Stránka 1 z 1
Dněpr dobíjení 6V.
Napsal: 11 bře 2011, 09:23
od zdeněk
Možná někdo využije mojí zkušenost s dobíjením 6V u Dněpra vybaveným dynamem. Mechanické relé je sice originální ale nedá se na něj spolehnou. Nahradil jsem stávající relé elektronickým TYP R81, které umí plus i mínus kostru. Na mém Dněpru už slouží 4 roky bez údržby. Přikládám odkaz na výrobce.
http://www.vape.cz/img/Podpora/Rozmer/A-R81.pdf
Re: Dněpr dobíjení 6V.
Napsal: 11 bře 2011, 10:24
od host
Já jsem šel podobnou cestou. Použil jsem elektronické relé od AEV Kroměříž, po konzultacích mi byl doporučen typ, určený původně jako náhrada pro JAWA 500 OHC. Výhodou, aspoň pro mě, jelikož jsem trochu ujetej na původnost, je to, že se mi ho podařilo zabudovat do původního pouzdra. Jak motor zavrčí, podám zprávy o chování. Zatím jenom foto.
Re: Dněpr dobíjení 6V.
Napsal: 30 bře 2011, 18:54
od host
Po prvním spuštění motoru ještě bez připojeného dynama i akumulátoru (na dráty z nabíječky) jsem dneska dozapojil zbytek elektroinstalace, tedy i výše popsaný regulátor. Zapojení "š" z dynama na M regulátoru, "JA" z dynama na D regulátoru. Dynamo nebylo nijak upraveno, pouze zkontrolováno, vyčištěno, vyměněna ložiska a uhlíky, vydrážkován komutátor. Předtím jsem podle návodu pro jistotu dynamo nabudil na správnou polaritu (- kostra); "Š" ukostřit, "JA" připojit mžikově na + pól baterie. Po připojení a nastartování vše fungovalo, jak má. Kontrolka se začínala rozsvěcet až při velmi nízkém volnoběhu na hranici stability chodu. Napětí, držené regulací, jsem zatím neměřil. Doufám, že vše bude i spolehlivé.