nastavení geometrie
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
rusák
nastavení geometrie
montéři,nevíte někdo prosím jak správně nastavit geometrii na k 750,v manuálu se píše 2 stupně ale jak to mám poznat ?
Re: nastavení geometrie
tady je video návod.http://youtu.be/lxq2pExzwmQ Taky mě to čeká..
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: nastavení geometrie
Nejlepsi je jak tu zadni trubku na te nove moto si jen tak povytahne
Ja na moji M72 bral 8kg palici a horak
A jeste jedna vec, da se nekde za rozumno koupit ten uhlomer? Nebo mate nekdo alternativni reseni krome oka?
M-72, 1952
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: nastavení geometrie
No, dle Dněpřího manuálu se odklon nastavuje tak, že se podél zadního kola (z horní výztuhy blatníku) spustí olovnice a změří se vzdálenost na horním okraji ráfku (pod blatníkem) a dolním okraji ráfku (nad zemí). Rozdíl mezi těmito hodnotami dává úhel odklonu. Bohužel z hlavy ten rozměr nevim a manuál mam zabordelenej někde v dílně...
Re: nastavení geometrie
Já bych si přepočítal úhel odklonu na vzdálenost od svislice. Goniometrické funkce jsou skoro na každé kalkulačce. Jejich správné použití si ale vybavuji už dost matně, naposled jsem je použil, když mě to učili někdy na konci základní školy. Ve vyhledávači to půjde určitě najít i s příklady a obrázky. Trojúhelník motorka-svislice-odklon.
Vysvětlení tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Goniometrick%C3%A1_funkce
V podstatě z toho vyplývá, že 2 stupně od svislice znamenají 3,5cm na délce (výšce) jednoho metru. Na délce 48cm mezi okraji ráfku 19" kola to dělá 17mm.
Ráfek je ale obvykle příliš křivej, muselo by se to změřit ještě po otočení o půl otáčky a zprůměrovat. Vzhledem ke křivosti vidlí bych raději hledal jinou svislou měřící rovinu na motorce, nejlíp nějakou část rámu.
Vysvětlení tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Goniometrick%C3%A1_funkce
V podstatě z toho vyplývá, že 2 stupně od svislice znamenají 3,5cm na délce (výšce) jednoho metru. Na délce 48cm mezi okraji ráfku 19" kola to dělá 17mm.
Ráfek je ale obvykle příliš křivej, muselo by se to změřit ještě po otočení o půl otáčky a zprůměrovat. Vzhledem ke křivosti vidlí bych raději hledal jinou svislou měřící rovinu na motorce, nejlíp nějakou část rámu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: nastavení geometrie
Za ty prachy lepsi nez kalkulacka a pravitko....
http://www.namir.cz/sklonomer-kapesni-t ... -8734.html
http://www.namir.cz/sklonomer-kapesni-t ... -8734.html
M-72, 1952
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: nastavení geometrie
Na Emce jsem se sklonem vycházel spíš podle zadních kluzáků a spíš tak nějak od oka. Jak jsem tady koukal na životnost pneumatik některých, tak asi blbě. Budu tu geometrii muset celou znovu projít.
Don't give in without the fight!
Re: nastavení geometrie
koukám na ty návody tady a vůbec se tu neřeší předběh kola sajdy ... já sem při montáži vycházel z hodnot který sem našel na stránkách sidecar clubu ..
Přípustné hodnoty
Rozvor kol 1300 mm až 2000 mm
Předběh 286 mm až 440 mm
Rozchod kol1050 mm až 1500 mm
Sbíhavost kol25 mm až 60 mm
Sklon1° až 2°
mohl by mě někdo změrit jakej předbeh ma dněpr nebo ural... zatím mám cca 30 cm a premejšlím že bych ještě přidal.. dík
Přípustné hodnoty
Rozvor kol 1300 mm až 2000 mm
Předběh 286 mm až 440 mm
Rozchod kol1050 mm až 1500 mm
Sbíhavost kol25 mm až 60 mm
Sklon1° až 2°
mohl by mě někdo změrit jakej předbeh ma dněpr nebo ural... zatím mám cca 30 cm a premejšlím že bych ještě přidal.. dík
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: nastavení geometrie
s predbehem moc nezahybas, sklon bych nastavil 0, stejne se to da snadno doladit, zakladem je rozumna sbihavost, jinak te to vysiluje
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: nastavení geometrie
právě že s předběhem hýbat můžu.. proto mě zajímá kolik je na ruskejch sajdách.. odklon mám cca 1 stupen, sbíhavost cca 3cm , při nastavení menší sbíhavosti nebo při větší zátěži sajda silně táhne..
Re: nastavení geometrie
ono je taky rozdil ve hnane nebo nehnane sajdě
tušim hnana nema žadnou zbihavost
tušim hnana nema žadnou zbihavost
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: nastavení geometrie
k tej svislici - jako vztaznou rovinu je potreba brat bok plaste, guma dorovna nerovnosti rafku, docela skoro uplne. Ja mam na to udelanej forychtunk ve forme prkna s povesenym oluvkem na spagate a s nalepenou stupnici po jednom stupni, serizuju s tim mj. i sklon kol u auta.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: nastavení geometrie
Tak na mém Dněpru MT9 mám předběh sajdy cca 27-28cm.čurda píše:koukám na ty návody tady a vůbec se tu neřeší předběh kola sajdy ... já sem při montáži vycházel z hodnot který sem našel na stránkách sidecar clubu ..
Přípustné hodnoty
Rozvor kol 1300 mm až 2000 mm
Předběh 286 mm až 440 mm
Rozchod kol1050 mm až 1500 mm
Sbíhavost kol25 mm až 60 mm
Sklon1° až 2°
mohl by mě někdo změrit jakej předbeh ma dněpr nebo ural... zatím mám cca 30 cm a premejšlím že bych ještě přidal.. dík
Re: nastavení geometrie
ok děkuju, to mám podobný cca 30 cm... zkusím teda ještě přeměřit odklon ..
přemejšlím taky o přední kyvný vidlici ... jenže někdo tvrdí že je to jedno co tam je, někdo že s kyvkou se to lepší řídí..
přemejšlím taky o přední kyvný vidlici ... jenže někdo tvrdí že je to jedno co tam je, někdo že s kyvkou se to lepší řídí..