od Fort » 31 led 2014, 23:30
Drazí kolegové,
protože mám MB-650 s motorem MT10-36 a povedlo se mi zkombinovat písty, válce, výfuky a karburátory tak, že to teď opravdu hezky jede, lámu si hlavu s následujícím problémem:
používám motorku hlavně na pohodovou jízdu po polích a cestách okolo města s malými dětmi. Takže mi vadí, že vojenský motor má zbytečně rychlou vačku, která se prý u pozdějšího MT10-32 měnila - kvůli posunu maximálního kroutícího momentu dolů. Jak Amíci píšou: .. pro potřeby obyvatelstva v zemědělských oblastech bývalého Svazu...a ty oblasti byly prakticky všude...
Rusové si to na netu chválí a z naší vlasti nemám žádné informace. V říši to nepřehazujou, tam je ta práce dražší, než tam už rovnou vrazit motor z BMW. Takže v terénu mi vadí zbytečně huntovat spojku při rozjezdech z místa do kopce, pomalu se rozhoupávat z koryta Otavy a tak podobně. Přitom ta motorka mi slouží již jednadvacátým rokem a je vidět, že ty důležité části motorky asi molodci a děvočky fakt smontovali funkčně dobře s motivací jít nebo nejít ( do Gulagu).
Takže by mne zajímalo, jestli bych problém s vačkou nemohl obejít tím, že bych koupil pro terén 18-ky kola a na ně dal drapáky.
Tím bych na technickou jezdil bez starostí s původními koly a ještě bych mohl na osmnáctkách použít nehomologované levné drapáky.
Takže otázky zní:
1. máte někdo zkušenost, jak moc tohle Dněpříka v terénu změní ?? Pokles světlé výšky mi nevadí - s dětmi stejně
nemohu dělat moc velké vylomeniny..
2. za co se dají sehnat ráfky osmnáctky?
3. už jste někdo měnil tu vačku? Co si všechno rozhodím, když to mám teď tak pěkně vytrimovaný? A měnili jste vačku za vačku z novovýroby nebo nějaký starý originál? Jsou jejich nové díly fakt z takových sra.ek, jako se říká?
4. pozorovali jste nějaký velký vliv změny typu karburátoru na točivý moment v nízkých otáčkách? Jezdím na původní K 301
Prostě, rád bych udělal cokoli, než abych tu pohonnou jednotku zase rozhodil...
Děkuji za Vaše reakce.
Drazí kolegové,
protože mám MB-650 s motorem MT10-36 a povedlo se mi zkombinovat písty, válce, výfuky a karburátory tak, že to teď opravdu hezky jede, lámu si hlavu s následujícím problémem:
používám motorku hlavně na pohodovou jízdu po polích a cestách okolo města s malými dětmi. Takže mi vadí, že vojenský motor má zbytečně rychlou vačku, která se prý u pozdějšího MT10-32 měnila - kvůli posunu maximálního kroutícího momentu dolů. Jak Amíci píšou: .. pro potřeby obyvatelstva v zemědělských oblastech bývalého Svazu...a ty oblasti byly prakticky všude...
Rusové si to na netu chválí a z naší vlasti nemám žádné informace. V říši to nepřehazujou, tam je ta práce dražší, než tam už rovnou vrazit motor z BMW. Takže v terénu mi vadí zbytečně huntovat spojku při rozjezdech z místa do kopce, pomalu se rozhoupávat z koryta Otavy a tak podobně. Přitom ta motorka mi slouží již jednadvacátým rokem a je vidět, že ty důležité části motorky asi molodci a děvočky fakt smontovali funkčně dobře s motivací jít nebo nejít ( do Gulagu).
Takže by mne zajímalo, jestli bych problém s vačkou nemohl obejít tím, že bych koupil pro terén 18-ky kola a na ně dal drapáky.
Tím bych na technickou jezdil bez starostí s původními koly a ještě bych mohl na osmnáctkách použít nehomologované levné drapáky.
Takže otázky zní:
1. máte někdo zkušenost, jak moc tohle Dněpříka v terénu změní ?? Pokles světlé výšky mi nevadí - s dětmi stejně
nemohu dělat moc velké vylomeniny..
2. za co se dají sehnat ráfky osmnáctky?
3. už jste někdo měnil tu vačku? Co si všechno rozhodím, když to mám teď tak pěkně vytrimovaný? A měnili jste vačku za vačku z novovýroby nebo nějaký starý originál? Jsou jejich nové díly fakt z takových sra.ek, jako se říká?
4. pozorovali jste nějaký velký vliv změny typu karburátoru na točivý moment v nízkých otáčkách? Jezdím na původní K 301
Prostě, rád bych udělal cokoli, než abych tu pohonnou jednotku zase rozhodil...
Děkuji za Vaše reakce.