Stránka 1 z 1

Dotaz na ural 750

Napsal: 02 srp 2015, 14:17
od Soptík
Mám dotaz. Jelikož můj mazlík mění majitele tak se poohlížím po novém stroji.
A mám dotaz Ural 750 řekněme v letech výroby 2000 - 2008 (starší bych nechtěl a na novější nemám :cry: ) měl nějaký odlišnosti co se týče motoru a případně na jakou verzi motoru si dát pozor či se ji raději vyhnout.
Díky za názory.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 02 srp 2015, 15:28
od Michal
Ural 750 se vyrábí od roku 2001, takže starší stejně neseženete. Do té doby se dělal Ural 650, občas jsou v inzerci kusy údajně vyrobené 2001, a ten nebrat, pokud výbrusy a jiné dněpří záležitosti nepovažujete za běžnou údržbu.

Zásadní změny v průběhu výroby, přesné ročníky změn se dají dohledat v seznamech inovací vydávaných každý rok:
Od roku nevím jestli 2004 nebo o něco dřív se montoval alternátor Denso. Do té doby se montoval ruský "RPOC" proslavený praskající hřídelí, kdy ozubené kolo upadlo mezi rozvodová kola a způsobilo tam velkou revoluci. Fotky rozštípaných skříni a zohýbaných hřídelí lze dohledat na internetu.

Od nevím kterého roku, ale bylo to rozhodně před 2005, byly nahrazeny Irbitské tlumiče pérování jinými ruskými od externího dodavatele. Irbitské jsou rozebiratelné, provedením i kvalitou srovnatelné s Dněpřími. Tedy na hrbatých cestách rychle vytečou, ale dají se opravit. Pozdější ruské jsou nerozebiratelné. Vydrží hodně, jsou ale tvrdé a s věkem tvrdnou ještě víc, že na hrbech téměř nepruží. Až někdy kolem roku snad 2007? byly nahrazeny tlumiči Sachs, které jsou perfektní.

Od nějakého roku jsou pístní kroužky Hastings. Ruské ztratí půlku kompresních tlaků snad už po 10.000km. Poznáte snadno při měření kompresního tlaku. S kvalitními kroužky to nemá pod 9, s ruskými je normálních 6 atmosfér.

Od roku 2007 jsou rozvodová a převodová kola od Herzogu. Rozvodová kola by jste za Herzogy jinak stejně měnil (5000Kč). Nemám osobní zkušenost zda převodovka lépe řadí, mám jen zkušenost že ta ruská s najetými kilometry začne pod plynem dost ječet a na volnoběh chrastit. Takže rozhodně plus.

Od roku 2006 na přání, od 2007 v základu je přední brzda kotoučová. (Američani ji mají v základu od 2003)

Od roku 2008 jsou ventily, sedla a vodítka od západního výrobce. To je veliké plus. Ty ruské jsou zralé na zabroušení každých 10.000km. Vodítka jsou velmi proměnlivá, někomu se vyběhaly už po 10.000km, mě po 30.000km.

Netuším od jakého roku je parabola na starou žárovku H4, velmi dlouho byla na vyslově archaickou asymetrickou Pt45.

Takže za mě první ročníky brát pokud máš hluboko do kapsy, pořád je to nesrovnatelně lepší než Dněpr nebo Ural 650. Od 2004 je střední cesta, od 2008 už jsou slušné stroje, na kterých se dělá to co se i u nás v Evropě považuje za běžnou údržbu.

Jinak drobná zlepšení se dělala každý rok.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 02 srp 2015, 18:26
od Soptík
Michale díky za rozsáhlou odpověď. Je tam moc informací, které zkusím zpracovat. Verze altíku mě asi nezajímá. Mám už doma připravený ze Swifta. Jinak s rozsáhlejší údržbou rovnající se téměř GO se po koupi počítá.
Co třeba tohle. Je to jeden z kandidátů:
http://www.mobile.de/cz/Mal%C3%BD-motoc ... 82724.html
Každopádně pokud bych šel do Urala tak bych chtěl s náhonem saidy. Zatím ještě nejsem zcela rozhodnutý jestli si nepostavím znova Káčko, nebo výrazně omladím a změním výrobce směrem více na východ.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 02 srp 2015, 19:09
od Ladislav
Ahoj, doplním Michala. Měl jsem Ural od nového r.v. 2005 a teď mám 2012. Převodovka od Herzoga řadí stejně blbě jako originál, nicméně neječí a nechrastí, zatím. Největší změna jsou tlumiče, to je jiná motorka, ale to jde vyměnit i na starší, rozhodně doporučuju. Kotoučovka na předním kole je super. Jenom nemáš záměnná všechna kola, takže vozíš náhradní duši, ale to vozíš stejně. Motorka z 2005 neměla po celou dobu co jsem ji měl (do roku 2012) žádný problém, prostě běžná údržba.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 03 srp 2015, 08:42
od hipik634-750
a nezkoušeli jste tu převodovku hacknout ? proč řadí tak blbě ? vůle ?

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 03 srp 2015, 16:26
od Viki
Zdar
Hlavně nespěchat, já hledal na Německých vebech podobných našemu Seznamu a Bazoši, nakonec jsem splašil Rangera r.v. 2005, najeto cca 15000 km za 3800 euro a po dojezdu na místo jsem to ještě s pomocí tlumočníka stáhl na 3600, ja fakt že byl trochen zanedbanej a orezlej, ale jel.
S těma tlumičema je to pravda, mám tu nerozebiratelnou verzi a jsou tuhý jak prase, zadky už mám překopaný na dněpří s pajšlem z malucha.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 03 srp 2015, 17:53
od Soptík
Můžeš dát ty Webovky? Znám jen mobile.de

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 03 srp 2015, 21:38
od Viki
Soptík píše:Můžeš dát ty Webovky? Znám jen mobile.de
Jsem to našel na ebay.de - motocykly a díly - zadal jsem ural gespann. Chlapík byl z Luisenthalu a evidentně to byl překupník, měl tam tenkrát ještě jeden Ranger, BMW "Saharu" a několik starých MZ. Tel. mám poznačený 0163/9231607 ale netuším jestli je správný, má to nějakej divnej formát, jméno z té smlouvy teda nevyluštím, pokud znáš někoho kdo dobře vládne němčinou tak to zkuste prozvonit. Třeba bude něco mít. Jo a kdybys tam jel tak si zkontorluj vzuchovej filtr, já ho měl komplet vykuchanej, prý to v rajchu na Uralech dělaj. Musel jsem si ten pajšl koupit novej :)

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 03 srp 2015, 22:19
od Michal
Viki píše:.... Jo a kdybys tam jel tak si zkontorluj vzuchovej filtr, já ho měl komplet vykuchanej, prý to v rajchu na Uralech dělaj. Musel jsem si ten pajšl koupit novej :)
Vzducháč na karburátorové 750 neopravovat, rovnou vyhodit a udělat si jinej. Ten originál je zabiják točivého momentu.
O vykuchaným filtru jsem ještě neslyšel ani nevím jak to s origo chudým nastavením může jet líp. Já jel v zimě nouzově bez filtru, protože se ucpal sněhem a zamrzl. Bez sytiče mi to bez filtru nejelo.
Křemičitý prach je nejlepší způsob jak si vydřít válce, takže bych byl ve střehu.

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 04 srp 2015, 16:49
od Viki
Michal píše:
Viki píše:.... Jo a kdybys tam jel tak si zkontorluj vzuchovej filtr, já ho měl komplet vykuchanej, prý to v rajchu na Uralech dělaj. Musel jsem si ten pajšl koupit novej :)
Vzducháč na karburátorové 750 neopravovat, rovnou vyhodit a udělat si jinej. Ten originál je zabiják točivého momentu.
O vykuchaným filtru jsem ještě neslyšel ani nevím jak to s origo chudým nastavením může jet líp. Já jel v zimě nouzově bez filtru, protože se ucpal sněhem a zamrzl. Bez sytiče mi to bez filtru nejelo.
Křemičitý prach je nejlepší způsob jak si vydřít válce, takže bych byl ve střehu.
A kdo tvrdí že to jelo líp :)

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 04 srp 2015, 17:19
od Viki
Viki píše:
Soptík píše:Můžeš dát ty Webovky? Znám jen mobile.de
Jsem to našel na ebay.de - motocykly a díly - zadal jsem ural gespann. Chlapík byl z Luisenthalu a evidentně to byl překupník, měl tam tenkrát ještě jeden Ranger, BMW "Saharu" a několik starých MZ. Tel. mám poznačený 0163/9231607 ale netuším jestli je správný, má to nějakej divnej formát, jméno z té smlouvy teda nevyluštím, pokud znáš někoho kdo dobře vládne němčinou tak to zkuste prozvonit. Třeba bude něco mít. Jo a kdybys tam jel tak si zkontorluj vzuchovej filtr, já ho měl komplet vykuchanej, prý to v rajchu na Uralech dělaj. Musel jsem si ten pajšl koupit novej :)
Koukni třeba sem : http://www.quoka.de/motorrad-specials/g ... bj-15.html

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 04 srp 2015, 17:28
od Soptík
Už jsem napsal dotaz. Inzerát je starý 6 měsíců. Tak uvidíme...

Re: Dotaz na ural 750

Napsal: 10 srp 2015, 10:24
od Ivo
Michal píše:
Viki píše:.... Jo a kdybys tam jel tak si zkontorluj vzuchovej filtr, já ho měl komplet vykuchanej, prý to v rajchu na Uralech dělaj. Musel jsem si ten pajšl koupit novej :)
Vzducháč na karburátorové 750 neopravovat, rovnou vyhodit a udělat si jinej. Ten originál je zabiják točivého momentu.
O vykuchaným filtru jsem ještě neslyšel ani nevím jak to s origo chudým nastavením může jet líp. Já jel v zimě nouzově bez filtru, protože se ucpal sněhem a zamrzl. Bez sytiče mi to bez filtru nejelo.
Křemičitý prach je nejlepší způsob jak si vydřít válce, takže bych byl ve střehu.
Měl jsem vykuchaný filtr i u svého Urala z Anglie. Naštěstí, měl najeto jen 2tis km, tak to nenadělalo žádnou škodu. Ale bylo to i přetryskováno. Tak jsem to musel na brzdě doladit správně :)