od Michal » 20 říj 2011, 20:25
Vůle se seřizuje s nasazeným a utaženým kolem ve vidlici, jen bez krytu, aby bylo možno utahovat špunt a kontramatku. Je potřeba to utáhnout tak, aby nebyla citelná vůle a přitom se kolo točilo zcela volně. Pokud toho nejde dosáhnout, je buďto špatné jedno z ložisek nebo je vymačkané jeho uložení v trubce bubnu. Pokud ložiska vyndáte, nesmíte nahmatat vymačkanou hranu v místě kde sedí. Stejně tak nesmí jít kroužek ložiska zasunout lehce, musí tam jít aspoň trochu ztuha.
Pokud je uložení vymačkané, u solovky to jde vyřešit výměnou za kuličková ložiska a jejich zalepení. Musí se přidat vnější rozpěrka mezi vnější kroužky ložiska. Kuželíková ložiska zalepit nejdou, nešli by seřizovat, což je čas od času nutné. U sajdy to použít nejde, síly co tam na to ložisko působí, žádné lepidlo nevydrží. Tam nezbývá než vyměnit buben. Ono ani kuličková ložiska v sajdě moc nevydrží. Zatímco sílu působící zezhora zvládají dobře, v zatáčkách se boční síla přenáší na ložiska přes páku poloměru kola ku vzdálenosti ložisek. Tedy síla na ložisko je v tomto případě asi desetinásobek síly působící na gumu.
Vůle se seřizuje s nasazeným a utaženým kolem ve vidlici, jen bez krytu, aby bylo možno utahovat špunt a kontramatku. Je potřeba to utáhnout tak, aby nebyla citelná vůle a přitom se kolo točilo zcela volně. Pokud toho nejde dosáhnout, je buďto špatné jedno z ložisek nebo je vymačkané jeho uložení v trubce bubnu. Pokud ložiska vyndáte, nesmíte nahmatat vymačkanou hranu v místě kde sedí. Stejně tak nesmí jít kroužek ložiska zasunout lehce, musí tam jít aspoň trochu ztuha.
Pokud je uložení vymačkané, u solovky to jde vyřešit výměnou za kuličková ložiska a jejich zalepení. Musí se přidat vnější rozpěrka mezi vnější kroužky ložiska. Kuželíková ložiska zalepit nejdou, nešli by seřizovat, což je čas od času nutné. U sajdy to použít nejde, síly co tam na to ložisko působí, žádné lepidlo nevydrží. Tam nezbývá než vyměnit buben. Ono ani kuličková ložiska v sajdě moc nevydrží. Zatímco sílu působící zezhora zvládají dobře, v zatáčkách se boční síla přenáší na ložiska přes páku poloměru kola ku vzdálenosti ložisek. Tedy síla na ložisko je v tomto případě asi desetinásobek síly působící na gumu.