je známá věc. Může to být buď špatně nastavenou vůlí v ozubení, nebo se ti protáčí ložisko v domku (obvykle to zadní). A pokud má altík plechový kryt kryjící vrtulku, tak ten dokáže pěkně drnčet a veškeré zvuky z altíku se linoucí ještě zesílí...
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 09:20
od Jarda
Tak jsem se chystal na sraz-nedojel jsem jsem,ta pixla mě pěkně nas..la,pravý karbec pořád prázdnej,laboroval jsem s plovákem tak dlouho,až mi přetýkal karbec,zkusil jsem vyměnit plovák z druhého,pořád to samé,když nacucám,tak jede moc pěkně,ale po chvilce začne zase pravý vynechávat,levý jde nádherně,když vyndám misku karburátoru,tak tam je benzínu jen tak po dně,hadičkou přitéká,ucpané to není,nemůže mít malý průtok kohoutek?Mám ho original rozdvojený,přestože je origoš,vůbec by mě nepřekvapilo,že teče pomalu,ucpaný není,nádrž jsem odrezil a vylil barvou,barva taky nikde nepřekáží,levý karbec je v pořádku,možná tím,že k němu vede kratší hadička a všechno stihne natéct vlevo a na pravo nic nezbyde,přijde mi to jako blbost,ale nějak jsem v koncích...

no a abych nezapoměl,zlobí mě to od začátku,předchozí majitel měnil kohoutek a já jsem s tím jezdil jenom po vsi-kousek popojel,zastavil nebo po lese a to jsem to nijak nehnal,tohle mi udělá vždycky tak po kilometru,když jedu na plno a ještě s manželkou v sajdě....
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 10:13
od Dan
Kolik jsi měl benzínu v nádrži?Vím o dvou lidech kteří když mají v nádrži pod půlkou tak jim to přestane téct do jednoho karb.Zatím ani jeden nepřišel na to čím to je.
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 18:13
od Jarda
benzínu jsem měl tak 3/4,ale tím bych řekl to není,bo mám jen jeden kohoutek,který je rozdvojen,ale dnes jsem přišel a paradoxně mě hadičkou,co vede do toho pravého karbce,kde je porucha,tak teklo víc benzínu,než do levého,který jede bezchybně,bud je ten pravý karburátor totálně rozhašený,nebo je závada jinde,ale to teda nevím kde,páč dnes jsem jezdil na oba válce,jen jsem to netočil,bo by mi děti vypadly ze sajdy,řešením budou asi K-68,stejně jsem je chtěl dát kuli volnoběhu,akorát,že ted nemám dukáty,s prací to taky nevypadá růžově,tak jsem myslel,že to chvilu vydrží,tak ono kolem komína to stačí,ale abych taky nepropálil píst a podobné nástrahy,které zapřičinuje chudá nebo bohatá směs...
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 19:44
od Dneprstein
Pokud to kohoutem teče a není to přicpaný ani nikde na filtru, tak to můžou dělat už jen plovákový ventily. Zůstávaj viset. Mě po zimě do pravýho karbce nechtělo téct vůbec nic a byl to seklý ventil. Když jsem ho rozhýbal, tak pro změnu zas nechtěl zavírat a benzín tekl z karbce ven. Nakonec se mi ho ale podařilo rozchodit a nemusel jsem ho měnit...
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 20:15
od Jarda
jo,to asi bude ono,jak je to řešeno u K-68?
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 20:24
od Dneprstein
Tak to nevim, já tam mam Jikovy. Ale asi to bude v základu u všech kabrců stejný. Já bych ten ventil vyndal, propláchl ho v technickým benzínu, jestli v něm neni třeba chycený rez z nádrže. A nebo tam rovnou dal nějaký jiný nový...
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 05 čer 2011, 21:30
od Jarda
přemýšlým,jestli jikovy-měl jsem je kdysi na solu a chodily dobře,nebo K-68,obojí vyjde zhruba stejně draho.
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 31 črc 2011, 18:45
od Jarda
mám takový další problém,taková školácká chyba

zapojil jsem blbě baterku,neptejte se jak je to možné

no a shořel mi kabel co vede k altíku,mohl se vypálit i altík?pak už jsem to nezkoušel....
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 31 črc 2011, 19:24
od Michal
Pravděpodobně jste zapojil obráceně vývody baterky. Pravděpodobně jste odpálil diody v usměrňovači. Chce je to po jedné proměřit, jestli některé nepřežily. Nic jiného kromě přivodních drátů by to odpálit nemělo. Nedoporučuji to teď startovat, některý diody můžou být propálený do zkratu, provoz s prošlehlou diodou může spálit vinutí altíku.
V případě nouze do toho lze nabastlit usměrňovač z jakéhokoliv jiného altíku, dokonce i na krabicový Jawácký by to mělo dobře fungovat. Ale zrovna ten není moc dobrý.
Jinak ke karburátorům - novější K68 mají jehlový ventily s pogumovanou kuželovou špičkou jako rejže. To je asi jediný důvod, proč s těmahle karburátorama funguje dobře volnoběh, vše ostatní vespod tohohle karburátoru je stejný jako v K63 a K65. Liší se nahoře.
Re: Moje závady-Dněpr 16
Napsal: 31 črc 2011, 20:15
od Jarda
no tak altík není moje silná stránka,asi to dám elektrikáři,možná ho nechám celý převinout a zkontrolovat,dobíjel ale pěkně.