od Pavel Kučera » 31 bře 2015, 09:36
Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Potvrzuji, že mám karburátory Jikov, vyvíjené tehdy pro Ural 650 OHV, trysky 100 / 72 / 40, poslední verze.
Pozor! Nejsou to standardní karburátory Jikov pro dvoutakty. Tehdy se to vyvíjelo hodně dlouho, bylo snad 10 verzí, nikdy se pořádně nepodařilo vyřešit volnoběžné otáčky. Značení bych na nich asi našel, ale nechce se mě do archivu (garáž č. 1). Bohužel poslední sérii skoupil africký dealer Uralu někdy před 10ti lety.
Pro pobavení: kdysi jsem pravidelně v Dněpru 16 přehazoval motory, v létě 12V motor Dněpr 650 OHV, v zimě 6V motor K-750 SV (26 lošaďnych sil), jednoduchá sada na změnu z 12V na 6V (žárovky, relé a jeden drát). Karburátory jsou naladěné pro Dněpr 650 OHV, na 750 SV chodí jak víno beze změn (anebo temn motor snese vše

). Jsou uchyceny na gumových přírubách s vývodem pro měření podtlaku, kdysi jsem je prodával něco kolem 600 až 700 Kč/ks, možná bych je ještě vypátral. Karburátor se absolutně nehřeje (ani na litinovém 750 SV bez různých superkrytů) a gumou je chráněn proti vibracím. Příruba zároveň řeší rozdílné uchycení karburátorů na hlavách (svislé na 750 SV a vodorvné na 650 OHV). Příruby mám mezi sebou trubičkami pro seřizování podltaku propojené 6mm benzínovou hadicí, známý trik, stabilizuje to volnoběh. Takže vlastně 4v1.
Nyní zůstal Dněpr 16 zimním strojem s motorem 750 SV, baví mě řešit starý 6V rozdělovač a dynamo s 65W v mrazech a vánici.
Mimochodem, když se podívám z okna, není na čase svolat konečně zimní sraz (Rozhraní, 31.3.2015, 09:36, sněhová vánice)?
[quote="Dneprstein"]Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...[/quote]
Potvrzuji, že mám karburátory Jikov, vyvíjené tehdy pro Ural 650 OHV, trysky 100 / 72 / 40, poslední verze.
Pozor! Nejsou to standardní karburátory Jikov pro dvoutakty. Tehdy se to vyvíjelo hodně dlouho, bylo snad 10 verzí, nikdy se pořádně nepodařilo vyřešit volnoběžné otáčky. Značení bych na nich asi našel, ale nechce se mě do archivu (garáž č. 1). Bohužel poslední sérii skoupil africký dealer Uralu někdy před 10ti lety.
Pro pobavení: kdysi jsem pravidelně v Dněpru 16 přehazoval motory, v létě 12V motor Dněpr 650 OHV, v zimě 6V motor K-750 SV (26 lošaďnych sil), jednoduchá sada na změnu z 12V na 6V (žárovky, relé a jeden drát). Karburátory jsou naladěné pro Dněpr 650 OHV, na 750 SV chodí jak víno beze změn (anebo temn motor snese vše :D ). Jsou uchyceny na gumových přírubách s vývodem pro měření podtlaku, kdysi jsem je prodával něco kolem 600 až 700 Kč/ks, možná bych je ještě vypátral. Karburátor se absolutně nehřeje (ani na litinovém 750 SV bez různých superkrytů) a gumou je chráněn proti vibracím. Příruba zároveň řeší rozdílné uchycení karburátorů na hlavách (svislé na 750 SV a vodorvné na 650 OHV). Příruby mám mezi sebou trubičkami pro seřizování podltaku propojené 6mm benzínovou hadicí, známý trik, stabilizuje to volnoběh. Takže vlastně 4v1.
Nyní zůstal Dněpr 16 zimním strojem s motorem 750 SV, baví mě řešit starý 6V rozdělovač a dynamo s 65W v mrazech a vánici.
[img]http://www.ural.cz/images/priruba_jikov.jpg[/img]
Mimochodem, když se podívám z okna, není na čase svolat konečně zimní sraz (Rozhraní, 31.3.2015, 09:36, sněhová vánice)?