Synchronizace karburátorů

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od fapeko »

Už vás někdy napadlo ,že by se dalo vrtnout hned za přirubu karburátorů ze strany od válce dírka tam udělat závit a našroubovat vhodnou trubičku pro napojení a seřízení podtlaku? Dle mého by to vyřešilo hodně ,protože každý z nás se potáci s dokonalou synchronizaci těch karbcu . Já to taky dnes "šteloval" a pořád to není OK
Jaký vy máte na to názor?http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... G8oM-XcmeM
DSC01128.jpg
Naposledy upravil(a) fapeko dne 02 kvě 2013, 22:57, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
josef
Příspěvky: 37
Registrován: 22 led 2011, 08:33
Bydliště: Brno

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od josef »

Zdarec,

nemáš namysli náhodou něco takového? http://www.dnepr-kiev.com/spare-parts/f ... ct_id=1421 (teda myslím jen ty příruby)
MT9 650
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od fapeko »

To nee to je ruské turbo a pry to stoji za houby :!: :!: Ty přiruby by tam byli jak pěst na oko
Ja myslím jen vrtnout dirku za tu přirubu na karbcu a našrubovat tam trubičku a napojit na měřák podtalku jak je na videu.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Michal »

Jo, mám tam na závit trubičky na podtlakové budíky asi 3 roky. Seřízení na stejné podtlaky je ale jen přibližné, protože kvůli výrobním nepřesnostem a různé těsnosti táhne každý válec při stejném tlaku trošku jinak. Jde to doladit bez podtlaků ještě o kousek lépe. Většinou na to ale kašlu a stačí mi to na podtlaky, stejně citelný rozdíl nastane až když jsou ty karburátory rozsynchronizovaný hodně.
Pokud ty vývody místo zaslepení propojíš hadičkou, pak motor na volnoběh nepoběží nikdy zcela pravidelně, protože má pak stejné podtlaky, jenže to neznamená stejný chod.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od serpico-3 »

No boxer má tu výhodu, že když taháš jen za jedno lanko u karboše, válce se neperou mezi sebou a je dobře poznat, jak samotný válec tahá a naopak..Ta vyváženost je úžasná.
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,
taky mě to kdysi napadlo.u emky jsem ale nechtěl vrtat dirky do karburátorů a tak jsem vyrobil silnější podložky mezi válec a karburátory z pertinaxu a do nich zalepil trubičky a hadičkou propojil.Čekal jsem od toho mnoho,ale motor se nedal na volnoběh kloudně nastavit a zhoršily se teplé starty.Tak jsem to zase zrušil.Myslím že kdyby to k něčemu bylo přišli by na to i v Německu či SSSR...
Zuchnoff
Příspěvky: 111
Registrován: 31 led 2013, 09:35
Bydliště: Zlín

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Zuchnoff »

možná se mýlím,ale podtlaky se synchronizují jen u podtlakových karburátorů a to jsou ty co mají gumové membrány a asi ty karburátory co jsou na fotce je nemají.
Rusko není stát,to je životní styl.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Michal »

Podtlaky jsou pomůcka, podle které se štelují jakékoliv karburátory (pokud je více než jeden) aby při přidání plynu oba válce začly táhnout stejně a také aby oba válce táhly stejně na volnoběh. V extrémním případě rozsynchronizovanosti se může stát, že jeden válec táhne zatímco druhý brzdí. Samozřejmě jsou i způsoby jak synchronizaci seřídit bez měření podtlaků - na stejnou vůli plynových lanek a stejný běh jednotlivých válců na volnoběh.
Na membráně rovnotlakkého karburátoru se nic nešteluje, zdvih šoupátka u něj určuje tuhost pružiny a plocha membrány. Ani jedno z toho není seřizovatelné.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Zuchnoff
Příspěvky: 111
Registrován: 31 led 2013, 09:35
Bydliště: Zlín

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Zuchnoff »

Plynovým lankem seřídíš jen to že budou mít stejnou vůli obě lanka a tím pádem budou šoupátka otevírat stejně oba difuzory,u membránových karbeců seřídíš postavení škrtících klapek a tím pádem stejný podtlak v obouch karbecích a tím pádem obě menbrány stejně nadzvednou jehly.
Rusko není stát,to je životní styl.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Michal »

Však o tom píšu, v obou karburátorech seřizuješ, aby se šoupátka zvedala / klapky otvíraly stejně. V tom v principu není mezi karburátory žádný rozdíl. A jelikož u boxerů máš karburátory samostatné, tak klapky můžeš seřídit na stejnou vůli lanek jako šoupátkové karburátory. Stejně tak dorazové šroubky šoupátek a klapek se při seřizování volnoběhu nijak neliší. O šoupátka rovnotlakých karburátorů, co jsou před klapkama, se netřeba zajímat, o ty se postarají membrány samy.

Trochu jiné je to u spojených karburátorů řadových motorů, kde je jen jedna ovládací kladka a dorazový šroub pro všechny klapky. Tam se klapky vždy hejbou současně a seřizuje se jejich natočení proti sobě. Pokud jsou nastaveny tak, aby na volnoběh všechny válce měly stejný podtlak, pak by při otvírání plynu měly všechny začít stejně táhnout. V praxi tomu tak ale není, kvůli rozdílnému stavu válců a drobným vůlím ve spojkách mezi klapkama válce táhnou různě. Pak si člověk může vybrat, zda seřídí klapky na stejný volnoběžný podtlak, nebo na stejný růst podtlaku při přidání plynu. A nebo kompromis mezi. Pro nejlepší tah při plynulém rozjezdu nebo jízdě na malý výkon je nejlepší druhá varianta. Při více než mírně otevřeném plynu se už rozdíly nijak neprojevují, protože jsou zanedbatelné.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Davy »

Ja mam mezi karbama a valcema podlozky z osmicky pertinaxu. Do nich jsem zasrouboval klasicky maznicky z kterejch jsem vyrazil kulicku a vyriz dovnitr ctyrku zavit. Zacpavam to sroubkama. Ale je to celkem na prd. Budiky co podle nich v pohode seridim paralelni dvouvalec mi to malem strhlo. Ted serizuju zhruba na vuli na lanku a volnobeh aby bouchaly oba asi tak stejne (mereno dlani za vejfukem :) ). Nicmene chystam se casem splasit dva snimace saciho tlaku a udelat si merak jako ma Zdenek, s tim uz by to asi melo smysl.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Mirek
Příspěvky: 40
Registrován: 21 čer 2012, 09:11

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Mirek »

Ahoj. Já si karbce seřizuji po staru podle sluchu. Jednu stranu odpojím a druhou začnu seřizovat tak, že pootáčím šroubkem bohatosti až uslyším největší možné otáčky potom uberu šroubkem co zvedá šoupě a zkusím to znovu. Pamatuji si nastavené otáčky a jdu seřizovat druhou stranu.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od serpico-3 »

Podtlak jsem používal např. i u motoru MBenz s karburátory Zenith, ale má to jedno úskalí. Musí být karburátory v perfektním stavu, oba naprosto identické, válce musí mít stejnou kompresi a zapalování /vačka,kontakty, palec ,víčko/perfektní,jinak je to ztráta času. Kdo má např. "vymrdaná" šoupátka /můj případ/ je to zbytečná činnost..Proto ucho je ucho, jak píše Mirek, tenhle motor není žádná slečinka a snese hodně...Základ je barva svíčky, ta řekne téměř vše.Já otočím řídítka a motor přidá, tak je dám zase zpátky a je pokoj..Při jízdě je to fuk.. :)
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od hipik634-750 »

dobry je pri serizovani karburatoru zjistit, ze fouka pod hlavou :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Synchronizace karburátorů

Nový příspěvek od Vici »

hipik634-750 píše:dobry je pri serizovani karburatoru zjistit, ze fouka pod hlavou :)

S tím jsem měl věčný boj (několik druhů těsnění, několik utržených šrubů při dotahování) až to vyřešila nějaká echt drahá pasta na plochá těsnění kterou to vždy potřu a mám klid ...
M-72, 1952
Odpovědět