od Dněprák » 20 led 2013, 08:21
Ahoj.
Jedno z řešení je to,co píše ben .Já jsem zvolil variantu u MT 11 takovou, že jsem nejdříve koupil podvozek sajdy s pohonem. Původní sajdu jsem na něj přimontoval, muselo se převařit uchycení sajdy. Dotáhl jsem to až do úplného konce a to, že jsem to na odboru dopravy nahlásil jako přestavbu MT 11 na MT 16, včetně zápisu do technického průkazu. Chtěl jsem, aby to bylo podle zákonů, protože případě nehody by do toho mohl někdo začít šťourat. Jízda s pohonem sajdy s diferenciálem je úplně o něčem jiném, než s nepoháněnou sajdou. Potom jsem se rozhodl, že ještě zvýším průjezdnost sajdy v terénu tím, že namontuju rozvodovku s uzávěrkou diferenciálu. Na ebai jsem zakoupil diferenciál s uzavěrkou za celkem 570 euro. Měla být nová, ale nebyla. Měl jsem ji možnost vyzkoušet na srazu u Jirky na Šumavě. Jízda je stejná, jako u Urala se zapnutým pohonem sajdy. Před srazem v Píšťanech ale dosloužila, protože se vylomily dva zuby na pohonu satelitů. Když to ale vyhodnotím a už to na fóru zaznělo několikrát, Dněpr s nepoháněnou sajdou s dobrým řidičem, který ale někdy musí zapomenou na pud sebezáchovy, vyjede víc, než dokonale poháněný podvozek. Ale v každém případě, poháněná sajda je prostě něco, co jízdu v terénu usnadňuje. A situace, kdy bude opravdu potřeba využít uzávěrku diferenciálu se taky určitě vyskytnou.
Ahoj.
Jedno z řešení je to,co píše ben .Já jsem zvolil variantu u MT 11 takovou, že jsem nejdříve koupil podvozek sajdy s pohonem. Původní sajdu jsem na něj přimontoval, muselo se převařit uchycení sajdy. Dotáhl jsem to až do úplného konce a to, že jsem to na odboru dopravy nahlásil jako přestavbu MT 11 na MT 16, včetně zápisu do technického průkazu. Chtěl jsem, aby to bylo podle zákonů, protože případě nehody by do toho mohl někdo začít šťourat. Jízda s pohonem sajdy s diferenciálem je úplně o něčem jiném, než s nepoháněnou sajdou. Potom jsem se rozhodl, že ještě zvýším průjezdnost sajdy v terénu tím, že namontuju rozvodovku s uzávěrkou diferenciálu. Na ebai jsem zakoupil diferenciál s uzavěrkou za celkem 570 euro. Měla být nová, ale nebyla. Měl jsem ji možnost vyzkoušet na srazu u Jirky na Šumavě. Jízda je stejná, jako u Urala se zapnutým pohonem sajdy. Před srazem v Píšťanech ale dosloužila, protože se vylomily dva zuby na pohonu satelitů. Když to ale vyhodnotím a už to na fóru zaznělo několikrát, Dněpr s nepoháněnou sajdou s dobrým řidičem, který ale někdy musí zapomenou na pud sebezáchovy, vyjede víc, než dokonale poháněný podvozek. Ale v každém případě, poháněná sajda je prostě něco, co jízdu v terénu usnadňuje. A situace, kdy bude opravdu potřeba využít uzávěrku diferenciálu se taky určitě vyskytnou.