vůle v kole

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: vůle v kole

Re: vůle v kole

od Dneprstein » 21 říj 2011, 18:53

Máš v pořádku tu plechovou profilovou podložku, která kryje gufero a matku ložiska kola (z levé strany)? Někdy se stane, že je vymáčklá a místo toho, aby se opřela o osazení osy a vnitřní trubku ložiska, tak se opře jinde a vůle je tam...

Re: vůle v kole

od Mira3.0.9 » 21 říj 2011, 18:25

Vůle v krku odstraněna dotažením.(divil jsem se,že se to po těch 150km povolilo,když sem to při montáži tak zatáhl).Jinak jsem pridal slabou podložku mezi buben a kolo.Vůle zmizela.Ale když postavím motorku na kola,tak když beru za kolo tak malinká vůle tam stále je,ale spís mi přijde,že je ve vidlicích.

Re: vůle v kole

od Dněprák » 21 říj 2011, 07:20

Ahoj.
I když některé návody se dají využít i na Dněpra, nejsou někde pracovní postupy týkající se právě jen Dněprů ?

Re: vůle v kole

od drumbas » 21 říj 2011, 06:52

Re: vůle v kole

od drumbas » 21 říj 2011, 06:49

ja to vyřešil tak že sem zebral pořadnou palicu a nabil sem to tam až si to sedlo mak dal zbytek ložiska zašruboval a je klid
někdy se stane že tam je otřep a prostě to ložisko tam neleze až tak jak ma

Re: vůle v kole

od Michal » 20 říj 2011, 20:25

Vůle se seřizuje s nasazeným a utaženým kolem ve vidlici, jen bez krytu, aby bylo možno utahovat špunt a kontramatku. Je potřeba to utáhnout tak, aby nebyla citelná vůle a přitom se kolo točilo zcela volně. Pokud toho nejde dosáhnout, je buďto špatné jedno z ložisek nebo je vymačkané jeho uložení v trubce bubnu. Pokud ložiska vyndáte, nesmíte nahmatat vymačkanou hranu v místě kde sedí. Stejně tak nesmí jít kroužek ložiska zasunout lehce, musí tam jít aspoň trochu ztuha.
Pokud je uložení vymačkané, u solovky to jde vyřešit výměnou za kuličková ložiska a jejich zalepení. Musí se přidat vnější rozpěrka mezi vnější kroužky ložiska. Kuželíková ložiska zalepit nejdou, nešli by seřizovat, což je čas od času nutné. U sajdy to použít nejde, síly co tam na to ložisko působí, žádné lepidlo nevydrží. Tam nezbývá než vyměnit buben. Ono ani kuličková ložiska v sajdě moc nevydrží. Zatímco sílu působící zezhora zvládají dobře, v zatáčkách se boční síla přenáší na ložiska přes páku poloměru kola ku vzdálenosti ložisek. Tedy síla na ložisko je v tomto případě asi desetinásobek síly působící na gumu.

Re: vůle v kole

od Boo » 20 říj 2011, 20:23

mám uplně ten stejněj problém, tu vůli v krku sem vyřešil dotažením ale po další půlhodině v terénu to bylo zase povolený. a vůle v kole mě taky trápí a nevím jak to vyřešit

vůle v kole

od Mira3.0.9 » 20 říj 2011, 19:44

Zdravím.Už nevím co s tím.Stále mám vůli v předním kole.Dal jsem nová ložiska,hodně jsem utáhl tu středovou matici,že sotva jde nastrčit hřídel.Stáhnu co to jde.A když vezmu za kolo stále je tam vůle.Tak mě už napadá jestli už nejsou vymačkaný ty trubičky a proste se ten střed nestáhne.A ještě jsem si všiml,jak jsem měl přední kolo ve vzduchu,tak sem zkusil vzít za vidlici a zdálo se mi,že je tam taky trosku vůle(jsou tam nové misky a ložiska,nový šroub atd).Když motorka stoji na zemi tak tam vůle žádná neni.

Nahoru