Moje závady-Dněpr 16

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

Dnes jsem byl s Dněprem /650/ strašně moc daleko-až v 35 km vzdáleném Humpolci na evidenční prohlídce...no po ohřátí je dost slyšet takové kovové klepání asi víc z levé strany od válce,za studena nic slyšet není,může to být špatný olej,který netlumí různé rázy?U jednoválcové rejže jsem kdysi měl podobný zvuk,ale ten za tepla ustal-byl to pístní čep.Olej jsem ještě neměnil,jinak všechno funguje tak jak má,akorát mám vyrezlou nádrž,nic hrozného,ale budu jí čistit,tak jí rovnou vyleju epoxidem asi,dělal jsem to u Jawičky,jednou základem a pak jedna vrstva vrchní a drží to,akorát jsem zapoměl,jak dlouho mám základ nechat vytvrdnout,než na něj naleju vrchní vrstvu?
Naposledy upravil(a) Jarda dne 05 čer 2011, 09:08, celkem upraveno 1 x.
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži

Nový příspěvek od Vici »

Udělal bych ještě jednu věc. Naházej do nádrže nějaké drobné kovové předměty....matičky, šroubky, ložiskové kuličky, prostě skoro cokoliv. Pak ji uvaž na lopatku míchačky a nech tu rez pořádně odrbat. Jinak pokud koupíš nějakou acetonovou základovku tak bych jí dal tak týden. Bude tam při vylívání celkem vrstva tak ať alespoň trošku protvrdne.
M-72, 1952
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži

Nový příspěvek od Jarda »

jo,míchačku ted zrovna nemám,v ruce to musí stačit,dám si dvouhodinovou masáž :|
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži

Nový příspěvek od Jarda »

tak jsem provedl menší údržbu,ventily měly vůle místy až 0,4mm,že to vůbec jelo???V knížce píšou,že se mají dávat na 0,07,jenže jsem měl měrku jen 0,05 a 0,1,tak jsem je nastavil na 0,1 a měrka tam šla hodně ztuha,skoro vůbec....stejně se mi časem vymačkají šroubky,a proto-mají mít ty šroubky v hlavě důlek?Předpokládám,že to snad není tak vymyčkaný od tyček,jinak jsem měl vytočenou jednu matku,tu co drží vahadla,to byly možná ty rázy,jak se tam prala s koníkama.No a pokud jde o karburátory-K-65 jsou opravdu nějaké podivné....chvíli se tváří,že jako volnoběh jo,pak že ne...no a ještě se mi ozývají divní zvuky od altíku,jinak si ted šveholí motor pěkně,nechápu,jak jsem to mohl dřív poslouchat...
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Po ohřátí klepe+rez v nádrži

Nový příspěvek od Dneprstein »

Ďůlky v hlavách šroubků na seřízení ventilové vůle normální jsou. Jak by ti tam asi potom držela ta tyčka zdvihátka? Ta má na konci taky kuličku, ne? Že altíky kvílí, to je známá věc. Může to být buď špatně nastavenou vůlí v ozubení, nebo se ti protáčí ložisko v domku (obvykle to zadní). A pokud má altík plechový kryt kryjící vrtulku, tak ten dokáže pěkně drnčet a veškeré zvuky z altíku se linoucí ještě zesílí...
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

Tak jsem se chystal na sraz-nedojel jsem jsem,ta pixla mě pěkně nas..la,pravý karbec pořád prázdnej,laboroval jsem s plovákem tak dlouho,až mi přetýkal karbec,zkusil jsem vyměnit plovák z druhého,pořád to samé,když nacucám,tak jede moc pěkně,ale po chvilce začne zase pravý vynechávat,levý jde nádherně,když vyndám misku karburátoru,tak tam je benzínu jen tak po dně,hadičkou přitéká,ucpané to není,nemůže mít malý průtok kohoutek?Mám ho original rozdvojený,přestože je origoš,vůbec by mě nepřekvapilo,že teče pomalu,ucpaný není,nádrž jsem odrezil a vylil barvou,barva taky nikde nepřekáží,levý karbec je v pořádku,možná tím,že k němu vede kratší hadička a všechno stihne natéct vlevo a na pravo nic nezbyde,přijde mi to jako blbost,ale nějak jsem v koncích... :( no a abych nezapoměl,zlobí mě to od začátku,předchozí majitel měnil kohoutek a já jsem s tím jezdil jenom po vsi-kousek popojel,zastavil nebo po lese a to jsem to nijak nehnal,tohle mi udělá vždycky tak po kilometru,když jedu na plno a ještě s manželkou v sajdě....
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Dan »

Kolik jsi měl benzínu v nádrži?Vím o dvou lidech kteří když mají v nádrži pod půlkou tak jim to přestane téct do jednoho karb.Zatím ani jeden nepřišel na to čím to je.
Dněpr MT 10
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

benzínu jsem měl tak 3/4,ale tím bych řekl to není,bo mám jen jeden kohoutek,který je rozdvojen,ale dnes jsem přišel a paradoxně mě hadičkou,co vede do toho pravého karbce,kde je porucha,tak teklo víc benzínu,než do levého,který jede bezchybně,bud je ten pravý karburátor totálně rozhašený,nebo je závada jinde,ale to teda nevím kde,páč dnes jsem jezdil na oba válce,jen jsem to netočil,bo by mi děti vypadly ze sajdy,řešením budou asi K-68,stejně jsem je chtěl dát kuli volnoběhu,akorát,že ted nemám dukáty,s prací to taky nevypadá růžově,tak jsem myslel,že to chvilu vydrží,tak ono kolem komína to stačí,ale abych taky nepropálil píst a podobné nástrahy,které zapřičinuje chudá nebo bohatá směs...
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Dneprstein »

Pokud to kohoutem teče a není to přicpaný ani nikde na filtru, tak to můžou dělat už jen plovákový ventily. Zůstávaj viset. Mě po zimě do pravýho karbce nechtělo téct vůbec nic a byl to seklý ventil. Když jsem ho rozhýbal, tak pro změnu zas nechtěl zavírat a benzín tekl z karbce ven. Nakonec se mi ho ale podařilo rozchodit a nemusel jsem ho měnit...
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

jo,to asi bude ono,jak je to řešeno u K-68?
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak to nevim, já tam mam Jikovy. Ale asi to bude v základu u všech kabrců stejný. Já bych ten ventil vyndal, propláchl ho v technickým benzínu, jestli v něm neni třeba chycený rez z nádrže. A nebo tam rovnou dal nějaký jiný nový...
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

přemýšlým,jestli jikovy-měl jsem je kdysi na solu a chodily dobře,nebo K-68,obojí vyjde zhruba stejně draho.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

mám takový další problém,taková školácká chyba :oops: zapojil jsem blbě baterku,neptejte se jak je to možné :oops: no a shořel mi kabel co vede k altíku,mohl se vypálit i altík?pak už jsem to nezkoušel....
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Michal »

Pravděpodobně jste zapojil obráceně vývody baterky. Pravděpodobně jste odpálil diody v usměrňovači. Chce je to po jedné proměřit, jestli některé nepřežily. Nic jiného kromě přivodních drátů by to odpálit nemělo. Nedoporučuji to teď startovat, některý diody můžou být propálený do zkratu, provoz s prošlehlou diodou může spálit vinutí altíku.
V případě nouze do toho lze nabastlit usměrňovač z jakéhokoliv jiného altíku, dokonce i na krabicový Jawácký by to mělo dobře fungovat. Ale zrovna ten není moc dobrý.

Jinak ke karburátorům - novější K68 mají jehlový ventily s pogumovanou kuželovou špičkou jako rejže. To je asi jediný důvod, proč s těmahle karburátorama funguje dobře volnoběh, vše ostatní vespod tohohle karburátoru je stejný jako v K63 a K65. Liší se nahoře.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Moje závady-Dněpr 16

Nový příspěvek od Jarda »

no tak altík není moje silná stránka,asi to dám elektrikáři,možná ho nechám celý převinout a zkontrolovat,dobíjel ale pěkně.
Odpovědět