Karburátory JIKOV 2928CE

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Karburátory JIKOV 2928CE

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Malý Jack » 05 pro 2016, 23:44

Tak znova otváram túto tému. Kúpli som si aj ja Jikovy 2928. Mám ich na M67-36. Prišli mi 2. Jeden má ECONOSTAT a drruhý na tomto mieste záslepku. Zmes sa mi ale zdá strašne bohatá, neviem ako by som ju ochudobnil. Vzduchový filter vyčistený. všetko priechodné, trysky pôvodné. Ako to tu tak čítam, všetci ste mali opačný problém=== chudobná zmes. neviem čím to je, a už ma nič nenapadá. otáčky sú pekne stabilné aj bez prepojených prírub. Prui plnom plyne, len dymí do čierna a z výfuku šlahajú plamene. Nastavoval som aj hladinu (11+-1mm pod deliacou rovinou plavákovej komory). Karburátory sú ale šikmo dopredu. Pôvodné K301 tento problém riešili naklonnou plavákovou komorou a preto si myslím, že bude mať vplyv vysoká hladina paliva v karburátore. V rovine je podľa manuáu ale tých 15°robí asi to, že benzín je nahromadený na jednej strane komory a jeho hladina sa tlačí do trysiek a zbytočne obohacuje zmes. Pre vyrovnanie prírub do vodorovnej polohy by som musel vyrobiť medzikus a to by mi zase predĺžilo už beztak dlhú sústavu karburátora a sania.
Čo sa ale dívam tak všetci to máte šikmo.
Díky.

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od jarda_na » 26 črc 2015, 13:19

jarda_na píše:Ahoj, tak pořád nejsem spokojen, teď vlastně koukám že to jsou 2838 00. Mám přislíbeno pomoc s naladěním na funkčním stroji
Ale měl by to být on, úpravy z 2T na 4T neznám :?

2928CE (2855) Jawa 638 350 95 40 72 2928CE typ 2838 motory bez clonky v sání J 639,640
Tak hurá.. ono to jezdí, chtělo to i odvrtat origo výfuky, jinak to prskalo ve vysokých otáčkách

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od jarda_na » 06 črc 2015, 11:08

Ahoj, tak pořád nejsem spokojen, teď vlastně koukám že to jsou 2838 00. Mám přislíbeno pomoc s naladěním na funkčním stroji
Ale měl by to být on, úpravy z 2T na 4T neznám :?

2928CE (2855) Jawa 638 350 95 40 72 2928CE typ 2838 motory bez clonky v sání J 639,640

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Pavel Kučera » 31 bře 2015, 09:36

Dneprstein píše:Mám Jikovy. Osazené jsou tak, jak by měly být origo 92 / 68 / 40 (když jsem Dněpra koupil, měl každou volnoběžnou trysku jinou - 40, 45 - zkoušel jsem jedno i druhé a 40 funguje lépe). Pavel Kučera měl na svém Dněpru zřejmě 100 / 72 / 40... - A ano, karbce mám šikmo. Ne zrovna v úhlu 45°, ale trochu naklopené dopředu jsou. Nicméně, jede to normálně, startuje také (na sytič a pak hned dolů). Větší vliv má (aspoň u mě), pokud jsou karbce naklopené do strany, což se (u mě) lehce může stát, neb jsou chycené v gumovém pouzdře, jako na Jawě a když do nich člověk kopne, tak se v něm otočí...
Potvrzuji, že mám karburátory Jikov, vyvíjené tehdy pro Ural 650 OHV, trysky 100 / 72 / 40, poslední verze.
Pozor! Nejsou to standardní karburátory Jikov pro dvoutakty. Tehdy se to vyvíjelo hodně dlouho, bylo snad 10 verzí, nikdy se pořádně nepodařilo vyřešit volnoběžné otáčky. Značení bych na nich asi našel, ale nechce se mě do archivu (garáž č. 1). Bohužel poslední sérii skoupil africký dealer Uralu někdy před 10ti lety.

Pro pobavení: kdysi jsem pravidelně v Dněpru 16 přehazoval motory, v létě 12V motor Dněpr 650 OHV, v zimě 6V motor K-750 SV (26 lošaďnych sil), jednoduchá sada na změnu z 12V na 6V (žárovky, relé a jeden drát). Karburátory jsou naladěné pro Dněpr 650 OHV, na 750 SV chodí jak víno beze změn (anebo temn motor snese vše :D ). Jsou uchyceny na gumových přírubách s vývodem pro měření podtlaku, kdysi jsem je prodával něco kolem 600 až 700 Kč/ks, možná bych je ještě vypátral. Karburátor se absolutně nehřeje (ani na litinovém 750 SV bez různých superkrytů) a gumou je chráněn proti vibracím. Příruba zároveň řeší rozdílné uchycení karburátorů na hlavách (svislé na 750 SV a vodorvné na 650 OHV). Příruby mám mezi sebou trubičkami pro seřizování podltaku propojené 6mm benzínovou hadicí, známý trik, stabilizuje to volnoběh. Takže vlastně 4v1.

Nyní zůstal Dněpr 16 zimním strojem s motorem 750 SV, baví mě řešit starý 6V rozdělovač a dynamo s 65W v mrazech a vánici.

Obrázek

Mimochodem, když se podívám z okna, není na čase svolat konečně zimní sraz (Rozhraní, 31.3.2015, 09:36, sněhová vánice)?

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Jirka veteran » 12 bře 2015, 08:18

Reagoval jsem na toto a bral jsem to všeobecně,tak proto taková odpověď.
Re: Karburátory JIKOV 2928CE
Příspěvekod Michal » 25 led 2015, 21:45

Jen tak volně bez filtru žádný karburátor rozumně fungovat nebude. To nemá cenu ani zkoušet startovat, natož hodnotit.

Záleží na tom,v jakém režimu chceš aby ti ten karburátor fungoval.Myslím si že není zrovna šťastné řešení dávat na třistovkový válec čtyřdobého motoru karburátor s tak velkým difuzorem,je s tím více problémů.Je lepší dát tam menší difuzor a půjde mi ten motor hezky odspodu a nebudu mít takový problém s natryskováním a s filtrem.

Možná že tohle znáte,ale třeba ne:
http://www.goodkarmaproductions.com/HTM ... uretor.pdf

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Soptík » 11 bře 2015, 20:32

Přesně jak píše Michal.
Pokud karb seřídíš na verzi s filtrem tak nemůžeš jen tak filtr sundat. A pokud to seřídíš na verzi bez filtru tak ho tam prostě potom nemůžeš zase nandat.

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Michal » 11 bře 2015, 20:14

Tady někdo nečte. Řeč je o karburátorech se standardníma tryskama z obchodu (na)laděných na chod s filtrem. Ty bez filtru opravdu nefungují. Na chod bez filtru by musely mít trysky s dírou jak do ... a vysokou hladinu pro volnoběh. Takový karburátor pak zase nefunguje s filtrem.

Jednou jsem musel jet s vyndanou vložkou filtru, protože byla beznadějně ucpaná sněhem, nikoliv bez celého vzducháče. Nebylo to schopné jízdy, musel jsem jet na sytič.

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Jirka veteran » 11 bře 2015, 19:38

Michale, jezdím závody historiků a pradstav si, ze tam ani jeden ! motocykl nemá na karburátoru filtr a presto jim to jede jako z praku i na volnobeh to jde dobře. Čím to asi bude? Dokonce i ty Uraly jedou jak svina, a taky bez filtru. To je jen jeden z moderních blabolu , ze motor s karburátorem bez filtru nemůže pořádně fungovat.

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od serpico-3 » 28 úno 2015, 17:35

jarda_na píše:Tak napojené na filtr, trysky 100/72/40, jehla uprostřed, špatně to startuje, el.zápalko - s předstihem taky čaruju, njn zuřím, chtěl jezdit kolem komína ;) . A to jsem se s tím mazlil jak s BMW.
650 nemám, ale zhruba když našlapuješ , je "dobrý for" když to lehce kopne/pokud to nejde, udělali asi soudruzi s el. zap. chybu/ . Pak můžeš ubrat, ale musí tam být život. Pokud je pořád svíce bílá, má to málo benzinu..což může dělat i přisávání..

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Dneprstein » 27 úno 2015, 21:08

Taky jde o to, co máš za svíčky a kde máš nastavený základní předstih (ve volnoběhu)...

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od jarda_na » 27 úno 2015, 19:19

Tak napojené na filtr, trysky 100/72/40, jehla uprostřed, špatně to startuje, el.zápalko - s předstihem taky čaruju, njn zuřím, chtěl jezdit kolem komína ;) . A to jsem se s tím mazlil jak s BMW.

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od jarda_na » 27 led 2015, 20:08

jarda_na píše:Ahoj, díky za poznatky.
Já ty Jikovy sundal pomalu nejeté z R61, no byly tam jiné příruby, trysky k nepřečtení. Já dal 100/72/40, jehla byla nejníže z 3 zářezů.
Zatím to nenašlápnu. Rozstrkám to ale neudržím volnoběh, šoupátky dávám nahoru a nic.
Svíčka bílá.
Na základní předstih 0 to nejelo vůbec, mám tam aretovaný hrníček el.zápalka Dněpr.Ted je natočené celé zápalko nadoraz- největší předstih.
Motor nemá výkon, je jak žvejkačka
S originalitou moc nepočítám, ale napojit na filtr v převodovce to chci
Tak jsem dal trubky a filtr, hurá jde to nakopnout, tak už jen ladit, abych se neudusil v dílně....

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od jarda_na » 26 led 2015, 07:51

Ahoj, díky za poznatky.
Já ty Jikovy sundal pomalu nejeté z R61, no byly tam jiné příruby, trysky k nepřečtení. Já dal 100/72/40, jehla byla nejníže z 3 zářezů.
Zatím to nenašlápnu. Rozstrkám to ale neudržím volnoběh, šoupátky dávám nahoru a nic.
Svíčka bílá.
Na základní předstih 0 to nejelo vůbec, mám tam aretovaný hrníček el.zápalka Dněpr.Ted je natočené celé zápalko nadoraz- největší předstih.
Motor nemá výkon, je jak žvejkačka
S originalitou moc nepočítám, ale napojit na filtr v převodovce to chci

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Soptík » 25 led 2015, 21:02

Po flašce vína nemá cenu nic psát :P :oops:
Půl hodiny tu smolim elaborát na téma karby a při odeslání někam zmizel :?:
A znova to vymejšlt nehodlám tak se omlouvám.
A Michal má naprostou pravdu bez filtru nemá cenu nic zjišťovat či ladit. Karby s filtrem počítaj. A i druh filtru je důležitej (drátěnka vs papír)

Re: Karburátory JIKOV 2928CE

od Michal » 25 led 2015, 20:45

Jen tak volně bez filtru žádný karburátor rozumně fungovat nebude. To nemá cenu ani zkoušet startovat, natož hodnotit.

Nahoru