Stránka 1 z 4

Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 10:34
od Aci
Ahoj chlapi (možná i dámy),

nějak mi učaroval ten zvuk v3s a možnost nekonečných hodin oprav.

Chtěl bych si koupit Dněpra / Urala se sajdou a i když jsem tu načetl nějaká podobná témata, dovolím si založit vlastní, protože mám trošku specifické požadavky a chtěl bych Vás požádat o radu, co si vlastně koupit (a kde).

1.) Mám nějaké zkušenosti s renovací veteránů, mám dílnu a nějak poslední roky se mi daří udržovat v chodu Jawy, takže nějaké zkušenosti s opravama aut / motorek mám. (edit: ale nechci strávit měsíce v dílně, chci jezdit:))

2.) Určitě nechci kupovat motorku, kterou okamžitě nebo po po první sezóně celou renovovat, naopak bych preferoval původní stav bez zásahů, motorka může být i na pohled opotřebovaná, až škaredá, ale neměla by to být skládačka. Nebo skládačka, ale relativně vratná.

3.) Zásadní podmínkou je spolehlivost a mechanický stav, a to právě na úkor vzhledu. Je mi jasný, že jakákoliv motorka se neobejde bez oprav, ale nechci koupit navoněnej vrak. Jsem ochotnej odpustit si pěknou motorku, radši ten rozdíl připlatím za zdravej základ.

4.) Jestli hnaná sajda nebo ne si nechám poradit, na motorce jezdím spíš pomalu, mám 95 Kg a skoro dva metry.

5.) Vzhledem k účasti na military akcích jednoznačně preferuju vojenskou verzi, nebo aspoň pokus o vojenskou, nebo možnost časem předělat. S motorkou bych párkrát ročně jezdil rozumně v lehčím terénu.

6.) Jinak cesty na motorce po okreskách maximálně jednodenní, nehodlám na tom jezdit do Rumunska, ale zase nehodlám mít střep, kterej mě nechá pokaždé někde viset.

7.) Preferoval bych české bílé SPZ se sedícími doklady, nějakou divočinu určitě ne, ale pokud je to tak jak u aut, že motorka s ustřiženým TP a příslušným rokem jde postavit na zelené V a kupující mi zaručí, že to opravdu půjde, nebránil bych se i motorce bez dokladů.

8.) Asi bych zvládl i koupit motorku, na které je ještě před uvedením do provozu potřeba nějakej zásah, ale musela by tomu odpovídat cena.

Děkuju všem za případné rady a trpělivost se začátečníkem.

Zároveň, kdyby se našel někdo, kdo by měl požadovanej kus na prodej, nebo dokázal sehnat / dohodit / dovýst, budu velice vděčnej. V druhým případě jsem ochotnej se i dle dohody nějak odměnit.

Ještě jednou díky

Aci

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 11:04
od Davy
Na lehkej teren a jinak okresky ti staci jednokolka, nahon sajdy nepotrebujes.
Spolehlivost je relativni pojem. Pokud chces spolehlivej boxer se sajdou, tak si kup novej Ural, nebo BMW.
I s Dneprem se da zazit hodne srandy, ale musis se ridit heslem "Bud pripraven" :) Vetsine problemu se da predejit. Bohuzel u produktu KMZ je dost tech kterejm se predejit neda, treba zlomena klika atp.. To uz jsi urcite cet.
Rok vyroby je relativni vec, protoze ty motorky jsou vicemene porad stejny. Takze rok vyroby zmenis tim ze das jinej stitek a (bohuzel) jsou komisari u kterejch to projde.
Pokud to chces mit jakoze vojensky, tak ja osobne bych volil K750. Koupis to za par supu (pozor na nove nalakovany smejdy za 25 000,-, ze hipiku :) ), das to pomerne lehce dokupy, nastetkujes na zeleno a hotovo. Ten SV motor je docela hezkej a snese celkem dost aniz by se znicil. Je to vzhledove blizko emce a to je takovej vzor rusky vojensky motorky.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 11:16
od Parek
DAVY: Sorry, že lezu jinýmu člověku do tématu. ohledně SV, ta klika, dá se tomu nějak předejít? Popřípadě je tam ještě jiná věc která na SV odchází?

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 12:04
od Davy
Klika praska u OHV, SVcko ma tusim lisovanou.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 12:31
od host
Davy píše:Klika praska u OHV, SVcko ma tusim lisovanou.
Tak, tak; ta se zase pro změnu protáčí v místech lisování :mrgreen: :mrgreen:

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 14:19
od Soptík
Tak tak může se protočit v čepech. A pak taky může přestat mazat. Jaké následky to má to si každý dovede představit.
Na bílý značky asi zapomeň. Stojej ranec (vím to, mám je).
Slušnej, spolehlivej a vošklivej stroj asi neseženeš.
Milan

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 17:47
od bobanbob
nebo si taky můžeš koupit bastarda jako já a pak si z něj vojáka udělat :D
nějaké fota http://www.kmzboban.estranky.cz/fotoalb ... ni-podoba/ jo a já mám 168 cm a 133 kilo a jak to semnou pěkně peláší :D

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 13 dub 2015, 21:10
od Michal
Doporučil bych koupit cokoliv na bílých značkách. Tedy Dněpr MT11, MT16, Ural 650 nebo podle peněženky Ural 750 (drahý ale o řád spolehlivější). Starší stroje (M72, K750, MV750/650, MT8 až 12) na bílých papírech téměř neexistují a když už jsou, stojí nesmysl.
Narozdíl od motorek na Véčkách si z toho můžete udělat cokoliv se vám bude líbit a nikdo vám do toho nebude kecat. Konstrukční celky, jako je motor, převodovka, světla, nádrž, blatníky atd jsou ze všech modelů zaměnitelné bez větších komplikací.
Rozdíl oproti Jawě a jiným strojům je v tom, že pro ruský stroj je vlastnit soustruh nutností. Většina dílů je bída i nových, je lepší si ho udělat přesně a z pořádného materiálu než koupit. Některá kostrukční řešení je lepší rovnou zcela předělat, některé celky rovnou nahradit - např nabastlení alternátoru z auta. Narozdíl od Jaw a západních strojů tohle už jako nespolehlivý křáp vyjelo z továrny. S vyjímkou Uralu 750. Tam se už chytli za nos, ten je vyráběný pro vývoz na západ, tedy podle zcela jiných standardů kvality. Ne že by neměl nedostatky, ale už je to úplně jinde. Dněpr a starší Uraly jsou spolehlivé jen po opravdu dobrém dílenském výkonu majitele. A to jen dočasně.
Dokud jsem provozoval jen Jawy a staré rejže, myslel jsem si že už něco umím. Dněpr mi ukázal, že jsem teprve začátečník.
Svezení na Dněpru je odměna, která je dopřána jen dobrému mechanikovi. Ostatní se s tím jen trápí.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 14 dub 2015, 10:28
od Fort
Ano, to jsou svatá slova, soustruh…
Také jsem objevil i další fenomén, že to, co jsem udělal třeba v 1982, 1987, 1993 teď rozeberu a demence postupuje tak rychle, že si už nepomatuji, jak jsem to tenkrát myslel.
Pro ty drobné opravy musím mít v záloze (mimo těch chlívů a stodol doma) dílny: svářečskou, automobilní, soukromého nástrojaře v místě bydliště, vynikajícího mladýho Lohra v Praze, ve firmě oddělení mechanického obrábění, oddělení elektrotechniky na mezinárodní úrovni a na posledním místě ( nijak tímto těm mejm klukům nechci křivdit – oddělení vývoje).
A to jen tak tak stačí, aby Rus jezdil….
Nemluvě o sociotechnických schopnostech při získávání papírů, technické a tak.
Pořízení sovětského stroje vyžaduje od vlastníka komplexní znalosti plus jeho intelektuální vybavení a psychickou odolnost zhruba na úrovni Leonarda da Vinciho, Alberta Einsteina, Michaila Kalašnikova, Pavla Suchojů s Ferdou Porschů, Enza Ferrariho a několika málo dalších.
Ale zase Vás nezajímá roční období, zácpy na výpadovkách a tak.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 14 dub 2015, 11:57
od Davy
Priklad z praxe: Prisla mi fungl nova predni kyvna vidlice na Dnepra, z KMZ. Po vybaleni vypadala pekne, ale uz pokus o montaz tlumicu skoncil nezdarem, byly tak nejak delsi. Kolo tam taky neslo protoze stit byl o 4mm tlustsi a jeste k tomu obrobenej krive. A kdyz jsem tam dal kolo bez stitu tak bylo vuci vidlici v uhlu asi 10 stupnu a blatnik byl tak nejak vedle nej, misto nad nim. Takze rozrezat, udelat pripravky a svarit poradne. Pri ty prilezitosti jsem predelal i nejhorsi konstrukcni boty, jako celozavitovy srouby 5.5 jako cepy vidlice atp. No a novej lak.. Ten puvodni samozrejme zarval a i kdyby ne, tak jaksi chybela zakladovka. Pak jeste drobna korekce palici aby se to narvalo do brejli, protoze trubky rozhodne nemely kruhovej prurez.
Takovej normalni montazni postup novyho dilu z KMZ :)

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 15 dub 2015, 09:16
od Aci
Díky všem za rady, na začátku jsem měl pocit, že mě snad chcete odradit, ale když si pročítám i tu techniku, to docela chápu.

S bílýma SPZ jsem se rozloučil.

Mám doplňující otázku:

Dokážu Dněpra s hnanou sajdou po koupi na ulici s běžným nářadím jednoduše "rozpůlit" a dát do transitu maxi?

Nemáte s tím někdo prosím praktickou zkušenost?

Díky

A.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 15 dub 2015, 09:41
od Parek
Já bych to tak tragicky neviděl. Pokud se ti to líbí a jsi ochotnej tomu adekvátní čas obětovat tak nic neřeš. Dělat na tom budeš muset ale to se musí na všech starecj strojích.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 15 dub 2015, 10:36
od Davy
Rozeberes to v pohode, ale chce to kvalitni vercajk a nejakej sajrajt na uvolneni zarezlejch zavitu. A samozrejme velky kladivo, to je zakladni vybaveni :) Jestli se vejde netusim.

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 15 dub 2015, 13:33
od hipik634-750
vem i nejakej ohřejvač, třeba propan, odpojis sajdu. ja mam za to, ze me to privezli snad i v takovyhle dodavce v celku

Re: Pomoc s výběrem, případně koupí motorky

Napsal: 15 dub 2015, 13:53
od Jura
Standardní dněpr se vleze do staryho ducata bezproblému, v autě na podlaze musíš mít alespoň 10 Cm vysokej trámek na kterej najedeš motorkou, aby vyšel levej válec nad blatník v ložné ploše auta. Šířka dveří 156cm a šel tam vcelku.