URAL 750 seřízení

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jiří

URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od Jiří »

Ahoj, měl bych dotaz jak správně seřídit motor (kolik má být ventilová vůle, kolik předstih jak nejlíp seřídit, kolik podložek pod jehly, kolik otáček bohatosti volnoběhu. Motor za studena jede jak hrom, volnoběh, chytání ok potom se začne přehřívat (10 km) výkon se sníží volnoběh si dělá co chce. Ventily mám 0,08 , předstih na volnoběh stroboskopem na první rysku na setrvačníku, volnobežná bohatost dvě otáčky, pod jehlama dvě podložky, osazení trysek asi tovární. Svíčky bílé (chudé). Díky za připomínky a rady.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od fapeko »

Dle mého názoru ti to přisává někde falešný vzduch , když říkáš že máš vše seřízené. Když jsou svíčky bílé tak to je tím že tam je chudá směs a pokud to po zahřátí ještě strácí výkon tak bych šel potom kde je nějaká netěsnost a to gufera, těsnění karbůratoru a možno aji vedení ventilů , ale čtyřtakty pokud vím nejsou tak haklivé jako dvoutakty
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od drumbas »

tak ja sem ventily seřizoval na 0.10a ok předstih tušim se na ohv neřeši jsou tam ty pružinky v rozdělovači takže pokud nejsou vytahane tak by mělo vše fungovat i za tepla
a co maš za karbce 750 by měla už mit lepši tzn. keihin a pod.
a pokud maš svičky bile tak bych šroubek přitahl o pul otačky a projel a pak uvidiš
jak budou černe tak zase povoli
chce to zkoučet
a nebo 14 dubna je burza v brně a tam si mužeš koupit bezkontakt ale nic neni zaručene že to bude ok
Jiři

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od Jiři »

Tak záhada asi objasněna, zapalování je ruzký bezkontakt a tam byl asi problém (pod zapalováním ta trubička na vačce s nejspíš nalisovaným talířkem se dvěma zářezy, se začal talířek protáčet a přestih si dělal co chce). Rychlá oprava dva body co-čkem, přidaná 1 mm podložka pod jehly (karburátory keihin) . Skušební jízda provedena a snad vše v pořádku. Kdyby někoho ještě něco napadlo tak dejte vědet. Zatím díky.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od Michal »

Ural 750 má podle roku výroby buďto ruský bezkontakt typu 3, 4, nebo 5. Od roku asi 2007 pak italský bezkontakt Ducati Energia. Typ 4 měl prý sklony k přehřívání, jinak s ruskými bezkontakty těchto typů nebývaj problémy. Kromě praskající clonky pro hallův snímač. Novější byla z jednoho kusu.
Na setrvačníku je většinou jen ryska pro spodní (startovací) předstih. Je hned vedle rysky pro horní úvrať.
Karburátory by měly být rovnotlakké Keihiny na všech 750. Seřízení je individuální. S origo volnoběžnou tryskou 38-39 se obvykle nastavuje 2,5 až 5 otáček od dorazu (povolením se obohacuje, naopak než u ruských a českých karburátorů), volba je kromě ročního období daná i tím, jak dlouho chce majitel studený motor ořívat, než začne být použitelný. S většíma tryskama 42 až 45 se nastavuje méně. Pak 2-3 otáčky stačí pro rozumné chování motoru.
Podložky pod jehly se používají měděné, 1 až 3 opět podle přání majitele. Bez podložek se to v nízkých otáčkách chová dost bídně. S moc podložkama je to zase moc bohatý ve vysokých otáčkách. Lepšího výsledku lze dosáhnout Gossieho jehlama, které jsou laděné na točivý moment a né na emise.
Předepsaná vůle ventilů je podle rozdílných zdrojů informací 0,08 nebo 0,10mm. Dobře to funguje na oboje, je to malý rozdíl. Není je potřeba štelovat nějak často.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 67
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od rohlik »

Kde se dají ty Gossieho jehly sehnat a co stojí, je potřeba k nim měnit i trysky ?
URAL 750 2WD
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od Němec »

rohlik - otázka je, proč je chtít - pokud motorka jede dobře, není sebemenší důvod se v tom vrtat - já už to vzdal, protože bez brzdy to naprosto nemá smysl a je to jen takový hraní - těch věcí, co keihiny ovlivňujou, je celkem dost a nestačí si k tomu něco jen načíst, ale mít i zkušenosti co to zrovna potřebuje - a to zanemá xy pokusů a hraní si s karburátorem místo toho, aby se člověk jen tak projel :)
spotřebou jsem se dostal dolů, motor tahá líp, vím že jinem lidem to jezdí ještě líp, ale já jsem spokojenej a na brzdu jsem se nikdy nedokopal - věřím, že by se to dalo nastavit mnohem líp, než to mám teď - hlavně výšku hladiny, která má taky vliv, jsem naprosto vypustil, protože její nastavování není zrovna jednoduchý.

mně to v nízkejch otáčkách zlobilo hodně - originál jehly jsem musel mít podložený 2-3ma podložkama - záleželo na počasí, čím větší kosa, tím horší byl chod studenýho a vlahýho motoru - projevovalo se to střílením chudý směsi zpátky do sání.

spotřeba nebyla taky zrovna optimální - tuším něco přes osm litrů na sto a se 150kg přívěsem jsme měli kolem 11 litrů průměr. s novýma jehlama se motám někde kolem 7,5 litru a s vozejkem je to jen o něco víc, to mě docela překvapilo.

Gossie je NL dealer - http://www.ural.eu/en/
Jehly mě tuším přišly na cca 1500, platil jsem paypalem - ale pozor, zásilka není pojištěná, jak to někdo nenechavej stopí, tak asi problém - a žádnej velkej balíček to nebyl. ani nemá žádný trace number - zkrátka obyčejnej dopis
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
rohlik
Příspěvky: 67
Registrován: 24 led 2012, 19:43
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

Re: URAL 750 seřízení

Nový příspěvek od rohlik »

To já jenom abych byl v obraze, mě to jezdí docela dobře a spotřebu nějak neřeším, zas toho tolik nenajedu.
URAL 750 2WD
Odpovědět