od host » 14 dub 2013, 21:04
Vracím se k původnímu tématu - vyskakující trojka. Dnes jsem byl poprvé projet převodovku po opravě řazení (nová kola 3. + 4., nová vidlička, obě "skoronové" řadicí objímky, nová bronzová pouzdra všech kol) a instalaci dodatečného utěsnění vývodu náhonu tachometru. Ujel jsem sice jenom asi 25 km, ale rozdíl patrný na první pohled i pocit. Vše OK (zatím).
Abych reagoval i na poslední dotaz - axiální kroužek jsem v převodovce měl, tloušťku jsem neměřil a po zkusmém založení hřídele do skříně a ložisek byla vůle asi 0,3 mm. Nechal jsem to tak.
Co jsem ale udělal bylo to, že jsem vymezil vůli mezi koly stromečku vzájemně. Po "utažení" nalisováním ložiska byla axiální vůle některých kol velmi rozdílná, od téměř neměřitelné (0,1) po skoro 3/4 mm. Přesnými broušenými podložkami 0,25 a 0,15 mm jsem ji vymezil tak na 0,1. Zkrátka téměř bez možnosti ax. posuvu. Přesný údaj jsem nikde nenalezl, šel jsem na to "citem" tak, aby kola neutíkala při řazení po hřídeli přesuvnému kroužku. Podložky přesně padly ze svislého čepu staré Octavie...
Díky všem za poskytnuté rady i nezištnou nabídku potřebných dílů.
Vracím se k původnímu tématu - vyskakující trojka. Dnes jsem byl poprvé projet převodovku po opravě řazení (nová kola 3. + 4., nová vidlička, obě "skoronové" řadicí objímky, nová bronzová pouzdra všech kol) a instalaci dodatečného utěsnění vývodu náhonu tachometru. Ujel jsem sice jenom asi 25 km, ale rozdíl patrný na první pohled i pocit. Vše OK (zatím).
Abych reagoval i na poslední dotaz - axiální kroužek jsem v převodovce měl, tloušťku jsem neměřil a po zkusmém založení hřídele do skříně a ložisek byla vůle asi 0,3 mm. Nechal jsem to tak.
Co jsem ale udělal bylo to, že jsem vymezil vůli mezi koly stromečku vzájemně. Po "utažení" nalisováním ložiska byla axiální vůle některých kol velmi rozdílná, od téměř neměřitelné (0,1) po skoro 3/4 mm. Přesnými broušenými podložkami 0,25 a 0,15 mm jsem ji vymezil tak na 0,1. Zkrátka téměř bez možnosti ax. posuvu. Přesný údaj jsem nikde nenalezl, šel jsem na to "citem" tak, aby kola neutíkala při řazení po hřídeli přesuvnému kroužku. Podložky přesně padly ze svislého čepu staré Octavie...
Díky všem za poskytnuté rady i nezištnou nabídku potřebných dílů.