Úniky oleje - opět

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Úniky oleje - opět

Re: Úniky oleje - opět

od stepky » 20 pro 2012, 11:58

Ahoj Dneprstein,

diky, je tam zavit. Dotazeno a uz netece :-)

Stepky

Re: Úniky oleje - opět

od Dneprstein » 26 lis 2012, 12:04

Pokud vim tak je tam závit...

Re: Úniky oleje - opět

od stepky » 26 lis 2012, 10:01

Ahoj,

řeším únik oleje kolem trubky v hlavě válců. Problém mám jen u pravé hlavy. Při studeném motoru je vše OK, po zahřátí motoru začne olej kapat na tomto místě - viz obrázek.

Předpokládám, že trubka je nalisovaná a vlivem tepelné roztažnosti dochází k úniku. Nebo je tam závit?
Hlavu jsem zatím nesundal, takže nevim.

Nemáte někdo zkušenost jak to utěsnit?

Díky, Stepky.
Přílohy
hlava_unik_oleje.jpg
hlava_unik_oleje.jpg (18.92 KiB) Zobrazeno 6915 x

Re: Úniky oleje - opět

od Honda Wanderer » 22 lis 2012, 07:45

Tohle chce nové těsnení kolem dynama a pořádně dotáhnout ten třmen, co to dotlačuje do skříně. No a od spojky, to je gufero či ucpávka pod setrvačníkem.

Re: Úniky oleje - opět

od hipik634-750 » 21 lis 2012, 21:55

me chcije jeste podel dynama ..., pak jeste asi od spojky, i kdyz to muze a nemusi byt pravda :) nekde se tam generuje zajimave mnozstvi oleje

Re: Úniky oleje - opět

od Honda Wanderer » 21 lis 2012, 20:47

Tak to už musela být jedině někde proražená skříň... :D Ale vážně věřím tomu, že to teče i tak. Já se prostě s nějakou malou loužičkou smířil a s tím hustým olejem je to docela únosné...

Re: Úniky oleje - opět

od host » 21 lis 2012, 18:51

Honda Wanderer píše:Já taky furt měnil gufera a vymýšlel futra a jánevím co. A přitom recept je jednoduchej, dát nová gufera a nalít PP44. :D Doporučují čtyři ИМЗ mechanici z pěti. :lol:
Já jsem ten pátej! Vzadu nepomohla ani 44 říznutá A00.

Re: Úniky oleje - opět

od host » 21 lis 2012, 18:49

ale pozor jednou sem zaměnil tyčinky na měřeni oleje v reduktoru a furt mi to chcalo až mě to trklo
takže to nebylo guferem ale špatnou měrkou

Tohle mám už taky za sebou :idea: . V úplných začátcích jsem z tohoto důvodu málem utavil převodovku :mrgreen: :mrgreen: !

Můj recept na vanu: plechová vana - Paulin - korkové těsnění vlastní výroby - Paulin = sucho.

Re: Úniky oleje - opět

od Honda Wanderer » 21 lis 2012, 18:30

Já taky furt měnil gufera a vymýšlel futra a jánevím co. A přitom recept je jednoduchej, dát nová gufera a nalít PP44. :D Doporučují čtyři ИМЗ mechanici z pěti. :lol:

Re: Úniky oleje - opět

od drumbas » 21 lis 2012, 17:32

ja pořad řešim utěsněni vany
už sem zkoušel kde co
od wyrthu pak klasicky červeny silikon pak červeny od wyrthu a furt teče
mam pod nim pekač a už je zase tak deci venku za cca pul roku
chtěl sem kupit plitkou hlinikovou vanu aby dobře seděla ale letos to nevyšlo snad napřezrok
inač zadni nahon sem řešil taky
objednal sem ale orig gufero od pavla +jedno nahradni
a je to v suchu
ale pozor jednou sem zaměnil tyčinky na měřeni oleje v reduktoru a furt mi to chcalo až mě to trklo
takže to nebylo guferem ale špatnou měrkou
převodovku sem utěsnil trafo papirem je super lepši než klasicky těsnici papir

Úniky oleje - opět

od host » 21 lis 2012, 16:54

Nevím, jak ostatní, ale já otázku úniků oleje docela dost řeším. Ti, kterým tohle nevadí, klidně mohou přestat číst :mrgreen:
Dal jsem si troufalý závazek vytvořit z pojízdné olejničky (= Dněpr) bezúkapový stroj :lol: Docela se mi to i daří, třeba motor je už úplně OK, ostatní jen skoro; po letošní sezóně mi zůstala dvě místa - vývod náhonu tachometru a hlavně únik oleje do bubnu zadního kola.
Provedl jsem následující úpravy:
1) Z místa vývodu náhonu tachometru z převodovky jsem vyjmul ocelové pouzdro a místo něho za tepla nalisoval soustružený nástavec (viz obr. 1), ve spodní části s otvorem 8H7, ve vyčnívající části uzpůsobený nejprve pro naražení gufera 8x14x4 a konečně úplně nahoře rozšířený na otvor prům. 16,5 pro konec náhonu. Olej tedy přes nalisování nemůže okolo nástavce ven. Dovnitř nástavce jsem z hlazenky prům. 8 zhotovil krátkou "mezihřídelku" (dole spilovanou do plošky pro zasunutí do šneku, nahoře s výřezem pro koncovku bowdenu náhonu). Vyvrtání otvoru pro zajišťovací šroub, aby náhon nevypadl, byla jen drobnost. Olej vzlínající po mezihřídeli by mělo držet to gufero uvnitř....
2) Ze skříně stálého převodu jsem demontoval stávající vnitřní hliníkové víčko, vyhodil jsem i to speciální "jakogufero+těsnění" pod ním. Místo něho jsem přímo do vnitřku skříně nalisoval standardní gufero (rozměry si už nepamatuju, odměřeny přímo), u kterého jsem jenom provedl zářez do vnějšího obvodu tak, aby zůstal průchodný odtokový kanálek dole.
Víčko jsem zhotovil nové s tím, že jsem vytvořil v jeho velkém otvoru ještě jedno osazení pro montáž dalšího gufera (viz obr. 2), které bude břitem lícovat s ocelovám nákružkem zadního kola (viz obr. 3). Na tento nákružek, kvůli hrubému obrobení a měkkému materiálu, přijde ještě nalisovat kroužek SKF speedi sleeve; ten ještě na obr. není. Tím se uzavře a utěsní prostor od rozvodovky do bubnu úplně.
Na nic ze zde uvedeného bohužel nemám výkres, vše vznikalo průběžně za pochodu.
Uvidím, jak se to osvědčí; teoreticky by to vše mělo fungovat :idea: . Dávám to sem jenom jako námět. Jak to dopadlo, uvidím na jaře.
Přílohy
Převodovka
Převodovka
Víčko
Víčko
Kolo
Kolo

Nahoru