od host » 21 lis 2012, 16:54
Nevím, jak ostatní, ale já otázku úniků oleje docela dost řeším. Ti, kterým tohle nevadí, klidně mohou přestat číst
Dal jsem si troufalý závazek vytvořit z pojízdné olejničky (= Dněpr) bezúkapový stroj

Docela se mi to i daří, třeba motor je už úplně OK, ostatní jen skoro; po letošní sezóně mi zůstala dvě místa - vývod náhonu tachometru a hlavně únik oleje do bubnu zadního kola.
Provedl jsem následující úpravy:
1) Z místa vývodu náhonu tachometru z převodovky jsem vyjmul ocelové pouzdro a místo něho za tepla nalisoval soustružený nástavec (viz obr. 1), ve spodní části s otvorem 8H7, ve vyčnívající části uzpůsobený nejprve pro naražení gufera 8x14x4 a konečně úplně nahoře rozšířený na otvor prům. 16,5 pro konec náhonu. Olej tedy přes nalisování nemůže okolo nástavce ven. Dovnitř nástavce jsem z hlazenky prům. 8 zhotovil krátkou "mezihřídelku" (dole spilovanou do plošky pro zasunutí do šneku, nahoře s výřezem pro koncovku bowdenu náhonu). Vyvrtání otvoru pro zajišťovací šroub, aby náhon nevypadl, byla jen drobnost. Olej vzlínající po mezihřídeli by mělo držet to gufero uvnitř....
2) Ze skříně stálého převodu jsem demontoval stávající vnitřní hliníkové víčko, vyhodil jsem i to speciální "jakogufero+těsnění" pod ním. Místo něho jsem přímo do vnitřku skříně nalisoval standardní gufero (rozměry si už nepamatuju, odměřeny přímo), u kterého jsem jenom provedl zářez do vnějšího obvodu tak, aby zůstal průchodný odtokový kanálek dole.
Víčko jsem zhotovil nové s tím, že jsem vytvořil v jeho velkém otvoru ještě jedno osazení pro montáž dalšího gufera (viz obr. 2), které bude břitem lícovat s ocelovám nákružkem zadního kola (viz obr. 3). Na tento nákružek, kvůli hrubému obrobení a měkkému materiálu, přijde ještě nalisovat kroužek SKF speedi sleeve; ten ještě na obr. není. Tím se uzavře a utěsní prostor od rozvodovky do bubnu úplně.
Na nic ze zde uvedeného bohužel nemám výkres, vše vznikalo průběžně za pochodu.
Uvidím, jak se to osvědčí; teoreticky by to vše mělo fungovat

. Dávám to sem jenom jako námět. Jak to dopadlo, uvidím na jaře.
- Přílohy
-

- Převodovka
-

- Víčko
-

- Kolo
Nevím, jak ostatní, ale já otázku úniků oleje docela dost řeším. Ti, kterým tohle nevadí, klidně mohou přestat číst :mrgreen:
Dal jsem si troufalý závazek vytvořit z pojízdné olejničky (= Dněpr) bezúkapový stroj :lol: Docela se mi to i daří, třeba motor je už úplně OK, ostatní jen skoro; po letošní sezóně mi zůstala dvě místa - vývod náhonu tachometru a hlavně únik oleje do bubnu zadního kola.
Provedl jsem následující úpravy:
1) Z místa vývodu náhonu tachometru z převodovky jsem vyjmul ocelové pouzdro a místo něho za tepla nalisoval soustružený nástavec (viz obr. 1), ve spodní části s otvorem 8H7, ve vyčnívající části uzpůsobený nejprve pro naražení gufera 8x14x4 a konečně úplně nahoře rozšířený na otvor prům. 16,5 pro konec náhonu. Olej tedy přes nalisování nemůže okolo nástavce ven. Dovnitř nástavce jsem z hlazenky prům. 8 zhotovil krátkou "mezihřídelku" (dole spilovanou do plošky pro zasunutí do šneku, nahoře s výřezem pro koncovku bowdenu náhonu). Vyvrtání otvoru pro zajišťovací šroub, aby náhon nevypadl, byla jen drobnost. Olej vzlínající po mezihřídeli by mělo držet to gufero uvnitř....
2) Ze skříně stálého převodu jsem demontoval stávající vnitřní hliníkové víčko, vyhodil jsem i to speciální "jakogufero+těsnění" pod ním. Místo něho jsem přímo do vnitřku skříně nalisoval standardní gufero (rozměry si už nepamatuju, odměřeny přímo), u kterého jsem jenom provedl zářez do vnějšího obvodu tak, aby zůstal průchodný odtokový kanálek dole.
Víčko jsem zhotovil nové s tím, že jsem vytvořil v jeho velkém otvoru ještě jedno osazení pro montáž dalšího gufera (viz obr. 2), které bude břitem lícovat s ocelovám nákružkem zadního kola (viz obr. 3). Na tento nákružek, kvůli hrubému obrobení a měkkému materiálu, přijde ještě nalisovat kroužek SKF speedi sleeve; ten ještě na obr. není. Tím se uzavře a utěsní prostor od rozvodovky do bubnu úplně.
Na nic ze zde uvedeného bohužel nemám výkres, vše vznikalo průběžně za pochodu.
Uvidím, jak se to osvědčí; teoreticky by to vše mělo fungovat :idea: . Dávám to sem jenom jako námět. Jak to dopadlo, uvidím na jaře.