od Michal » 23 črc 2012, 23:42
Hipíku, zdvih 68mm má Dněpr a Ural 650. Motory SV mají, pokud vím, zvih 78mm. Nevím, jak se liší délky ojnic a vzdálenost pístního čepu ode dna pístu, byl by ale malý zázrak, pokud by ti píst v horní úvrati dojížděl tam kam má.
V každém případě je krajně nerozumné zkoušet jezdit na kliku bez namontovaných mazacích plechů. Ikdyž potlačím strojařské srdce a cit k technice bránící něco vědomně a záměrně zk***it, zadření kliky není zrovna bez rizika. V krajním případě může prasknout ojnice a rozpárat karter.
Doplňková otázka za jeden bod: Jakým mechanizmem se u motorů M72/K750/Ural dostává olej na vačku a do válců? Nápověda: Klika se v oleji nebrodí a olejové vedení od čerpadla vede pouze k ložiskům kliky a rozvodovým kolům. Alespoň tedy v případě motoru Ural.
Hipíku, zdvih 68mm má Dněpr a Ural 650. Motory SV mají, pokud vím, zvih 78mm. Nevím, jak se liší délky ojnic a vzdálenost pístního čepu ode dna pístu, byl by ale malý zázrak, pokud by ti píst v horní úvrati dojížděl tam kam má.
V každém případě je krajně nerozumné zkoušet jezdit na kliku bez namontovaných mazacích plechů. Ikdyž potlačím strojařské srdce a cit k technice bránící něco vědomně a záměrně zk***it, zadření kliky není zrovna bez rizika. V krajním případě může prasknout ojnice a rozpárat karter.
Doplňková otázka za jeden bod: Jakým mechanizmem se u motorů M72/K750/Ural dostává olej na vačku a do válců? Nápověda: Klika se v oleji nebrodí a olejové vedení od čerpadla vede pouze k ložiskům kliky a rozvodovým kolům. Alespoň tedy v případě motoru Ural.