od Michal » 29 led 2018, 20:29
Máte-li dobře fungující omezení proudu v regulátoru dynama, tak žádné poškození nehrozí. Pokud ale proudová regulace není seřízena správně, z dynama (na rozdíl od alternátoru) lze odebírat proud, který ho přetěžuje. A ten velký proud si umí vzít velká baterka, pokud není téměř zcela nabitá.
Nadměrný proud přehřívá dynamo. Zejména komutátor a vinutí. Doporučuji seřídit regulátor na zkušebním stavu, nebo alespoň změřit maximální proud do velké zátěže při odpojené baterce. Vzhledem ke "kvalitám" sovětských dynam v těchto strojích doporučuji seřídit na menší proud, než jmenovitý.
Jaký je účel použití takto velké a těžké baterky? Pokud nejezdíte nikam daleko, s takovou baterkou dynamo vůbec nepotřebujete, stačí každou noc po jízdě připojit nabíječku.
Máte-li dobře fungující omezení proudu v regulátoru dynama, tak žádné poškození nehrozí. Pokud ale proudová regulace není seřízena správně, z dynama (na rozdíl od alternátoru) lze odebírat proud, který ho přetěžuje. A ten velký proud si umí vzít velká baterka, pokud není téměř zcela nabitá.
Nadměrný proud přehřívá dynamo. Zejména komutátor a vinutí. Doporučuji seřídit regulátor na zkušebním stavu, nebo alespoň změřit maximální proud do velké zátěže při odpojené baterce. Vzhledem ke "kvalitám" sovětských dynam v těchto strojích doporučuji seřídit na menší proud, než jmenovitý.
Jaký je účel použití takto velké a těžké baterky? Pokud nejezdíte nikam daleko, s takovou baterkou dynamo vůbec nepotřebujete, stačí každou noc po jízdě připojit nabíječku.