od Michal » 10 črc 2013, 22:33
Přední brzdový štít je v kyvné vidlici uložen volně otočně, protože záchyt reakce je k nosné trubce, nikoliv k vidlici. Stejně to má i Dněpr s kyvnou vidlicí.
Ural má jednoduše díru v hliníkovém štítu bez jakéhokoliv futra. Do ní jsou vloženy dvě příložky, z každé strany jedna, ty jsou sevřeny a utaženy hřídelí kola. Hliníková díra se velmi rychle vydře, štít se začne klepat. Časem se klepe tak že pakny střídavě přibržďují a vibrují. Štít lze pak opravit vysoustružením a vyfutrováním. Bronz vydrží víc než hliník, ale také to není řešení na furt. Chce to často rozebrat a namazat. Já mazal 2x ročně, ale to bylo málo. Jízda v dešti to rychle vysušuje.
Teď zkouším řešení, co by mohlo být na furt - jehlové ložisko 20x32x20.
Do štítu se vysoustruží díra průměru 32 s mínusovou tolerancí, hloubka 20. Ve štítu zbyde 7mm hloubky, do které se nasadí origo přípožka zkrácená na těch 7+0,5. Příložka z druhé strany se zkrátí až na podložku + 0,5. Příložky jsou potřeba na držení axiální polohy štítu protože jehlové ložisko nemá axiální vedení. Doporučuji díru na delší příložku zevnitř, usnadní se nasazovaní hřídele kola.
Jehlové ložisko je přesné, štít má nulovou radiální vůli a přitom se volně točí.
- Přílohy
-

- P1120124.JPG (47.45 KiB) Zobrazeno 2320 x
Přední brzdový štít je v kyvné vidlici uložen volně otočně, protože záchyt reakce je k nosné trubce, nikoliv k vidlici. Stejně to má i Dněpr s kyvnou vidlicí.
Ural má jednoduše díru v hliníkovém štítu bez jakéhokoliv futra. Do ní jsou vloženy dvě příložky, z každé strany jedna, ty jsou sevřeny a utaženy hřídelí kola. Hliníková díra se velmi rychle vydře, štít se začne klepat. Časem se klepe tak že pakny střídavě přibržďují a vibrují. Štít lze pak opravit vysoustružením a vyfutrováním. Bronz vydrží víc než hliník, ale také to není řešení na furt. Chce to často rozebrat a namazat. Já mazal 2x ročně, ale to bylo málo. Jízda v dešti to rychle vysušuje.
Teď zkouším řešení, co by mohlo být na furt - jehlové ložisko 20x32x20.
Do štítu se vysoustruží díra průměru 32 s mínusovou tolerancí, hloubka 20. Ve štítu zbyde 7mm hloubky, do které se nasadí origo přípožka zkrácená na těch 7+0,5. Příložka z druhé strany se zkrátí až na podložku + 0,5. Příložky jsou potřeba na držení axiální polohy štítu protože jehlové ložisko nemá axiální vedení. Doporučuji díru na delší příložku zevnitř, usnadní se nasazovaní hřídele kola.
Jehlové ložisko je přesné, štít má nulovou radiální vůli a přitom se volně točí.