K750: podložka pod ventily

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Aloha....
Zajímalo by mě pánové kdo z vás je tady strojař apod.,že tady rozvíjíte takové debaty o materiálech na v podstatě docela obyčejnou osazenou podložku. Origo podložka je z docela obyčejný blátovoceli....takže je v podstatě jedno, z čeho ti to soustružník udělá...
- těsnění pod podložku dělám z pogumovanýho těsnícího papíru a je docela problém to tam dotěsnit, zaleží jakou máš kliku na válce- dosedací plochy jsou většinou obrobeny k jedné straně, a už se mi i stalo, že podložka na jedné straně neměla na čem sedět....
.....První větou nechci nikoho urazit, ale rejpnout si musím :twisted:
Přílohy
IMG_1456.JPG
IMG_1455.JPG
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Soptík »

Jirko díky za výkres. A tak pokud by jste je někdo taky potřeboval tak se ozvěte.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Takže můj názor. 11 600 by řekněme mohla být. Zas taková blátoocel to nebude, je to použité u jedné z nejnamáhanější součásti vůbec, navíc s miliony cyklů. Měl jsem to v ruce před nějakým časem, podle mě je to tvrdší, doporučuji nějakou ocel třídy 12. Kdybych to měl vykuchané, tak to zkusím pilníkem. Chromová ocel je obecně třídy 17 a chrom je tam jen z důvodu korozivzdornosti (min 15%). Vzhledem k tomu, že to bude vesměs v oleji, tak bych tu korozi neřešil. Uváděná 1.2316 na tohle není moc použitelná. Jedná se o nástrojovou ocel, vzhledem k použití to může i prasknout. Navíc se to bude blbě obrábět. 1.2787 je už úplně mimo.

... (s tím vzděláním se opravdu nechci chlubit, takže mažu).... ;)

Pokud se toho pojede maloseriovka, tak bych nějaký ten kousek taky vzal. ;)
Naposledy upravil(a) Honda Wanderer dne 08 říj 2011, 08:05, celkem upraveno 1 x.
Don't give in without the fight!
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Jirka-hk »

pro Wanderer.:
Podložku jsem zkoušel pilníkem, ještě než jsem kreslil tu čmáranici...
-je opravdu hodně měkká...na tvrdost to do práce tahat nebudu,anžto a pročežto to u této součástky opravdu nemá smysl...navíc udělat jí z nevhodného tvrdého,křehkého,kaleného apod.materiálu, hrozilo by její prasknutí, nebo roztříštění pružinou... ( ještě jsem společně s touto podložkou škrábnul obyč nezinkovanou podložku a výsledek zhruba stejný...- víc doma stejně nezjistím...)
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Víc není potřeba. Pak teda 11 500. S tím prasknutím souhlasím, proto jsem nedoporučoval tu nástrojovku.
Don't give in without the fight!
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od host »

Snad můj postřeh k tomu těsnění - já je vyrobil z odřezků lisovaného korku na těsnění, tak 2 - 3 mm silného, hodně natěsno oběma průměry, z obou stran jsem potřel vydatně tmelem na motory, zatlačil a hned založil ventil s pružinou. Vše očištěno a odmaštěno. Ani kapka!
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Soptík »

Díky všem za názory. Nechám to tedy udělat z 11 600. Jen tak pro doplnění jedná se o spodní misku, která se nepohybuje. Ale jen tlačí na těsnění. A v origo sadě těsnění mám tohle těsnění z lisovaného korku o síle 3mm a průměrech 33/17mm. A teď se hlaste kdo a kolik těch podložek chcete.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Cena?
Don't give in without the fight!
jean
Příspěvky: 33
Registrován: 01 říj 2011, 20:17

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od jean »

To treba aj u 650OHV, alebo len pri spodových motoroch?
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od host »

Jen SV.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Soptík »

Wanderer: cena co kdo dáte + poštovný. Bylo mě tu pomoženo zcela nezjištně několika lidmi a tak zase pomůžu já jiným. Prostě za poštovné.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Vici »

S vykresem ti nepomohu kuchat se mi to nechce, ale u Polaku nebo Litevcu se jich na burze vali vzdy spousty. Nebo zkus Gubenka z Nymburku, ten by je taky mohl mit a cena od neho bude lidova....
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: K750: podložka pod ventily

Nový příspěvek od Soptík »

Vici: výkres už mám. A pro mě je jednodušší si to nechat vytočit, než to někde pracně shánět.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Odpovědět