Propojení karbeců

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Propojení karbeců

Propojení karbeců

od Ivan131 » 21 kvě 2017, 12:09

Po těžkých bojích se seřizováním K63 na svém dněpru jsem se rozhodl si vyrobit vložky mezi karbec a válec s vývodem, jednak aby šly použít na seřízení manometry a taky proto, že jsem se dočetl o přínosu "inertial suercharger" k chodu motoru, v češtině prostě propojení karbeců. Funkčnost tohoto propojení jsem ověřil při práci na leteckých motorech Rotax, což jsou hodně zjednodušeně dva 650OHV za sebou s jednim karbecem na jednu stranu. Kvůli špatným recenzím na kupovaný kit jsem se rozhodl vyrobit svoje.

Základ je 20mm tlusté kolečko z hliníku, které jsem na soustruhu orovnal z obou stran a vyvrtal 31mm sací otvor. Pak jsem to celé okousal pilkou na železo - hodně potu - vyvrtal díry pro šrouby a pořádně si zapiloval. Díry na nipple na hadici jsem udělal M14, nipplě na soustruhu ze železa vnitřní průměr 9mm. Nipple zašroubovány, zalepeny silikonem, důlkami zajištno proti pootočení. Celý výtvor i s nipplem upnut na lícní desku do soustruhu a zbytek závitu nippelu osoustrušen do roviny se sacím otvorem. Nové delší závrtné šrouby jsem musel vyřezat sám, holt jsou bez přechodného uložení závitu a drží na Loctitu. Těsnění 1,5mm, žádný silikon. Propojeno zatim zahradnickou hadicí 10mm.

Motor spuštěn s původním nastavením karburátorů, na kterých to běhalo (seřízení podle manuálu odpojováním válců). Při propojení karbeců se najednou zvýšil cca o 200ot/min volnoběh, ten jsem stáhnul o 1/2 otočky na každém karbecu. Chod je výrazně pravidelnější, jde mnohem líp za plynem a neni náchylný na horší seřízení karbeců. Uvidíme, až to seřídim twinmaxem a bohatost podle EGT - teploty výfuků, ale zatim to vypadá velice slibně.

https://youtu.be/fwNk9wuHP74
Přílohy
rsz_img_5537-min.jpg

Nahoru