Jo a že převažují příspěvky záporné je logické, málokdo bude každý týden psát něco ve smyslu "Dneska jsem jezdil a bez problémů" "Již rok jsem na to nesáhl a stále jezdím" . Opraváři ani doktorovi nikdo nezavolá, že je mu dobře, vše funguje a cítí se skvěle. Vždy se lidé ozvou když něco nefunguje
nefunkční spojka dněpr
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: nefunkční spojka dněpr
Hezký příspěvek Jirko.veteran . Krásně to ukazuje jak to chodí. Na Hipíkovi je mi sympatické že se stále snaží a věřím že se časem vypracuje. Já mám podobně starého syna (25), kterého jsem se snažil naučit používat zdravý selský rozum, nějaký čas jsem řešil opravy a údržbu s ním a nyní sklízím co jsem zasel. Již několik let dělá osobního mechanika některým klukům i mně
, jelikož už mne příliš nebaví se v tom hrabat a jsem mu za to vděčný - dělá to dobře a zodpovědně. Proto si myslím, že věkem to nebude.
Jo a že převažují příspěvky záporné je logické, málokdo bude každý týden psát něco ve smyslu "Dneska jsem jezdil a bez problémů" "Již rok jsem na to nesáhl a stále jezdím" . Opraváři ani doktorovi nikdo nezavolá, že je mu dobře, vše funguje a cítí se skvěle. Vždy se lidé ozvou když něco nefunguje
.
Jo a že převažují příspěvky záporné je logické, málokdo bude každý týden psát něco ve smyslu "Dneska jsem jezdil a bez problémů" "Již rok jsem na to nesáhl a stále jezdím" . Opraváři ani doktorovi nikdo nezavolá, že je mu dobře, vše funguje a cítí se skvěle. Vždy se lidé ozvou když něco nefunguje
Re: nefunkční spojka dněpr
Uznávám svou chybu, mě sice lamely nikdy ani neorezly, přestože voda se mi v brodech do spojky dostala, ale pokud někomu ano, jako potvrzení této možnosti to stačí.
Hipík si náhodou zvolil celkem pochopitelný přístup - dělat to jako ti, co motorku vyrobili. Dněpry provozují a udržují tímto způsobem v zemi původu již několik desetiletí. A úspěšně, na Ukrajině stále Dněpry slouží, jezdí do lesa pro dřevo a různé plody. Co jsem viděl jejich stav a způsob "funkčnosti", ten Hipíkův přistup tomu jejich zcela odpovídá.
Hipík si náhodou zvolil celkem pochopitelný přístup - dělat to jako ti, co motorku vyrobili. Dněpry provozují a udržují tímto způsobem v zemi původu již několik desetiletí. A úspěšně, na Ukrajině stále Dněpry slouží, jezdí do lesa pro dřevo a různé plody. Co jsem viděl jejich stav a způsob "funkčnosti", ten Hipíkův přistup tomu jejich zcela odpovídá.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: nefunkční spojka dněpr
Hipik jde pravidelne a casto hlavou proti zdi, ale ma tak tvrdou palici ze si ani nevsimne ze nejakou zed proboril 
Ja mam spojku bezne v zime rezatou, pac mam vlhko v garazi a Dnepra moc neodsoluju ale nikdy se to neprichytlo. Mozny je vsechno, ale tipoval bych spis na nejakej vakl v serizeni. Nemenilo se lanko, bowden atp.? Packa je na omak stejna jako byla, pruznej odpor?
Ja mam spojku bezne v zime rezatou, pac mam vlhko v garazi a Dnepra moc neodsoluju ale nikdy se to neprichytlo. Mozny je vsechno, ale tipoval bych spis na nejakej vakl v serizeni. Nemenilo se lanko, bowden atp.? Packa je na omak stejna jako byla, pruznej odpor?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
Hipík hlavně nemá čas ladit motorku doma, když k tomu má malý děti, letadýlka, sporty, takže ladí na srazech ..
jinak stejnou zavadu řešili trabantaci v australii tedka ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
VIP Hipík
Hipik,když jsi ted ta VIP známá osobnost podepsal by jsi mi tvou fotku ???

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
stačí elektronicky ?

-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nefunkční spojka dněpr
Podepsanou přece, jako každý správný fanynek/fanynka, si ji Fapeko vylepí nad postel.

By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: nefunkční spojka dněpr
Co jste to za fun club? Podpis jedine na bricho nebo prso....
Re: nefunkční spojka dněpr
Tak spojka už funguje, dnes jsem ji rozebral a jedna lamela byla úplně přilepená. Rez tam nebyl ale jako kdyby to bylo připečený, nejde mi do hlavy jak je to možný, když na podzim normálně fungovala. Teď je vše pěkně očištěný a jako "nový". Díky všem za rady a příspěvky.
solo Dněpr
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nefunkční spojka dněpr
Hlavne ze jsem se trefil
to by bylo keců, kdyby to nebylo ono

-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nefunkční spojka dněpr
Zdravím, jeví se mi, že mám stejný problém, leč jsem kompletní začátečník. Dněpra jsem koupil víceméně omylem, ale byl a je to radostný omyl. Mělo by se jednat o MB650 se sajdou a po dvouletém stání mi nerozpíná spojka. Před tím šlapala luxusně. Zřejmě nějak slepená. Jak se k ní dostanu? Koukal jsem nějaké video, kdy chlapík musel sundat zadní kolo, kardan a následně oddělat převodovku. Je to ta správná cesta?
Re: nefunkční spojka dněpr
Ahoj chlape, ano přesně jak píšeš. Zadní kolo, diferenciál a převodovku. Spojka je na motoru, dle toho co uvádíš tak se za dobu nepoužívání slepila nebo zarezla. Taky se připrav, že možná bude třeba vyndat celý motor, aby ses lépe dostal ke spojce. Ale je taky možný, že bude stačit úder kladivem do spojky a ta se rozchodí.
Re: nefunkční spojka dněpr
Díky za odpověď. Chvíli mi potrvá, než to podstoupim, pak dám vědět.
Re: nefunkční spojka dněpr
Než hned demontovat, určitě bych nejdřív doporučil některou z osvědčených univerzálních metod pro případy slepené spojky.
Např. zmačknout páčku spojky a prudce šlápnout na startovací páku. Přes odpor motoru by se mohla spojka odtrhnout. Nebo podložit moto tak, aby zadní kolo bylo ve vzduchu. Zařadit rychlost, nastartovat a při běžícím motoru a vymáčknuté spojce se snažit kolo při přidaném plynu zabrzdit zadní brzdou. I to by mohlo spojku odlepit. Pokud je tedy skutečně jen slepená....
Jinak spojku lze dobře demontovat i s motorem v rámu. Jak psáno výše. Rozvodovka ven, kardan s hardyspojkou ven, převodovka ven. Potom povolit šrouby na obvodu setrvačníku a vše od spojky lze pohodlně vyjmout. Vše je práce na max. 30 minut. A zase nasadit zpět. Trochu problém při montáži je s pružinami, které jsou jak živé. Mně se osvědčilo přilepit je před montáží (Alkaprénem) do prohlubní v přítlačném talíři. Pak drží, kde mají. Pozor také na vystředění lamel a jejich vzájemnou polohu "drážka proti drážce". Jinak se nepodaří nasunout hřídel převodovky zpět.
Např. zmačknout páčku spojky a prudce šlápnout na startovací páku. Přes odpor motoru by se mohla spojka odtrhnout. Nebo podložit moto tak, aby zadní kolo bylo ve vzduchu. Zařadit rychlost, nastartovat a při běžícím motoru a vymáčknuté spojce se snažit kolo při přidaném plynu zabrzdit zadní brzdou. I to by mohlo spojku odlepit. Pokud je tedy skutečně jen slepená....
Jinak spojku lze dobře demontovat i s motorem v rámu. Jak psáno výše. Rozvodovka ven, kardan s hardyspojkou ven, převodovka ven. Potom povolit šrouby na obvodu setrvačníku a vše od spojky lze pohodlně vyjmout. Vše je práce na max. 30 minut. A zase nasadit zpět. Trochu problém při montáži je s pružinami, které jsou jak živé. Mně se osvědčilo přilepit je před montáží (Alkaprénem) do prohlubní v přítlačném talíři. Pak drží, kde mají. Pozor také na vystředění lamel a jejich vzájemnou polohu "drážka proti drážce". Jinak se nepodaří nasunout hřídel převodovky zpět.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry