Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Jirka-MT9 píše:Milý Hipiku, nech si od někoho šikovného namontovat to upravené dynamo od Radka a budeš mít klid. Radkovi to maká spolehlivě a to dynamo od něho má i dostatečný výkon. Jediný problém bude v rozumné montáži a když to nezvládáš, tak to svěř někomu s větším citem pro techniku.
upravene dynamo od Radka mam, dokonce jsem doresil tu kulisarnu s utikajicim olejem - zpusobenou výrobními tolerancemi v karteru - tesneni se muselo zvetsit na 5mm oproti puvodnim 2 mm.

nicmene pri pomale jizde mam podezreni na prilis vysoky odber a vybiji se baterka, dynamo dava normalne tech 13,8 to jsem overoval, tak mi prijde divny, ze ta baterka tak rychle mizi.

Cit pro techniku bych do toho netahal :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mám možná výhodu, že mám kamaráda, který navíjí dynama, takže blinkry nemám, kotvu mám navinutou tak 4-5 let, mám tam zakrytá ložiska, relé z ČZ , ukostřeno minus, ale je pravda, že jsem zátěž omezil na minimum a jezdím většinou ve dne.Takže dlouhodobou zátěž vyzkoušenu nemám. Nezapomenu, jak mi světlo svítilo, když jsem při přestavbě nějakou dobu jezdil s novým /byl ještě zabalený/př. světlem Noris z Zundappa 750 Sahary, original žárovkou prostě komplet válečným světlem a jak mi to světlo svítilo v noci. Kam se serou dnešní výtvory, protože 6v , tolik odmítaný systém měl svítivost dobrou...Jen tak mimochodem, při světlech, i při brzdění mi houkačka houká naplno..takže ještě něco zbývá, ale je pravda, že je to nahraně..
Uživatelský avatar
Fibon
Příspěvky: 2
Registrován: 28 srp 2013, 11:31
Bydliště: Praha

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Fibon »

Nazdar
Po dvou letech sem se rozhodl dat dohromady svůj Dněpr (650 ohv a rám a plechy jsou asi ze všeho možného)..a jelikož mi to taky žere svíčky tak tam chci dat novou cívku,bezkontakt a el.regulátor.
Mam ale 6V a podle toho co sem tu načetl je to dynamo na prd.Koukal sem ze je tu par řešeni 12v na 750sv kde se nemusí řezat do bloku..
Nevíte jestli by se dalo použít to samé na 650? Respektive jestli jsou dynama G11A a G414 a to uložení na motorech záměnné bez uprav?
Pak by tam šlo dat to trabantí nebo z fiata...
Taky sem nasel tohle http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=4214 ale je to na 750sv a taky drahy,tak jestli by to neslo použít na 650?
Díky
Uživatelský avatar
zamosti
Příspěvky: 50
Registrován: 19 říj 2011, 19:48
Bydliště: Poděbrady

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od zamosti »

Totež na allegru za 700 zlotých http://allegro.pl/m72-k750-ural-dniepr- ... 01127.html , ale na tvůj motor to tuším nepůjde.
Ural Turist 750
Ural Vlk
Uživatelský avatar
Fibon
Příspěvky: 2
Registrován: 28 srp 2013, 11:31
Bydliště: Praha

Re: Dynamo 6V vs. Alternator 12V

Nový příspěvek od Fibon »

zamosti píše:Totež na allegru za 700 zlotých http://allegro.pl/m72-k750-ural-dniepr- ... 01127.html , ale na tvůj motor to tuším nepůjde.
Ha..mne to prijde ze by to mohlo na delku dobre.Otazka co to lože dynama..píše tam že by to mělo pasovat na všechny motory s 6V.750SV sem nikdy neviděl ale jestli sou ty dvě dněpří dynama stejný co do uloženi tak by to snad mohlo jit...

Edit:
tak sem polakovi psal...a dozvedel sem se tohle:
mogę dorobić alternator do 650

Takže to asi risknu...
Přílohy
HATWZX2Ui3_BUws3GB9SC4_TIIf5L_vVQaQ1bBPB9I8DJEZvCGtl22bVqN9yYbRrT-3A97k.jpg
Odpovědět