plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
To musím vyzkoušet
. Byl jsem se podívat na traktoriádě a zalíbil se mi tam brod i trať, takže možná toho využiji na dalším Šumavském srazu
. Líbilo by se Vám to?
Re: vložení fotografií
Jirko, už jsem se lekl, že je to tvoje auto. Nevím proč, ale nepřekvapilo by mě to 
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: vložení fotografií
Ne ne Michale, tohle auto fakt není moje, já jsem je tahal na laně ven. Ale musím se přiznat, že jsem měl chuť to zkusit, ale pak jsem se podíval jak to vypadá a původní záměr jsem rychle změnil. Myslím že i na Dněpra to bude asi dost hluboké. Myslíš že bys to s Uralem projel? Jak hluboká voda se nechá s Uralem projet? Asi to zajedu zkusit v rámci přípravy na sraz v Píšťanech
. No uvidím, je to fakt docela dost hluboké a nechce se mi měnit olejové náplně. 
Re: vložení fotografií
Projet se dá tak hluboká voda, dokud si jí motor nenasaje
Origo filtry jsou na Dněpru i Uralu udělané tak, že do nich šplouchne voda velmi snadno. Na sólo dněpru jsem neměl problém brodit s vodou po alternátor. Sajda mi ale odráží vodu (a sníh) od předního kola zpět k filtru i ve vysloveně mělkých kalužích. Mám tam sice dodělanou jednoduchou clonku, aby to sálo jen zezadu od baterky, ale to je dost slabé opatření. Tohle mám teprve k řešení, časem si chci udělat sání někam za revmaplech vedle nádrže, případně tam nacpat celý filtr z nějakého traktoru.
S vodou v oleji jsem problém nikdy neměl. V motoru by se měla odpařit a vyfoukat oddechem během jízdy. V převodovce ani v hlavním převodu jsem vodu v oleji zatím nikdy nenašel. Problém jsem měl jen se spojkou, když jsem ve vodě na chvíli uváznul. To mi připomělo, že si musím sehnat gumáky, vysušit kanady trvá vždycky hrozně dlouho
S vodou v oleji jsem problém nikdy neměl. V motoru by se měla odpařit a vyfoukat oddechem během jízdy. V převodovce ani v hlavním převodu jsem vodu v oleji zatím nikdy nenašel. Problém jsem měl jen se spojkou, když jsem ve vodě na chvíli uváznul. To mi připomělo, že si musím sehnat gumáky, vysušit kanady trvá vždycky hrozně dlouho
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: vložení fotografií
Ono na solo motorce se hluboka voda projizdi trochu lip... nebo nevim jestli lip, ale jinak
Dostatecna rychlost a nezpomalovat, jen se modlit, motorka si rozrazi vodu a kolem motoru se udela jakasi "dira", vlna jde dal od motorky a tim i od sani. Brodila jsem takhle vodu, kde bych pri stojici motorce mela hladinu par cm nad sani, vlna od predniho kola sla vrchem pres svetlo me na helmu, nabrala sem si vrchem do bot v sede na motorce, ale nenasalo to
Sajda tuhle malou tsunami vraci zpatky na motor a to je problem... Leda pridelat pred motorku sipovou radlici, aby rozrazila vodu do stran
Sajda tuhle malou tsunami vraci zpatky na motor a to je problem... Leda pridelat pred motorku sipovou radlici, aby rozrazila vodu do stran
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: vložení fotografií
asi jste si toho nevšilmly,ale máme motorky a ne motorové čluny,Sovět je určen k jízdě především na suchém povrchu,to že občas zdolá louži je jen bonus,kteří mu do vínku dali soudruzi v CCCP při vývoji 
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Dovolil jsem si pro přehlednost oddělit diskuzi o plavbě Dněprů a Uralů do samostatného tématu. Snad jsem vás tím moc nezmátl.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: vložení fotografií
Možná by bylo vhodnější pod olejovou vanu v celé šířce motorky od padáku až po sajdu přidělat vztlakové křídlo, které by při dostatečné rychlosti vjetí do vody drželo Dněpra na hladině. Něco takového jsem viděl na rychlých hladinových vznášedlových člunech.veverka píše:.....
Sajda tuhle malou tsunami vraci zpatky na motor a to je problem... Leda pridelat pred motorku sipovou radlici, aby rozrazila vodu do stran
Pak by bylo možné s Dněprem/Uralem přeplout po hladině libovolnou řeku, pokud by se před ní dalo rozjet na dostatečnou rychlost.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
tak to už chybí jen vrtule....
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
A což to upravit rovnou na vznášedlo?
To by bylo něco, pak i 4kolky by jen tiše záviděly průchodnost. Ale ne, vždy mne zajímá co daná technika dokáže, proto jsem se ptal na maximální brodivost Vašich strojů. Já mám zatím zkušenosti spíše s utápěním
. Abych se přiznal, tak mne nenapadlo, že vlna by se od sajdy odrážela k sání a že proto solo motorka má lepší brodivost. To je pro mne velmi zajímavý poznatek. To znamená, že když se brodí je potřeba jet co nejpomaleji? Osobně jsem se mylně domníval, že by to mohlo fungovat stejně jako u solo motorky. Díky za Vaše zkušenosti, na setkání v Píšťanech to budeme muset ověřit v praxi
.
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Ahoj.
Včera jsem našel pěkný brod, takže ho dnes asi pojedeme vyzkoušet, zda se dá projet. I když nevím, nevím. Potřeboval bych rybářské holiny, ale odhaduju to tak na 60 - 70 cm. I když pokud nebude pršet, do srazu voda trochu poklesne.
Včera jsem našel pěkný brod, takže ho dnes asi pojedeme vyzkoušet, zda se dá projet. I když nevím, nevím. Potřeboval bych rybářské holiny, ale odhaduju to tak na 60 - 70 cm. I když pokud nebude pršet, do srazu voda trochu poklesne.
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Michale, jenze abys timhle zpusobem preplul reku, musel by Dnepr rychlost udrzet, takze by potreboval jeste nejakej vodni pohon
Pri najeti na vodu se to docela rychle zbrzdi, ale na nejakej normalni brod by to mohlo stacit. Ale nesmi tam bejt silnej proud, aby to motorku neodneslo
Jirko, ono neznam moc lidi, co by tak vytrvale zkouseli brodivost stroje
A solo motorka taky jak ktera, endura maji sani az pod sedlem, coz je asi dvakrat vys, nez Dnepr. A ono do kdovijak hlubokych brodu se moc lidi nepousti, cemuz se nedivim, kdyz mi zmizelo pod vodou predni kolo, zacalo se to ovladat a chovat dost divne
Kdybych vedela, jak je to hluboky, nevjela bych tam, ale on to nebyl brod, ale kaluz na silnici po vetsim slejvaku 
Jirko, ono neznam moc lidi, co by tak vytrvale zkouseli brodivost stroje
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Dnepraku, pekne podmacena louka, to bude zuzo, ten najezd a hlavne vyjezd z brodu
Asi si v praci pujcim rybarsky holinky, tedka kluci na potoky nechodej, tak by je mohli na vikend postradat 
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Re: plavba - odděleno od tématu vložení fotografií
Je to sice sraz na břehu Labe, ale ten brod je vlastně stará Ohře. Jinak ona to zas tak úplně paroplavba nebude, protože jak mají být zase vedra, tak ta voda o pár centimetrů opadne. Ale pokud by to bylo jako teď, tak konkrétně tento úsek je pěkně bahnitý. Ale traktory tam projely.