od host » 10 dub 2017, 13:43
Přidám zkušenosti s implementací jednolamelové spojky (motor SV). Použitá lamela "nevímzčeho", koupená náhodně na burze za 50,- Kč, údajně "nějaké BMW". Drážkování sedělo, prům. 180 mm také. Odpružený střed s tlumičem záběru + obvodové pružné lamelky také. Po demontáži spojky z moto jsem zjistil, že namontované prvky měly tloušťku 2x 4,7 mm (lamely) + 5 mm (!) středový meziplech, tedy součtově 14,4 mm. Hloubka využitelného prostoru v setrvačníku změřena 24 mm. Během montáže byly použité díly upraveny následovně:
- stávající středový meziplech byl připevněn (šrouby, co kdyby někdy....) k spodnímu přítlačnému kotouči s pružinami a čtyřhrannou dírou uprostřed
- lamela; náboj zkrácen na 15 mm, z tlumiče záběru po zralé úvaze odebrány tři pružiny ze šesti původních; protože tyto pružiny byly poměrně velkého průměru, a díky tomu celá lamela poměrně široká, použil jsem silnější obložení o tloušťce 6 mm; dále jsem z obavy o dostatečný zdvih přítlačáku zrušil efekt pružných obvodových lamel pronýtováním obou obložení proti sobě skrz naskrz a rozplácnutím oněch pružných lamel
- celé složení potom vypadalo - přítlačák s pružinami (2,6 mm) + meziplech (5 mm) + lamela (cca 12,5 mm); tedy na zdvih zbylo asi 4 mm. Lamela nedrhla ani o přítlačák, ani z druhé strany o převodovku. Přítlačné pružiny původní, jen více stlačené silnější lamelou.
Smontováno, vyzkoušeno. Výsledek - proč jsem se k tomu neodhodlal dřív??? Naprosto plynulý záběr, plné vypnutí bez unášení i bez snahy o prokluz. Pravda, vše zkoušeno jenom lehce, bez extrémních zatížení. Jednoduché a pro běžný provoz účinné a v rámci možností "dokonalé". Extrémy jsou řešitelné úpravami v příspěvcích výše uvedenými.
Přidám zkušenosti s implementací jednolamelové spojky (motor SV). Použitá lamela "nevímzčeho", koupená náhodně na burze za 50,- Kč, údajně "nějaké BMW". Drážkování sedělo, prům. 180 mm také. Odpružený střed s tlumičem záběru + obvodové pružné lamelky také. Po demontáži spojky z moto jsem zjistil, že namontované prvky měly tloušťku 2x 4,7 mm (lamely) + 5 mm (!) středový meziplech, tedy součtově 14,4 mm. Hloubka využitelného prostoru v setrvačníku změřena 24 mm. Během montáže byly použité díly upraveny následovně:
- stávající středový meziplech byl připevněn (šrouby, co kdyby někdy....) k spodnímu přítlačnému kotouči s pružinami a čtyřhrannou dírou uprostřed
- lamela; náboj zkrácen na 15 mm, z tlumiče záběru po zralé úvaze odebrány tři pružiny ze šesti původních; protože tyto pružiny byly poměrně velkého průměru, a díky tomu celá lamela poměrně široká, použil jsem silnější obložení o tloušťce 6 mm; dále jsem z obavy o dostatečný zdvih přítlačáku zrušil efekt pružných obvodových lamel pronýtováním obou obložení proti sobě skrz naskrz a rozplácnutím oněch pružných lamel
- celé složení potom vypadalo - přítlačák s pružinami (2,6 mm) + meziplech (5 mm) + lamela (cca 12,5 mm); tedy na zdvih zbylo asi 4 mm. Lamela nedrhla ani o přítlačák, ani z druhé strany o převodovku. Přítlačné pružiny původní, jen více stlačené silnější lamelou.
Smontováno, vyzkoušeno. Výsledek - proč jsem se k tomu neodhodlal dřív??? Naprosto plynulý záběr, plné vypnutí bez unášení i bez snahy o prokluz. Pravda, vše zkoušeno jenom lehce, bez extrémních zatížení. Jednoduché a pro běžný provoz účinné a v rámci možností "dokonalé". Extrémy jsou řešitelné úpravami v příspěvcích výše uvedenými.