Stránka 1 z 2

rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 11:43
od lufais
Ahoj chlapaci,jake jsou rozdily mezi temito motory.mam samozrejme na mysli sv.ty co jsou z venku videt jsou jasne,ale co klika,rozvody,pisty,vacka a tak diky.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 12:25
od Soptík
M-72 má na vačce přední ložisko ( to co je za rozvodovým kolem) na bronzu. Zatím co Káčko má kuličkový. Jinej vnitřní rozdíl mě nenapadá. Majitelé eMek mě možná doplní.
A pak samo vnější viditelný rozdíly.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 13:31
od fapeko
Jak píše Soptík váčka uložená na bronzových pouzdrech a tím pádem jiný blok motoru a taky je tá váčka nižší cca 34mm,levý válec nemá kontrolní šroubek oleje na boku,válečné emky měli pístní čep 18 mm,krátké dynamo 45W,atd.Jediné co je stejne tak to jsou rozvodové kola,klikovka ,písty ,spojka komplet.
Vše se odvíjí který rok chceš z te emky udělat ,protože i tam byli dělány úpravy v Irbitu a určitě není stejný blok z 45,52 a 56 roku .A taky je podstatný rozdíl v kvalitě emka vs káčko

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 18:12
od arno77
Emky M-72M čili modernizované mají již vačku na kuličkovém ložisku. Ale hlavně jak píše fapeko v materiálu bude určitě rozdíl Emka je z kvalitnějšího matroše na rozdíl od Kašky. A jestli se nepletu Káčko by mělo mít snad o 2 koně víc myslím že jsou nižší hlavy a tím pádem vyšší kompresní poměr. Když tak mne káčkaři opravte.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 18:35
od Benďa
Mám na Káčku eMkové hlavy (půvpdně jsem tam měl Káčkové tzv zimní) a když jsem je tam dával tak jsem je zkoumal a byly stejné. Řekl bych že rozdíl bude ve vačce. Jestli má eMková 34mm tak já mám na káčku 37mm a tam by mohl být zakopaný pes co se výkonu týká ;-)

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 18 led 2015, 19:59
od lufais
Diky za rady a tipy.ja mam na kacku taky vacku 37mm.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 11:19
od arno77
Tak jsem se chlapaci díval do výrobních výkresů M-72 a tam se udává výška vačkové hřídele 36,42 mm. Takže nikoliv 34 mm.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 16:40
od serpico-3
Lze podle čísla motoru zjistit, o jaký rok se jedná? Patrně asi ne, že. A je nějaký rozdíl mezi blokem M 72 a M 72 M , který je charakteristický pro ten který typ? Díky

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 16:55
od fapeko
Čisla tady nějaké http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=339&start=120. (až dole)
Ohledně bloku mělo by to být asi takhle: do roku 1955 váčku uložená na bronzových pouzdrech ,od roku 1955 a výše váčka z čela uložena na kuličkovém ložisku

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 19:37
od lufais
To me teda reknete kde vzalo kacko ty dva kone oproti emce?

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 20:51
od Honda Wanderer
Nad těma dvěma koněma jsem taky bádal. Hlavy jsou zevnitř stejné. Jedině chlazení a jiná vačka, nic jiného. Jinak ještě jste zapomněli, že válečná Emka má jen jednu lamelu na spojce.

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 21:36
od fapeko
Rozdíl je v kompresním poměru :emka 5,5:káčko 6 atm
Emková hlava ma ten nálítek co leze do válce 5mm a káčko by mělo mít 5,5mm ,ale s tím káčkem si nejsem jistý, protože jsem to měřil naposledy minulý týden při další GO motoru kdy si vždy ověřuji zda tam je dost místa aby nenarážel píst do hlavy.Tak to někdo změřte na svým káčku kdo máte sundané hlavy.
Taky nezapomente ,že do emek se lil benzín s 66 oktany a do káček s 72 a rozdíl v konícich je 4 a né 2 dle manuálu.
Jak budu sundávat válce kvůli nastřiku ,tak změřím tu mou origo váčku co je uložena v tom bronzovém pouzdru u rozvodu ,ale myslím že měla těch 34mm
Honzo : o válečné emce se tady asi nemá cenu vůbec bavit z důvodů ,že ji asi tady v ČR nemá asi nikdo :(

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 20 led 2015, 23:44
od serpico-3
No, fapeko jak nazvat motocykl, který má blok identický s BMW včetně označení , ale nemá znak BMW na nad pravým víčkem seřizování ventilů/mohl být náhradní/, vše ostatní má znak BMW , tam kde má být, ale označení číslo bloku není v katalogu BMW uveden a nelze zjistit, kam patří? Slyšel jsem osobně tvrzení, že válečná emka má většinu komponentů značená signaturou BMW.. Jde o to, zda je to pravda. Jsou ještě věci, které nejsou odhaleny. Je možné , že Němci dodali Rusům ještě komponenty několika motorek s jiným číslem určené pro SSSR?

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 21 led 2015, 08:22
od bmw730
Rozdíl mezi motory modernizované eMky a prvních Káček vlastně není ;) kromě hlav a jiného předního deklu zapalování.
Dokonce se to na foru Kolyasky řešilo - odbroušená žebra na Káčkovým bloku a je to prodáváno jako origo eMka...
Viz obrázek 3 typů K 750 - ten prvního typu vlevo ...(kdyby to náhodou někdo nepoznal :lol: )

Re: rozdil mezi motory k 750 a m72

Napsal: 21 led 2015, 13:41
od arno77
Jeden z prodejců mi tvrdil že i jedny z posledních Emek měly nějaké to žebrování dole na karteru. možné to je, ale jak je to ve skutečnosti...

To fapeko: o válečné emce se tady asi nemá cenu vůbec bavit z důvodů ,že ji asi tady v ČR nemá asi nikdo :(

Vím o několika lidech v republice kteří se pokoušejí válečnou Emku složit a určitě by to cenu mělo, ale bylo by to minimálně na nové vlákno, protože těch změn je tam tolik ve srovnání s Emkou z padesátých let, že je to téměř jak srovnávat takovouto Emku s BMW R-71.

jinak ještě k tomu předchozímu přízpěvku od bmw730 a těm jeho fotkám. Povšimněte si vrchního uchycení motoru -karteru k rámu. všechny jej mají od karteru, kdežto ty dřívější typy to mají přes víko rozvodů - jako M-72 ;)