od Martin21 » 31 bře 2012, 21:50
Zdravím všechny,
při postupné rozborce motorky nacházím různé problémy. Vyndal jsem přední kolo a brzdový štít. K mému překvapení v předním kole žádná brzda nebyla, takže super

Ale co mě zarazilo, tak v uložení brzdového štítu byly dvě kuličková ložiska, mezi kterými byl malý rozpěrný kroužek. Asi toto složení nemá žádný vliv na funkci, ale podle katalogu tam má být úplně něco jiného. Mohl by mi někdo vysvětlit pozice č. 2,3,4,5,6,7,8,9. A případně nějaké rozměry, abych si to mohl nechat vyrobit.
Jelikož se teprve seznamuji s tímto strojem, tak jedna hloupá otázka. Měly by být všechny střed kol stejné, aby se dalo vyměnit třeba přední za zadní nebo se sajdou apod.? Abych to vysvětlil, tak u zadního mám vnitřní ozubení, které zapadá do diferenciálu, na předním je také, ale tam to do ničeho nezapadá. Na sajdu jsem se ještě nedíval. Ale třeba rezerva je bez ozubení (nebo je kompletně smeteno, to netuším.)
Při vyndání předního kola jsem zjistil, proč mi asi tak házelo ze strany na stranu. V hliníkovém těle středu kola je vlastně nalisované ocelové pouzdro, v kterém jsou uloženy ložiska a má na jednom konci to vnitřní ozubení. Problémem je, že toto pouzdro je v tom hliníku volné. I když vyměním ložiska, pořád to bude házet. Nevěděl by někdo, jak tento problém vyřešit? Mám si nechat udělat nového pouzdro a zalisovat nebo nějak zalepit, fakt nevím.
Díky za odpovědi
- Přílohy
-

Zdravím všechny,
při postupné rozborce motorky nacházím různé problémy. Vyndal jsem přední kolo a brzdový štít. K mému překvapení v předním kole žádná brzda nebyla, takže super :-) Ale co mě zarazilo, tak v uložení brzdového štítu byly dvě kuličková ložiska, mezi kterými byl malý rozpěrný kroužek. Asi toto složení nemá žádný vliv na funkci, ale podle katalogu tam má být úplně něco jiného. Mohl by mi někdo vysvětlit pozice č. 2,3,4,5,6,7,8,9. A případně nějaké rozměry, abych si to mohl nechat vyrobit.
Jelikož se teprve seznamuji s tímto strojem, tak jedna hloupá otázka. Měly by být všechny střed kol stejné, aby se dalo vyměnit třeba přední za zadní nebo se sajdou apod.? Abych to vysvětlil, tak u zadního mám vnitřní ozubení, které zapadá do diferenciálu, na předním je také, ale tam to do ničeho nezapadá. Na sajdu jsem se ještě nedíval. Ale třeba rezerva je bez ozubení (nebo je kompletně smeteno, to netuším.)
Při vyndání předního kola jsem zjistil, proč mi asi tak házelo ze strany na stranu. V hliníkovém těle středu kola je vlastně nalisované ocelové pouzdro, v kterém jsou uloženy ložiska a má na jednom konci to vnitřní ozubení. Problémem je, že toto pouzdro je v tom hliníku volné. I když vyměním ložiska, pořád to bude házet. Nevěděl by někdo, jak tento problém vyřešit? Mám si nechat udělat nového pouzdro a zalisovat nebo nějak zalepit, fakt nevím.
Díky za odpovědi