od Michal » 13 úno 2013, 19:37
Sólo Dněpr jede 120 v průměrném stavu. Už při týhle rychlosti je pro řízení potřeba dostatečná otrlost. Tento stroj chce pro sportovní jízdu upravovat spíše podvozek než motor. Rám to má křivý už z továrny, veškeré uložení je vachrlaté, tlumiče podivné, kola hrozně těžká, k tomu hmotnost kardanu. V zatáčce jede každé kolo úplně jinou stopou. Sice se to nekroutí jak Jawa, ale svižné projetí zatáčky je rozhodně dobrodružné.
Varianta s hlavama co mají štefty pro karburátory vodorovně a nikoliv na výšku (větší sací kanály) jede bez jakýchkoliv úprav 140, zato je citelně slabší v nízkých otáčkách. Při této rychlosti jsem už měl smrt v očích. Hlavní převod na sólovce je origo 9/35, běžně se prodává soukolí 10/35 a slyšel jsem i o 11-zubé hrušce. Stejně tak se do dněpří převodovky běžně prodává o 10% rychlejší soukolí 4. kvaltu. Všechno tohle se ale hodí spíše pro cestování. Dněpří motor se rád točí a pro dosahování vysoké rychlosti je origo převod ideální. Co ale není pro sportovní jízdu ideální, je zbytek stroje. Pokud ho budete honit, budete také pořád něco opravovat. Materiál, ze kterého je vyroben, je totiž velmi mizerný, doslova bláto. Pokud chcete klasický motocykl, kterému to nevadí, pak se poohlídněte spíše po Uralu 750. Ten má sice v seriovém stavu výkon snad ještě nižší než Dněpr, ale má spoustu rezerv. Výkon a točivý moment z něj dostanete velmi snadnými úpravami, převážně odstraněním EURO kurvítek.
Sólo Dněpr jede 120 v průměrném stavu. Už při týhle rychlosti je pro řízení potřeba dostatečná otrlost. Tento stroj chce pro sportovní jízdu upravovat spíše podvozek než motor. Rám to má křivý už z továrny, veškeré uložení je vachrlaté, tlumiče podivné, kola hrozně těžká, k tomu hmotnost kardanu. V zatáčce jede každé kolo úplně jinou stopou. Sice se to nekroutí jak Jawa, ale svižné projetí zatáčky je rozhodně dobrodružné.
Varianta s hlavama co mají štefty pro karburátory vodorovně a nikoliv na výšku (větší sací kanály) jede bez jakýchkoliv úprav 140, zato je citelně slabší v nízkých otáčkách. Při této rychlosti jsem už měl smrt v očích. Hlavní převod na sólovce je origo 9/35, běžně se prodává soukolí 10/35 a slyšel jsem i o 11-zubé hrušce. Stejně tak se do dněpří převodovky běžně prodává o 10% rychlejší soukolí 4. kvaltu. Všechno tohle se ale hodí spíše pro cestování. Dněpří motor se rád točí a pro dosahování vysoké rychlosti je origo převod ideální. Co ale není pro sportovní jízdu ideální, je zbytek stroje. Pokud ho budete honit, budete také pořád něco opravovat. Materiál, ze kterého je vyroben, je totiž velmi mizerný, doslova bláto. Pokud chcete klasický motocykl, kterému to nevadí, pak se poohlídněte spíše po Uralu 750. Ten má sice v seriovém stavu výkon snad ještě nižší než Dněpr, ale má spoustu rezerv. Výkon a točivý moment z něj dostanete velmi snadnými úpravami, převážně odstraněním EURO kurvítek.