Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Tak jsem trosku zapracoval. Neresim zatim ridici jednotku, ale jen obecne mereni na motoru. Koupil jsem dva levny MAP senzory a projel jsem je v celym rozsahu v teplotni komore. Vysledek - musela by se asi delat kalibrace pro kazdej par snimacu. Maj citlivost zavislou na teplote a to tak ze kazdej jinak. Udelam k nim trosku elektroniky s displejem, teplomerem, vystupem na USB a vstupem na kapacitni cidlo otacek z VN kabelu. Melo by to jit pouzit jako merak na synchronizaci karbecu. Pres to USBcko bych se moch dostat na samplerate v radu jednotek kS/s, takze teoreticky, kdyz to ty snimace zvladnou, by se dal nasamplovat prubeh tlaku v sani v ramci jedny otacky. To by moch bejt zajimavej obrazek.
Konecnej vysledek by mel vypadat tak ze se to pripoji, k tomu se pichne notas, motorka se projede a z pocitace vylezou grafy zavislosti obou MAP na otackach, pripadne rozdil MAP na otackach a pripadne jeste s parametrem zatizeni (bezrozmernym, mam k dispozici takovou vecicku, ktera meri polohovy uhly vuci zemsky souradny soustave, vektor zrychleni a vsechny dostupny GPS informace, pripojuje se taky pres USB). Trosku technologicka onanie, ale kousek know-how by se z toho mel vytezit. Dalsi faze by mohlo bejt zapalovani s regulaci predstihu nejen podle otacek, ale i podle MAP. No a pak uz jen pripojit vstrikovaci jednotky :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Překvapilo mě to měření podtlaku v průběhu otáčky. Nevím, jak dlouho to čidlo vydrží. V autě mám na hadičce do mapu váleček sloužící jako filtr kolísání podtlaku.

Ještě k těm snímačům - v autě mám jen snímač na klikovce, ne na vačkách. 4-bodové vstřikování neví, který válec pálí. Dokonce má vždy dva vstřikovače ovládaný společným výstupem.
Davy píše: Narazil jsem na jinou zaludnost, tentokrat financni. Palivovy cerpadla ktery se nemusej montovat do nadrze a daj potrebnej tlak nejsou uplne bezny zbozi a stojej docela raketu.
Já jsem uvažoval udělat si pomocnou nádržku na čerpadlo z auta někde v prostoru pod nádrží a připojit ji hadičkama. Možná to není tak elegantní, ale funkční by to bylo. Pokud máš baterku jinde, je tam po ní místa dost.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

HMMM, klobouk dolů Davy. Vidím že to bereš vážně a za správný konec - držím ti palce. Kdyby tě napadlo jak by ti mohli v tvém snažení pomoci vesničtí burani, tak dej vědět. Osobně si myslím, že to je cesta jak z těch našich motorů dostat skrytý potenciál. Moc se mi líbí tvůj přístup k řešení problému a je vidět že rozumíš tomu co děláš.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Taky nevim jak dlouho to to cidlo vydrzi, uvidime :) Stoji 390 korun, to se da obetovat. Ale myslim ze to dost zatlumi uz objem pripojovacich hadicek a setrvacnost samotny membrany ve snimaci. Na skokovy zmeny tlaku reaguje bez prekmitu.
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-56 ... u-map.html

Mimochodem, mam hotovej navrh plosnaku, budu objednavat. Kdyby si nekdo chtel zabastlit, tak bych objednal vic kusu. Je tam ATmega 32, programovani pres JTAG. Muzu dodat procak s bootloaderem, pokud nekdo nema JTAGovej programator/emulator. Kdyztak majl, poslu schema a detaily.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Jirka-MT9 píše: Moc se mi líbí tvůj přístup k řešení problému a je vidět že rozumíš tomu co děláš.
To je tak zvana salamova metoda. Primej pristup by byl vyrazne rychlejsi ;)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od fapeko »

Davy,jak to chces testovat v praxi ? Mas nejakou motobrzdu ? V jake mas kondici motor ,protoze vsechny neduhy toho motoru se budou projevovat na tom celkovem nastaveni toho vstriku.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

fapeko píše:Davy,jak to chces testovat v praxi ? Mas nejakou motobrzdu ? V jake mas kondici motor ,protoze vsechny neduhy toho motoru se budou projevovat na tom celkovem nastaveni toho vstriku.
To je este tak daleko ze nema smysl o tom premejslet :) Ja si udelam par mereni a zas to cely usne ;)
Nicmene uz to tu padlo myslim v jinym tematu. Brzda neni potreba, pokud clovek nepotrebuje znat konkretni hodnoty vykonu a momentu, coz je tenhle pripad. Staci najit maximum. A na to staci akcelerometr a kus rovny silnice a zmerit akceleraci, deceleraci a maximalku. Sazmozrejme zhruba dodrzet stejny zatizeni, stejne nafoukany kola a udelat prumer v obou smerech pro vylouceni vetru. Brzda by taky nebyl zas az takovej problem. Pro me jako ne-strojare se jevi jako nejproblematictejsi vec ten valec, zbytek je trivialni. Vhodnou diru v podlaze garaze mam :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od Davy »

Proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite, aneb kdyz se vyvojar v praci nudi :)
Trosku mi hapruje mereni otacek ve vyssich otackach a nemel jsem cas si s tim moc hrat. Kazdopadne je videt ze si ty karburatory pri zvysovani otacek predavaj stafetu :) Otazka je nakolik to ovlivnuje odfuk z klikovky. Mam ho sice rozvedenej do obou, ale nesoumerne. Taky bude urcite zajimavy mereni za jizdy, tohle je jen protoceni motoru a este k tomu dost studenyho. Az bude teplejs tak to doladim a vemu to na nejakej sraz.
Regulator napeti (mam ten elektronickej) zrejme maka dobre.
Přílohy
Obraz0345.jpg
tlakLPot.jpg
tlakLPot.jpg (43.9 KiB) Zobrazeno 7341 x
diftlakot.jpg
diftlakot.jpg (40.74 KiB) Zobrazeno 7341 x
napot.jpg
napot.jpg (44.16 KiB) Zobrazeno 7341 x
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od Davy »

novy obrazky po uprave firmwaru a softwaru. Na kanalu otacek pridan filtr, tlaky merim s cca desetkrat lepsi samplerate, ale je tam filtr klouzavym prumerem na asi tak dvacetinu vteriny. Druhej obrazek je s normalne pripojenym oddechem z motoru, na prvnim je odpojenej a ucpanej. Zda se ze to vubec nema vliv a mam proste (v lepsim pripade) jen rozstelovany bowdeny. Metoda "zhruba stejna vule" asi neni uplne idelani. V horsim pripade mam jeden valec dost vylitanej. No, mozna taky jen blbe serizeny ventily. Hodne prostoru k experimentovani :mrgreen:
Přílohy
oddech_odpojen.jpg
oddech_pripojen.jpg
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od Michal »

Když seřizuji synchronizaci lanek na Dněpru budíkama, při každém přidání plynu mi podtlaky jdou jinak. Vzhledem k tomu, jak je udělaná plynová rukojeť, to nemůže překvapit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od hipik634-750 »

mohlo by pomoct udelat novej kluznej prvek v rukojeti tak, aby se nekrizil a byl ulozenej s minimalni vuli, pak by se vliv rukojeti dal vyloucit. a Davy uz si stanovil nejaky postup, kterym to jde nastavit ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od Davy »

Ten bazmek v ty rukojeti uz mam, ocelovej. Pac puvodni jsem pretrh kdyz jsem se snazil z toho vyzdimat co to da :) Stav kdy to pri kazdym pridani plynu pujde jinak bych povazoval za idealni. Ted to vypada ze je levy soupe o dost niz.

Jak postup? Seridi se to ve volnobehu volnobeznejma sroubkama a pak v otackach lankama, klasika.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od serpico-3 »

Je otázka proč zasíráte oddechem z motoru sání a nevyvedete jej ven. Tímhle ekologii nepomůžete. Všechny grafy a pomalované papíry jsou úžasné, ale jen pro nudu v Brně..Pokud nemají oba válce dobrou a stejnou kompresi a oba karburátory nejsou v perfektním stavu, nemá cenu něco synchronizovat..U tohoto ovládání karbeců je stejně vše jen jako. To je prostě třeba si přiznat.. :)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: synchronizace karburatoru

Nový příspěvek od Michal »

Serpico: Odpověď na tvou otázku je snadná - mažeme šoupátka. To mazání má dost významný vliv na životnost karburátoru. Po desítkách tisíc km se opravdu projeví. Pokud měníte karburátor co 5000km za jiný model, nemůžete pochopitelně žádný rozdíl poznat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět