Stránka 1 z 1
Výplet kola
Napsal: 02 bře 2016, 13:06
od Saša
Добрый день товарищи
jaro se blíží a tak jsem se pustil do GO kol. Tj. rozplést, opískovat omlácené chromové ráfky, nastříkat spolu s niply a dráty. Samozřejmě zbývá maličkost je zaplést zpět.
Máte někdo s touto činností nějaké zkušenosti, rady fígle?
Jedná se o ráfky 18 a "nové" hliníkové středy. Stav před rozborkou mám změřen, ale... nejvíce mne zarazilo že střed není zapleten na střed (ve svislé ose odchylka o 5mm na jednu stranu)
CO SI MYSLÍTE? ZAPLÉST STŘED ROVNĚ PODLE OSY NEBO DODRŽET PŮVODNÍ UMÍSTĚNÍ?
ps: až to bude tak doplním postup a fotdok.
Re: Výplet kola
Napsal: 02 bře 2016, 14:31
od Dneprstein
Já vyplétal tak, že jsem kolo upnul do přední vidlice, na kluzáky přilepil papír s výřezem na okraje ráfku a vyplétal a centroval tak dlouho, až to neházelo (respektive házelo co nejmíň). Nezabýval jsem se tím, jestli je to vypletené vůči bubnu na střed, nebo bokem, ale tím, aby kolo bylo vprostřed vidlice. - Ovšem to je u Dněpra, který má všechny kola stejný...
Re: Výplet kola
Napsal: 02 bře 2016, 14:48
od Davy
Ja vyplejtam zhruba aby to sedelo podle toho co jsem nameril na puvodnim kole. Pak vycentruju, pricemz na pozici rafku vuci naboji uz nekoukam, obcas to vyjde posunuty. A nakonec to primo ve vidlici posunu na vypletu (jednu stranu povolim, druhou utahnu) kam je potreba, pokud je potreba.
Re: Výplet kola
Napsal: 04 bře 2016, 17:19
od Jirka-MT9
Když to budeš měřit i s brzdovým štítem jako celek, tak ti to bude vycházet na střed. Jelikož měříš jen samotné kolo, tak se to jeví jako vyosené. Já to dělám vždy jako komplet kolo i s brzdovým štítem, aby to vycházelo do středu vidlice. Jinak už jsem tě dlouho nepotkal na žádném srazu. Doufám že se letos polepšíš.

Re: Výplet kola
Napsal: 07 bře 2016, 11:38
od Saša
No moc nerozumim smyslu měřit to společně se štítem, jelikož jsou kola zaměnitelná a nevěřím tomu že je každej štít stejnej..

i z důvodu nesení váhy vypletu středy na střed.
Jinak letos doufam že se už někde na srazu potkáme, nebylo moc času, stavba, rodina.. Chudák Ural stál pod plachtou obalenej prachem, zaházenej bordelem. A jelikož je to letos 10 let co jsem si ho přivezl od Pavla ze salonu tak jsem si řekl že je potřeba navrátit mu jeho původní slávu a lesk

A letos se na srazu určitě uvidíme

Re: Výplet kola
Napsal: 07 bře 2016, 18:48
od Dneprstein
...Tak jo, vezmu stroboskop, kdyby ses v tom zase chtěl vrtat...

Re: Výplet kola
Napsal: 08 bře 2016, 07:39
od Saša
Stroboskop... koukám že někteří lidé mají dost dobrou pamět....

Re: Výplet kola
Napsal: 24 zář 2016, 13:10
od dněpr MT9
já vyplétám kola a centruju už asi 20 let a na žádné mašině jsem neřešil jestli je posun štítem tam či onam. vždycky dělám kolo na střed bubnu, u dněpra se sajdou je jen výhodou když se zadní kolo vyosí směrem ven teda od sajdy. Ale vzhledem k tomu, že jsou kola zaměnitelná tak vyplétám na střed. pokud používáte původní ráfky tak srovnat to pod 1mm je někdy těžká kovářská práce a na průměru už jsem řešil i naříznutí a svaření zpět protože ten ráfek vypadal spíš jako kapka ne jako kolo. Takže moje rada vždy středem a se vztyčenou hlavou

Re: Výplet kola
Napsal: 25 říj 2016, 09:11
od Beowulf
Dobrý den
Chtěl bych se zeptat, jestli jsou různé druhy a způsoby výpletů. Konkrétně na káčku. Některé dráty výpletu jsou klasické a jiné jsou bubnem protažené a oba konce jsou v ráfku.(viz. foto) Jednoduché špice jsou 4,5mm a ta zdvojená je 5mm. Je to tak normální? Díky Jan
Re: Výplet kola
Napsal: 25 říj 2016, 11:52
od fapeko
Dráty jsou vždy klasicky vypletené to co tam máš ty(protažené) je nějaké samodomo

Re: Výplet kola
Napsal: 25 říj 2016, 12:25
od Beowulf
Díky. myslel jsem si to.
Re: Výplet kola
Napsal: 25 říj 2016, 13:50
od Peterka

Ale táke zajímavá varianta .
