dusí se

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: dusí se

Re: dusí se

od hipik634-750 » 07 črc 2013, 16:10

dynamo sezen 12V a pak se dava do soustruhu a stočí se na průměr a na předek se vyrobí takovej mezikus 5 mm mimoosý a pak se to tam cely nacvakne

Re: dusí se

od Dněprus » 07 črc 2013, 12:55

vyndal jsem dynamo a kouknul na komutátor a je značně opotřebovaný(motocykl najeto 77tis).
byl jsem ted u kamoša kterej má trabanty a to dynamo je větší a těžší a stejně taky jen na 6V,tak mi řek at proškrábnu drážky na tom mým rotoru,že by to mohlo ještě fungovat+ nový uhlíky.http://youtu.be/BUaTMR26X4s

Re: dusí se

od hipik634-750 » 06 črc 2013, 22:05

Dněprus píše:
hipik634-750 píše:Tomu stroji je to jedno, kdyby to náhodou nejelo, tak novy kondenzátor. Vem tu zalitou, kvuli vybracim. Funguje, ověřeno. Kabely vn jsem použil novy ze 120 asi za stovku.
Ještě mi řekni k té dvouvývodové cívce,proč nemáš obyč 1 vývod,dněpr má přece rozdělovač na 2 svíčky takže stačí obyč cívka :?:
me se rozdelovac nelibil , podle me kurvítko :) , takhle tam rozdelovac neni a cely je to pod motorem. mam taky 12V misto 6ky.
Michale: me se u te civky uklepal dratek v civce a to ten, ktery vede od kontaktu do civky (uvnitr civky). umistena byla stejne jako puvodne, takze si myslim, ze to byly vibrace

Re: dusí se

od Michal » 06 črc 2013, 17:40

Cívka z Malucha funguje spolehlivě všem kromě Hipíka. Ta od Ignitechu je pro elektronické zapalování. Dle slov výrobce ji lze použít i pro kladívkové zapalování. Při použití s kladívkem má velký budící proud a kvůli tomu se dost hřeje. Podle slov výrobce to nevadí.
U strojů s rozdělovačem lze samozřejmě použít rozdělovač a jednovývodovou cívku, třeba z Jawy. Ono cívek pro 6V elektriku je dost malý výběr. Neslyšel jsem, že Káčkový rozdělovač byl nějakým velkým zdrojem závad.

Re: dusí se

od Dněprus » 06 črc 2013, 14:18

hipik634-750 píše:Tomu stroji je to jedno, kdyby to náhodou nejelo, tak novy kondenzátor. Vem tu zalitou, kvuli vybracim. Funguje, ověřeno. Kabely vn jsem použil novy ze 120 asi za stovku.
Ještě mi řekni k té dvouvývodové cívce,proč nemáš obyč 1 vývod,dněpr má přece rozdělovač na 2 svíčky takže stačí obyč cívka :?:

Re: dusí se

od hipik634-750 » 06 črc 2013, 14:05

Tomu stroji je to jedno, kdyby to náhodou nejelo, tak novy kondenzátor. Vem tu zalitou, kvuli vybracim. Funguje, ověřeno. Kabely vn jsem použil novy ze 120 asi za stovku.

Re: dusí se

od Dněprus » 06 črc 2013, 10:39

K té cívce ještě,každá má jinou impedanci primáru,tak kterou vybrat,jestli tu novou zalitou jak má hipik nebo klasickou jawáckou?http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm

Re: dusí se

od serpico-3 » 06 črc 2013, 00:15

Dynamu je to jedno, jak píše hipík, kolikrát baterku postihla náhlá smrt nebo se táhlo auto bez baterie a nic se nestalo, bez nabuzení se mele naprázdno..

Re: dusí se

od hipik634-750 » 05 črc 2013, 16:14

Dněprus píše:Dobíjecí žárovka spálen,vše je 6V.
Muže jet dynamo na prázdno bez baterky,poškodí se?
kdyz je spalena dobijeci zarovka, tak mozna jenom dobre - nepotece tam budici proud a potece naprazdno, trochu se tim zvysuje sance, ze to prezije. zkus uhliky a zarovku a zmerit to , co to dava v otackach za napeti, jestli beze zmeny, nebo jestli ok, bez dobijeci zarovky to nebudí, takze nemuze dobijet. relatko je kus zeleza, to vydrzi :) jen zkontroluj, jestli se kontakty hybaji.

Re: dusí se

od hipik634-750 » 05 črc 2013, 16:12

ano, tu co jsem tam psal, ignitech tci-d

Re: dusí se

od Dněprus » 05 črc 2013, 12:55

hipik634-750 píše:bezva, nechci ti kazit radost, ale je to jen zacatek :) slaba jiskra tedy vyresena. ten ukrajinec co mi to predvadel to delal stejne , na 6V soustavu 12V baterku a neresit.
a) elektrika - dej spravne vse do 6V - podle me je civka spatna, poskozena dlouhodobym prepetim, sezen 6V treba z jawy a zkus ji pouzit, ja se s tim trapil tak dlouho, az jsem koupil ingmitechovou http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm IC-TCI-D , asi 700, ma to tu vyhodu, ze se v tom nic neuklepe, jako na civce z malucha a muzes vyhodit rozdelovac (dalsi zdroj problemu), vse ostatni zustava
b) dynamo - rozeber a vymen uhliky, i tak je 80% sance, ze je dynamo zniceny, nakonec jsem pouzil 12V dynamo z trabanta, jde to pouzit bez uprav bloku motoru - vyrabi to tu nekdo na foru ... jmeno ted nevim
c) sundej válce, pošli je moto padalik na vybrus - ze zvuku by te to cekalo tak za par mesicu (muzes preskocit)
d) zkontroluj klikovku na vůle
e) udelej ventily - zabrouseni (easy, hodinka), vymen tesneni pod ventilovymi pruzinami, nebo z toho bude chcat olej :)
f) karburatory - serid - pripoj filtr sani, odpoj jednu fajfku; sesteluj karburator a to tak, ze nastavis si trosku vyssi otacky, aby ti to nechciplo, a zkousis vrkat plynem, utahnes bohatost skoro uplne a povolujes, dokud nereaguje na plyn okamzite, melo by vyjit neco kolem jedny otacky; pak opakujes proceduru na druhy strane. po dokonceni povolis oba sroubky volnobehu tak, aby se motor jeste tocil a nechcip
zbytek pak
ty máš 2-vývodou cívku?

Re: dusí se

od Dněprus » 05 črc 2013, 12:47

budu se ohlížet po tom trabantovi,kyž origo dynamo podle článku je tak poruchové.
To bude ještě boj s tím dobíjením.
Zkusím dát jinou cívku na správné napětí(ta ruská bude asi načatá aby mě někde nenechala)

Re: dusí se

od Dněprus » 05 črc 2013, 12:35

Dobíjecí žárovka spálen,vše je 6V.
Muže jet dynamo na prázdno bez baterky,poškodí se?

Re: dusí se

od hipik634-750 » 05 črc 2013, 12:26

Michal píše:No to je bordel. Pokud je ta cívka opravdu na 6V a byla dlouho provozována na 12V, může být načatá a 6V ji v otáčkách už nestačí.
Pokud dynamo opravdu nedobíjelo, regulátor nikdy nesepnul a měl by být v pořádku. Pokud ale někdy dobíjelo a regulátor sepnul 6V do 12V okruhu, cyklické rozepínání velkým zpětným proudem poškodilo spínací kontakt a vůbec celý regulátor bude v všelijakém stavu. Dynamo by tím nemělo být poškozeno, pokud v něm vůbec ještě bylo co poškodit. Žárovky tam máte 12V, nebo se dělí na nepoužívané a spálené?
Michale, ukrajinci jsou maséři, co vsechno tyhle svcka musely snest a ted je maj normalni lidi, co se o sve stroje staraji ... udrzbu to nikdy nevidelo, se divim, ze v tom byl nejakej olej

Re: dusí se

od hipik634-750 » 05 črc 2013, 12:24

bezva, nechci ti kazit radost, ale je to jen zacatek :) slaba jiskra tedy vyresena. ten ukrajinec co mi to predvadel to delal stejne , na 6V soustavu 12V baterku a neresit.
a) elektrika - dej spravne vse do 6V - podle me je civka spatna, poskozena dlouhodobym prepetim, sezen 6V treba z jawy a zkus ji pouzit, ja se s tim trapil tak dlouho, az jsem koupil ingmitechovou http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm IC-TCI-D , asi 700, ma to tu vyhodu, ze se v tom nic neuklepe, jako na civce z malucha a muzes vyhodit rozdelovac (dalsi zdroj problemu), vse ostatni zustava
b) dynamo - rozeber a vymen uhliky, i tak je 80% sance, ze je dynamo zniceny, nakonec jsem pouzil 12V dynamo z trabanta, jde to pouzit bez uprav bloku motoru - vyrabi to tu nekdo na foru ... jmeno ted nevim
c) sundej válce, pošli je moto padalik na vybrus - ze zvuku by te to cekalo tak za par mesicu (muzes preskocit)
d) zkontroluj klikovku na vůle
e) udelej ventily - zabrouseni (easy, hodinka), vymen tesneni pod ventilovymi pruzinami, nebo z toho bude chcat olej :)
f) karburatory - serid - pripoj filtr sani, odpoj jednu fajfku; sesteluj karburator a to tak, ze nastavis si trosku vyssi otacky, aby ti to nechciplo, a zkousis vrkat plynem, utahnes bohatost skoro uplne a povolujes, dokud nereaguje na plyn okamzite, melo by vyjit neco kolem jedny otacky; pak opakujes proceduru na druhy strane. po dokonceni povolis oba sroubky volnobehu tak, aby se motor jeste tocil a nechcip
zbytek pak

Nahoru