od Michal » 29 črc 2011, 10:01
Jirka-hk> Má to několik problémů.
Vape má 2 druhy bezkontaktů (na Jawu, pak taky další podobné), jeden "bezbateriový" je součástí alternátoru Vape a používá ke svému napájení speciální 200V cívku, co je součástí statoru alternátoru. Tato napájecí cívka je stejná u 6V i 12V verzí. Například typy SZ13, SZ14, SZ17. Je to jednoduché CDI zapalování, kde přímo tato cívka nabíjí na 200-300V kondenzátor zapojený v sérii se zapalovací cívkou. Tento kondenzátor je prudce vybíjen tyristorem, který je spouštěn snímačem. U Vape je ten kondenzátor, tyristor a prvky usměrňovače napájení schováno uvnitř krabičky "zapalovací cívky", tímpádem tato "cívka" nejde použít pro jiné druhy zapálka. Vetšina japonských motorek do půl litru má stejné zapálko (v případě 2T) nebo velmi podobné s jednoduchým řízením předstihu (4T), ale mají součátky CDI odděleny od zapalovací cívky v samostatné krabičce.
Druhý druh bezkontaktů je bateriový. Napájí se z baterky skrz spínačku. V případě Vape je to například typ MZ04. Jenže ten dělají 12-voltový. Prý kdysi dávno dělali i 6V variantu, ale tu už dávno nedělají.
Ten první druh zapálka může použít pouze Dněprstein, protože má do Dněpra nabastlený alternátor Vape, takže tam má (nebo měl by mít) tu 200V cívku pro napájení bezbateriové varianty CDI.
Ten druhý druh (MZ04) mohou použít všichni, co mají 12V elektriku.
Ohledně směru otáčení, Vape z nějakého neznámého důvodu vyžaduje mít pouze kladné impulzy, záporné má odstraněny tím, že výstupek pro snímač je trojúhelníkového tvaru. Může to být ochrana před chytnutím na zpětný chod (u 2T), nebo to může mít hlubší důvod. Je tedy třeba pouze udělat výstupek pro snímač tak, aby při správném směru otáčení motoru měl pouze náběžnou hranu.
Vape pro Jawy žádné řízení předstihu nemá a není možné ho připojit, je nutné ho dodělat mechanicky. Vape nabízí i zapalování s řízením předstihu, ale opět je to vždy varianta i s alternátorem.
Samotné zapalovací cívky bez zabudované elektroniky Vape z neznámého důvodu nenabízí.
Jirka-hk> Má to několik problémů.
Vape má 2 druhy bezkontaktů (na Jawu, pak taky další podobné), jeden "bezbateriový" je součástí alternátoru Vape a používá ke svému napájení speciální 200V cívku, co je součástí statoru alternátoru. Tato napájecí cívka je stejná u 6V i 12V verzí. Například typy SZ13, SZ14, SZ17. Je to jednoduché CDI zapalování, kde přímo tato cívka nabíjí na 200-300V kondenzátor zapojený v sérii se zapalovací cívkou. Tento kondenzátor je prudce vybíjen tyristorem, který je spouštěn snímačem. U Vape je ten kondenzátor, tyristor a prvky usměrňovače napájení schováno uvnitř krabičky "zapalovací cívky", tímpádem tato "cívka" nejde použít pro jiné druhy zapálka. Vetšina japonských motorek do půl litru má stejné zapálko (v případě 2T) nebo velmi podobné s jednoduchým řízením předstihu (4T), ale mají součátky CDI odděleny od zapalovací cívky v samostatné krabičce.
Druhý druh bezkontaktů je bateriový. Napájí se z baterky skrz spínačku. V případě Vape je to například typ MZ04. Jenže ten dělají 12-voltový. Prý kdysi dávno dělali i 6V variantu, ale tu už dávno nedělají.
Ten první druh zapálka může použít pouze Dněprstein, protože má do Dněpra nabastlený alternátor Vape, takže tam má (nebo měl by mít) tu 200V cívku pro napájení bezbateriové varianty CDI.
Ten druhý druh (MZ04) mohou použít všichni, co mají 12V elektriku.
Ohledně směru otáčení, Vape z nějakého neznámého důvodu vyžaduje mít pouze kladné impulzy, záporné má odstraněny tím, že výstupek pro snímač je trojúhelníkového tvaru. Může to být ochrana před chytnutím na zpětný chod (u 2T), nebo to může mít hlubší důvod. Je tedy třeba pouze udělat výstupek pro snímač tak, aby při správném směru otáčení motoru měl pouze náběžnou hranu.
Vape pro Jawy žádné řízení předstihu nemá a není možné ho připojit, je nutné ho dodělat mechanicky. Vape nabízí i zapalování s řízením předstihu, ale opět je to vždy varianta i s alternátorem.
Samotné zapalovací cívky bez zabudované elektroniky Vape z neznámého důvodu nenabízí.