spravny postup skladani motoru
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: spravny postup skladani motoru
U stojatých válců je taková jednoduchá hrubá pomůcka vyůhlování , že se na píst bez kroužků posadí válec /bez šroubů/ a když při otáčení píst jde volně a nemá ani tendenci s válcem pohnout je vyůhlování v pořádku./samozřejmě při správné vůli pístu ve válci/. Což by jistě šlo i u boxera, položit motor mezi 2 židle /např./jedním válcem dolů a vyzkoušet...
Re: spravny postup skladani motoru
Ave, dneska jsem si vyšetřil dvě hodinky v dílně a začal jsem s lehkou diagnostikou závady podle rad, které tady padly. Výbrus je rovný, neni koonický. Především jsem nic nezapoměl v motoru, ani klíč ani oříšek
Po sundání pravého válce jsem vyzkoušel otočit setrvačníkem a levý píst se ve válci pohyboval. Sice ne dvouma prstama, ale už to šlo. Vevnitř pístů bohužel značky nebyly. Proměřil jsem jak staré tak i nové písty a čepy nejsou vyosené (v to jsem doufal, že budou). Takže, jak vyšetřím trochu času, zkusím nasadit písty bez kroužků, válce a zkusím polohu ojnic, popřípadě jejich zuhlování. Díky za podněty. Jestli tento malý problém zdolám, tak dám vědět, v čem byla zakopaná sabaka.
MT 12-S
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: spravny postup skladani motoru
Můžu vědět, jakých se to týká motorů? SV OHV? Jdu měřit písty...Dneprstein píše:Pístní čep není v ose pístu, ale je posunutý asi o 2mm z osy.
Don't give in without the fight!
Re: spravny postup skladani motoru
Ave, ja mám SV spodní motor 750ccm. Tam nebyl rozdíl v pístech. Radši jsem to proměřil 3x. Nasadil jsem čep do pístu a měřil ze všech dvou stran.
MT 12-S
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: spravny postup skladani motoru
Taky mám SV. Proměřil jsem asi 8 pístů. Rozdíly jsem našel, ale žádnou logiku v nich. Takže to přisuzuju spíš chybě měření a drobným odchylkám ve výrobě.
Don't give in without the fight!
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: spravny postup skladani motoru
To se týká Dněpra 11, 16 atd... Jestli to má 650 OHV už od začátku výroby, to netušim...
Vyštrachal jsem Dněpří manuál a dle něj je to takto: "Osa otvoru pro písní čep je posunutá 0 1,5mm oproti ose plochy průměru pístu, díky čemuž se píst plynule bez úderů přemistťuje v rámci mezery mezi plášti pístu a stěnami válce při změně směru pohybu v horní úvrati. Na dně pístu je vyražená šipka, která ukazuje správné umístění pístu ve válci. Při montáži musí být šipka otočená na obou pístech dopředu, tj. na stranu odstředivého čističe oleje."
SV 750 se to nejspíš netýká (k tomu nemam podklady)...
Co se týká toho výbrusu, tak jsem nemyslel, že by měl být kónický. Ale, že se nedá zaručit, že patka válce je skutečně kolmá k ose pohybu pístu ve válci...
Vyštrachal jsem Dněpří manuál a dle něj je to takto: "Osa otvoru pro písní čep je posunutá 0 1,5mm oproti ose plochy průměru pístu, díky čemuž se píst plynule bez úderů přemistťuje v rámci mezery mezi plášti pístu a stěnami válce při změně směru pohybu v horní úvrati. Na dně pístu je vyražená šipka, která ukazuje správné umístění pístu ve válci. Při montáži musí být šipka otočená na obou pístech dopředu, tj. na stranu odstředivého čističe oleje."
SV 750 se to nejspíš netýká (k tomu nemam podklady)...
Co se týká toho výbrusu, tak jsem nemyslel, že by měl být kónický. Ale, že se nedá zaručit, že patka válce je skutečně kolmá k ose pohybu pístu ve válci...
Re: spravny postup skladani motoru
Ave, takže to bylo tímhle. Sice to vyuhlované bylo, ale dosedací plocha na válce byla tatam. Díky kluci za docela dobrou debatu.Dneprstein píše:Pokud si dělal výbrus, tak může být problém s tím, pokud v brusírně vzali dosedací plochu válce za rovinu k níž má být výbrus kolmý. Já u svého motoru dosedací plochu (buďto na karteru nebo na válci) kolmou nemám a vím minimálně ještě o jednom motoru, kde to bylo podobně. Takže i když budeš mít ojnice vyúhlované, může píst chodit "za roh"...
MT 12-S