Podtlakový posilovač brzdy?

Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Podtlakový posilovač brzdy?

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Michal » 11 bře 2015, 00:27

Hydraulikou ani vzduchem bych to nekomplikoval, když existuje elektrická pumpa.
Ikdyž pro hydraulickou pumpu by se našlo i jiné využití - už před časem mě napadlo nějak zaintegrovat kus hydraulického řízení z auta pro lehké řízení. Do až tak brutálního bastlení ale asi nikdy nepujdu.
Vystačím si zatím s přízemními nápady - teď uvažuju nad torzkou mezi kyvku sajdy a motorky pro omezení nechtěných náklonů.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od MíraMT » 10 bře 2015, 23:46

a poslední nápad, tůhle sem opravoval destu, a koukám že to má divný polovzduchový polohadraulický brzdy. a chvíli sem se pídil, a brzdy byly čistě hydraulický, ale měli vduchovej přetlakovej posilovač, kterej se foukal malým elektrickým kompresorkem alá poviná sada na lepení v moderních autech, jen vypadal trochu poctivějš. tenhle posilovač má ávie. a ávie má taky posilovač spojky na vzduch... http://www.bvm.cz/posilovac-spojky-avia ... as/d-1050/ http://www.bvm.cz/vzduchokapalinovy-pos ... pas/d-239/

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od MíraMT » 10 bře 2015, 23:31

a co třeba hydroboost? otázka je je jakej to potřebuje tlak oleje... http://www.supermotors.net/getfile/2808 ... oboost.jpg tůhle sem to ladil na chevrolet corvette.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Michal » 10 bře 2015, 20:10

MíraMT píše:už ste přemejšleli o lektrohydraulickým posilovači? má ho třeba siera, nebo B4ka passat. http://smg.photobucket.com/user/xr4x4rs ... 7.jpg.html

Ano přesně tu Fordí elektrickou pumpu sháním. Jenže ta bez integrovaného ABS rozdělovače se vyskytovala vzácně - na Cosworth verzích a pak v některých autech s volantem v pravo, co měly ABS rozdělovač samostatně. Naprostá většina Fordů (včetně mého) má ABS rozdělovač integrovaný. Sice jde odmontovat, ale na vlastní pumpě nejsou šroubovací přípojky na trubky.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od krmec » 10 bře 2015, 19:07

Zdar Pánove . :) Co se týče toho kotouče ve předu tak na klasickej buben nejde namontovat protože ten kotoč je kotvenej přez specialní přírubu ke středu kterej je uplně jinej než klasickej buben.No a srovnání mezi kotoučem a bubnem ve předu tak je to nebe a dudy. :D Kotouč super ale musí se sním opatrně jako skaždým kotoučem. Hlavně nešahat na brzdu v levé zatáčce :!: :!: :!: :!: jinak uděláš salto vpřed :o a to není opravdu dobrý :!: :!: .Vlastní skušenost s manželkou :shock: ale jak říkam jináč super :)

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od MíraMT » 10 bře 2015, 11:52

už ste přemejšleli o lektrohydraulickým posilovači? má ho třeba siera, nebo B4ka passat. http://smg.photobucket.com/user/xr4x4rs ... 7.jpg.html

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od zamosti » 09 lis 2014, 18:54

Nemáte někdo zkušenost s tou kotoučovou brzdou, co je k mání na Uralzentrale. Celkem vážně o ní uvažuji. Mám Urala 750 z roku 2001. Jestli jsem to správně pochopil, kotouč je nasunut do dážek pro náhon. Tak že zbývá pouze navařit držák brzdiče na přední kyvku a zůstává zaměnitelnost všech kol. Rád bych alespoň jednu trochu funkční brzdu.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Davy » 15 říj 2014, 10:56

Jirka veteran píše:Jen tak,chtěl jsem si něco ověřit.

Bubnové brzdy bez samostavu se musí často seřizovat,náběžná pakna musí mít dobře udělaný náběh,potom neblokuje.
V tom to neni, tam jakoby neco preskoci. To je proste Dnepr. To neni samosvornost nabezny celisti. Ta se projevuje jinak. Tohle je ze slapes na brzdu, ona nejak brzdi, da se i davkovat, pak v tom najednou cvakne a brzdi vyrazne vic. No a kdyz slapes hodne, tak blokuje. Co sem se o tom bavil na srazech, tak to dela bezne. To je v konstrukci. Ta brzda je udelana tak aby i pri hodne mizerny vyrobe nejak fungovala. Takze vsechno ma moznost si tak nejak sednout. Treba jak jsem rikal ze mam krivej stit. On uz je krive obrobenej z odlitku. To nejde srovnat. Pakny se tim padem nepohybujou v rovine kolmy na osu. Ale maj moznost si sednout, protoze nemaj zadny vedeni. Takze pri brzdeni se nejak oprou o buben, ale drzej se v pozici dany kontaktem s klicem a brzdej casti plochy, ale pri urcity sile se prestanou drzet roviny dany klicem a sednou do bubnu. Tim se skokove zmeni treci sila. To je na prekonstruovani cely brzdy.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od hipik634-750 » 15 říj 2014, 09:08

Fort píše:Ahoj Hipíku

posílám fotky štítu brzdy
chápu, udělám. Trochu me zarazil ten stelovaci sroubek ze spojky. Tomu fakt veris ? nema tam byt vrtany sroub v čele a letovana koncovka ? Dej tam aspoj jeste jeden valecek za to, kdyby ten prvni povolil ...

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Jirka veteran » 15 říj 2014, 09:06

Jen tak,chtěl jsem si něco ověřit.

Bubnové brzdy bez samostavu se musí často seřizovat,náběžná pakna musí mít dobře udělaný náběh,potom neblokuje.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Davy » 15 říj 2014, 08:45

Jirka veteran píše:Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.
Proc zrovna muj nazor? To uz je cista strojarina, to neni muj obor. Ale budiz. Z praxe asi vsichni vime ze razy od brzdeni ten prevod prezije, protoze zadni brzda miva obcas ponekud skokovej zaber. Mozna to bude tim ze pakny nemaj axialni vedeni a jakoby si sednou do jine polohy. Znici ho az mnohem silnejsi raz, kterej vznikne treba pri doskoku v terenu. Kotouc, pokud neni blbe udelanej, nekope a zabira realtivne postupne. I prudky seslapnuti brzdy neudela skokovej narust sily. Jsou tam porad nejaky treni a setrvacnosti. Takze si myslim ze by k tomu prevodu byl mozna i setrnejsi jak stavajici ponekud nevyzpytatelna brzda ve stylu dlouho nic, pak neco cvakne a kousne se. Podle myho nazoru by pri takovy konstrukci nebyl problem v hlavnim prevodu, ale v pevnosti toho stavajiciho tisicihranu, pokud by tam zustal. Ten neni delanej na prenaseni brzdny sily. Muj nazor je ze by to vydrzel. Ostatne sada s kotoucem pro predni kolo z uralzentrale.de pokud vim ten tisicihran pouziva. Ale existuje tu i nazor ze by to nevydrzel.


Zdenku, nemas vic fotek? Ja kola neprehazuju, me by to vyhovovalo. :)

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Fort » 15 říj 2014, 08:01

Ahoj Hipíku

posílám fotky štítu brzdy
Přílohy
Nastavení - ostrý úhel
Nastavení - ostrý úhel
celk. pohled MB650M
celk. pohled MB650M

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Jirka veteran » 15 říj 2014, 07:45

Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Jirka veteran » 15 říj 2014, 07:30

Naposled: aaa vo tom to je,v zatáčce brzdit je volovina a normálně stačí ubrat plyn ;)

Zdeněk: To přesně to co nechci :-)
Tak nějak nechápu co je na tomhle špatného nebo neprofesionálního( toť pouze můj subjektivní názor).Vyndat osu,odklopit třmen a vyměnit kolo-neprofesionální je měnit kotouče z jednoho kola na druhé,to bych nikdy neudělal-pro mechanika jako je Michal nemůže být problém buďto rozepřít destičky,nebo udržovat kotouč tak aby nevznikla ta hrana,když tak často mění kola.
Mně osobně se to líbí a klidně bych se s tím spokojil-jednoduché a účelné.

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

od Naposled » 14 říj 2014, 23:46

Ave Mistři a Hipíku,
určitě si to seřídím podle dobrých rad, ale zvykl jsem si nespoléhat u tohoto fantastického stroje na brzdy. Moje jízdy jsou klidné.

Nahoru