od host » 07 črc 2011, 16:49
Jak jsem slíbil, pokusím se popsat úpravu utěsnění ovládání spojky v zadním víku převodovky, která se mi osvědčila. Namontoval jsem, ujel přes 100 km a ani kapka oleje z tohoto místa. Protože vše bylo děláno intuitivně, rozměry odměřovány z dílů a nové podle toho vyráběny, nemám bohužel ale žádný výkres.
Principem je oddělení prostoru axiálního ložiska od olejové náplně převodovky se zachováním prostoru pro posun, nutný pro vystavení spojky.
Průměr dutiny v zadním víku jsem zvětšil z cca 22 - 23 mm (vyběháno) na 24 mm kvůli montáži běžného gufera rozměru 10-24-7 (užší by bylo lepší, ale není dosažitelné - viz dále) pomocí stavitelného výstružníku. Koupené gufero jsem oříznutím přečnívající pryže na vějším obvodu ze strany k oleji ještě zůžil tak na cca 5,5 - 6 mm, co to šlo, a srazil hranu. Následně jej narazil do dutiny co nejhlouběji, až k ložisku vstupního hřídele, pružinkou k převodovce.
Ze "stříbrnice" jsem zhotovil novou delší tlačnou tyčku se čtyřhranem. Délka je taková, aby po nasunutí této tyčky a koncovky s oběžnou dráhou pro axiální ložisko zbylo mezi guferem a koncovkou v dutině prům. 24 mm dostatek místa na nutný posun koncovky směrem dovnitř při vypínání spojky. Na zadním konci tyčky jsem vyrobil dva zápichy pro O kroužky 6x2 mm, které těsní tyčku proti prolínání oleje vývrtem v hřídeli směrem vpřed, k motoru.
Popsané gufero běží práve po válcové části zmíněné koncovky-opěry axiálního ložiska a zajišťuje těsnost směrem "ven", vzad.
Axiální ložisko jsem namazal platickým mazivem s vysokým bodem skápnutí a vše uzavřel nově přesně vyrobeným kratším "pístkem" se zářezem, na který tlačí kyvná vypínací páka. Pístek jsem opět utěsnil O kroužkem a jeho čelo primitivně zakalil (kvůli opotřebení kuličkami).
Vše funguje, jak má a jak,jsem už psal v úvodu, místo je zcela suché.
Jak jsem slíbil, pokusím se popsat úpravu utěsnění ovládání spojky v zadním víku převodovky, která se mi osvědčila. Namontoval jsem, ujel přes 100 km a ani kapka oleje z tohoto místa. Protože vše bylo děláno intuitivně, rozměry odměřovány z dílů a nové podle toho vyráběny, nemám bohužel ale žádný výkres.
Principem je oddělení prostoru axiálního ložiska od olejové náplně převodovky se zachováním prostoru pro posun, nutný pro vystavení spojky.
Průměr dutiny v zadním víku jsem zvětšil z cca 22 - 23 mm (vyběháno) na 24 mm kvůli montáži běžného gufera rozměru 10-24-7 (užší by bylo lepší, ale není dosažitelné - viz dále) pomocí stavitelného výstružníku. Koupené gufero jsem oříznutím přečnívající pryže na vějším obvodu ze strany k oleji ještě zůžil tak na cca 5,5 - 6 mm, co to šlo, a srazil hranu. Následně jej narazil do dutiny co nejhlouběji, až k ložisku vstupního hřídele, pružinkou k převodovce.
Ze "stříbrnice" jsem zhotovil novou delší tlačnou tyčku se čtyřhranem. Délka je taková, aby po nasunutí této tyčky a koncovky s oběžnou dráhou pro axiální ložisko zbylo mezi guferem a koncovkou v dutině prům. 24 mm dostatek místa na nutný posun koncovky směrem dovnitř při vypínání spojky. Na zadním konci tyčky jsem vyrobil dva zápichy pro O kroužky 6x2 mm, které těsní tyčku proti prolínání oleje vývrtem v hřídeli směrem vpřed, k motoru.
Popsané gufero běží práve po válcové části zmíněné koncovky-opěry axiálního ložiska a zajišťuje těsnost směrem "ven", vzad.
Axiální ložisko jsem namazal platickým mazivem s vysokým bodem skápnutí a vše uzavřel nově přesně vyrobeným kratším "pístkem" se zářezem, na který tlačí kyvná vypínací páka. Pístek jsem opět utěsnil O kroužkem a jeho čelo primitivně zakalil (kvůli opotřebení kuličkami).
Vše funguje, jak má a jak,jsem už psal v úvodu, místo je zcela suché.