klika

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: klika

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Jako letecký konstruktér mohu potvrdit, že základem prevence je co nejhladší a vyleštěný povrch, rádiusy a minimalizace vrubového napětí. Ale nejsem si jist, jestli navaření je ten ideální postup.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: klika

Nový příspěvek od Davy »

To by chtelo nejakyho technologa. Ale i tak se obavam ze odpoved by byla dost nejednoznacna. Neco ve stylu "mozna...., ale chtelo by to zkusit". Coz o to, zkusit by to slo, to bych zaridit tady v ustavu umel. Ale cena by nebyla uplne lidova.
Mozna sehnat z Kyjeva nejaky polotovary. Ovsem netusim jak.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: klika

Nový příspěvek od host »

Honda Wanderer píše:Jako letecký konstruktér mohu potvrdit, že základem prevence je co nejhladší a vyleštěný povrch, rádiusy a minimalizace vrubového napětí. Ale nejsem si jist, jestli navaření je ten ideální postup.
Jako neletecký konstruktér potvrzuji též. S jakýmkoliv tepelným zásahem bych byl velmi, velmi opatrný.
Pečlivé opracování povrchu polotovaru - rozhodně ano!
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: klika

Nový příspěvek od hipik634-750 »

jako hipík bych vzal flexu a svářečku a ....:D
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
jarda_na
Příspěvky: 201
Registrován: 22 říj 2013, 18:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: klika

Nový příspěvek od jarda_na »

hipik634-750 píše:jako hipík bych vzal flexu a svářečku a ....:D
i takhle to jde :lol:
Přílohy
klika je to možné.JPG
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: klika

Nový příspěvek od drumbas »

teda nevim jestly by to fakt nefungovalo
když se dodrži kolmost osy tak teoreticky by to vydržet mělo

když jsem byl na učnaku na svařečsky kurz dělaly jme lomove zkoušky
a i zkoužky tahem a věřte že to prasklo mnohdy i za svarem
někdo muže namitat že tim svarem se oslabyl nebo vyžihal material za tim ale to fakt nevim
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: klika

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Tak ony se ty ojnice nekovají z jednoho kusu a bez narušení "vláken" materiálu jen tak ze srandy, že? :)
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: klika

Nový příspěvek od Davy »

To navarovani materialu na cepy kliky a nasledny zuslechteni a prebrouseni se dela jako bezna oprava soudkovitosti atp. cepu, kdyz uz neni kam brousit. To neni zadna fantazie. Problem u nas je jen v tom ze ta klika je na hrane a jestli se tim varenim nedostane za hranu.

A co tu kliku vysochat ze spalku. Je tam problem jen cena, nebo jeste neco jineho?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: klika

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Zdravím mechaniky ,
a jen tak pro zajímavost - jaký je průměr ojničního čepu Dněpr který se občas zlomí?
Já s tímto motorem nemám zkušenosti,ale mám Zundapp KS 600,tam je motor 600 cm OHV,výkon 28 ks,klika také vcelku a průměr čepu je 42 mm.Ve své činnosti kolem těchto moto(a máme jich s kamarády v provozu min.8 kusů)
se nikdo z nás se zlomenou klikou nesetkal.
Jinak já mám v současnosti najeto 54 000 km,klika.ojnice původní,původní ventily a jejich vodítka,písty,kroužky.Žádný výbrus potřeba nebyl.Byly měněny jen simeringy a hlavní kliková ložiska,motor vyčištěn a přetěsněn,ventily zabroušeny.
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: klika

Nový příspěvek od František Buřval »

průměr je 48mm problém je že tam není radius,vojenská klika ho má 2mm,mám doma dvě nový a ty ho maj,pak je tam díra na mazání 20mm a ještě šikmo vrtaná
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: klika

Nový příspěvek od fapeko »

Souhlasím s p. Frantou ,že všechny nové vojenské kliky co jsem dodával měli už rádius na čepu ;)
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: klika

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,mám zrovna jednu kliku Zundapp vyndanou.
Ojniční čep je osově provrtán průměrem 18 mm,hloubka otvoru je až do poloviny protějšího ramene kliky.Uprostřed
čepu je kolmý mazací kanálek 3 mm v průměru.Ramena kliky mají tloušťku krajní 16mm,prostřední 14 mm.
A teď to nejlepší - žádný radius tam není!
Přílohy
001.JPG
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: klika

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

další foto
Přílohy
002.JPG
František Buřval
Příspěvky: 77
Registrován: 11 úno 2013, 18:39

Re: klika

Nový příspěvek od František Buřval »

ta klika je kovaná nebo litá
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: klika

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Domnívám se že je litá,ale těžko se to posuzuje ,nejsem zas takový technolog a navíc jsou téměř všechny plochy obrobeny.
Odpovědět